Nové omezení rychlosti na dálnici kvůli hluku. Řidiči provokují a troubí klaksony, mají na to právo

Řešení hlučnosti omezením maximální povolené rychlosti je krátkozraké. Řidič se mohou bránit ještě větším hlukem.

i Zdroj fotografie: CeeGee / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Automobilismus nezažívá zlaté roky. Naopak, řidiči aut se stávají doslova štvanou zvěří. Za pár let nebude možné koupit si auto se spalovacím motorem, bez ohledu na to, že uměle prosazované elektromobily jsou vhodné leda do města. Velké motory nevyhovují emisním normám. Diesely nesmí do některých evropských měst. Hlučnost je zapovězena, závodní okruhy jsou v hledáčku ekoteroristů a hlupáků, kteří si koupil vedle dráhy dům.

Řidič klasického auta se stává ohroženým druhem

Teď se diví hlučnosti. A samozřejmě je tady i rychlost, která je trnem v oku snad všem, zeleným i duhovým. Například v Rakousku apelují dopravní experti z univerzit v Innsbrucku a Vídni na ministerstvo dopravy. Volají po snížení rychlostních limitů a to na 30 km/h ve městě, 80 km/h na okresních silnicích a 100 km/h na dálnicích. Vláda naštěstí o změnách nechce slyšet. Zatím, jestli učenci vydrží dost dlouho, možná se jim úpravy pokusí prosadit.

iZdroj fotografie: Depositphotos

U nás se také občas téma rychlostních limitů vytáhne, ale zatím k masivnímu snižování rychlosti nedochází, pouze lokálně, prostřednictvím místních dopravních značek Situace není dobrá ani v Německu, kde je sice dálniční sít s neomezenou rychlostí, v reálu ale opět místní úpravy plný plyn znemožňují. Rychlosti jsou ale salámovou metodou snižovány na dálnicích po celé Evropě. Novinkou je změna v Belgii.

Vadí hluk? Tak co takhle snížit rychlost všem autům!

Tam zavedli rychlostní limity 70 km/h na úseku dálnice A14. To je poměrně frekventovaná tepna evropské trasy E17. Začít se dá tím, že na tomto úseku dálnice byla zavedena maximální rychlost na 70 km/h. A proč? Prý a základě stížností obyvatel, kterým vadil hluk. Dá se pochopit, že dálnice, po které denně projede 100 000 aut, není oázou ticha a klidu. Ale sedmdesátka?

iZdroj fotografie: Depositphotos

A to není vše, místní si také údajně prosadili omezení rychlosti kamionů. Každá akce však vyvolá reakci a podle dostupných zdrojů na to reagují řidiči nákladních aut tak, že v úseku s omezenou rychlostí hlasitě troubí na klaksony. To zase rozpaluje místní obyvatele, kteří volají po zásahu policie. Ta je však proti takovému chování defacto bezmocná. Řidiči na to totiž mají plné právo.

Zastavit, a hlavně dokázat řidiči, že troubil, to je téměř nemožné. Troubení má podle všeho pokračovat, dokud nedojde ke zvýšení snížení maximální rychlosti. Aby se v tom čert vyznal. Řešení je asi v nedohlednu, pro řidiče platí jen fakt, že musejí dát nohu z plynu, jinak jím přijde nechtěný a nákladný pozdrav od belgických úřadů.

Jaká by měla být povolená rychlost na dálnicích?

Zdroj: Autotraveler
Diskuze Vstoupit do diskuze
91 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články