Nové SUV je nečekaným hitem v Evropě. Řidiči si nemusí dělat starosti s cenami nafty, benzínu nebo LPG

Radovat se z nejprodávanějšího SUV mohou pouze ti, co mají rádi auta bez spalovacího motoru

i Zdroj fotografie: Tesla
                   

Na jednu stranu se ukazuje, že je elektromobilita možná slepá cesta. Minimálně s ohledem na ceny energií a to, jakým způsobem je rozvinutá infrastruktura. Či spíše nerozvinutá, hledat nabíječky na horách a mimo velká města je stále jako se pídit po pomyslné jehle v kupce sena. Nicméně jsou i opačné tendence, někteří zákazníci dokazují svým spotřebním chováním, že je elektromobily zajímají.

U jakého auta se neřeší spotřeba nafty? Elektrického

V minulém čtvrtletí došlo k překvapivému úkazu, jeden měsíc bylo nejprodávanějším SUV elektrické auto. Pokořilo tak v podejích všechny modely se spalovacím motorem. To, co se stalo letos v září, je dosud bezprecedentní skutečností. Na starém kontinentu, kde obecně vedou prodejní žebříčky konvekční auta, vyhrálo elektrické SUV, a s obrovskou převahou. Absolutní dominanci předvedla Tesla s Modelem Y.

iZdroj fotografie: Tesla

Ten je vyráběn v Německu a u našich západních sousedu se prodával lépe než Volkswagen Golf. Jak umocňují odborné prameny, nejedná se o žert. Daný měsíc bylo zaznamenáno 29 365 nových registrací Tesly Model Y. Zde se nabízí porovnání s druhým v pořadí, Peugeot 208 měl 19 601 registrací.

Radost majitelům elektromobilů kazí cena energie

S ohledem na rozložení sil dle typu pohonu, respektive paliva, lze říct, že vozy do zásuvky v té době tvořily 24 % trhu. Dalších 17 % připadlo na diesely a 56 % na benzínové automobily. Najít další elektromobil v žebříčku daného měsíce nelze, druhá byla Dacia Sandero s 17 733 registrovanými kusy.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Porazila Škodu Octavii s 17 226 registracemi. Do TOP 5 se nedostalo dokonce ani žádné další SUV, což je překvapivé. Asi nelze usuzovat zatím a odklonu od těchto vozů. Až na šestém místě se umístil vůz třídy SUV, a to Volkswagen T-Roc s 16 048 vozy. Porazil tak fenomenální Volkswagen Golf s 16 042 přihlášenými auty.

Kdysi prodejní trhák se posunul mimo TOP 5

Mezi prvních deset aut se dostaly také Renault Clio (15 981), Nissan Qashqai (15 852) a Fiat 500 (15 669). S tím, že asi třetina prodejů je v rámci elektromobilů. Trh s elektromobily tedy přirozeně ovládla Tesla, za Modelem Y se umístil Model 3 s 12 244 registracemi. Třetí Volkswagen ID.4 dosáhl na 6 527 registrací a porazil tak Fiat 500.

iZdroj fotografie: Smnt / Creative Commons / CC-BY-SA

Mezi plug-in hybridy dominoval Ford Kuga s 5 049 registrovanými vozy, který byl lepší než Kia Niro a Kia Sportage. Zajímavé, možná s mírnými obavami z pronikání vozů této produkce na evropský trh, je sedmé místo čínského Lynk & Co 01 s registrovanými 2 623 vozy. Zástupce této značky, kterou možná u nás ani nikdo nezná, je na titulní fotce.

Co myslíte, je tady definitivně doba elektrická?

Zdroj: WhatCar!
Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články