Kia oficiálně nabídne nejlepší auto současnosti. Slušně zamává trhem, jde o prvního takového konkurenta hitům

Korejská KIA v poslední době chrlí nové modely jako na běžícím pásu, často však na elektrický pohon. Tím spíš je příjemným osvěžením tato „klasika“.

i Zdroj fotografie: KIA
                   

Korejská automobilka je mezi českými motoristy mimořádně dobře zapsána, jako jedna z prvních byla schopna dát na své výrobky sedmiletou záruku, což je něco, na co mnoho z nás slyší. A kvůli čemu jsme i ochotni se pustit do splácení nového vozu. Protože víme, že až jej splatíme, bude pořád ještě v záruce. A často i několik let. Tak trochu nákup bez rizika, což mají (nejen) Češi rádi. A KIA to ví a velmi chytře na tom postavila marketing. A to i u nového modelu, který má schopnost zamávat trhem. Pojďme se na něj podívat společně.

Česko-Slovensko je pro KIA a Hyundai mimořádně důležité

Možná nám imponuje i to, že KIA je „tak trochu naše značka“, sesterský Hyundai má v Nošovicích opravdu velký závod s velkou důležitostí pro Evropu, KIA má pak podobně důležitý provoz v sousedním Slovensku, v Tepličce kousek u Žiliny. Což je mimochodem stále jediný závod KIA v Evropě. To jen dokazuje, jak je bývalé Československo pro dvojici Hyundai/KIA důležité a jak je asi i výhodná relativní blízkost obou závodů, s ohledem na množství podobných dílů, které automobilky sdílí.

Týdenní test Kia Ceed: Oblíbené auto obstálo na jedničku

iZdroj fotografie: Se souhlasem UTE design

Neb není žádným tajemstvím, že například KIA Ceed a Hyundai i30 jsou v zásadě velmi „bratrská“ dvojice, podobně jako i Hyundai Tucson nebo KIA Sportage. To však v případě nového modelu zřejmě nebude rozhodující faktor, neb KIA s ním míní zamířit mezi konkurenci, ve které běžně Hyundai neoperuje. Svou velikostí, jak je i patrné z přiloženého renderu, by měl konkurovat modelům jako Toyota HiLux a Ford Ranger a debutovat na trzích, jako je Nový Zéland, Korea a vybrané regiony v Asii.

Cena bude klíčový faktor, jako téměř vždy

Není žádným tajemstvím, že cena může být klíčovým faktorem určujícím úspěch či neúspěch nového pick-upu. Cesta k úspěchu totiž nebude vůbec jednoduchá. S cenou kolem 1,2 milionu korun v přepočtu by byly konkurenceschopné s pick-upy od Isuzu, Mitsubishi a Nissan. Proti nim by však mohla zapůsobit silná zbraň vozů KIA a jejich tradiční přednost: záruka. Neb jak jsem již uvedl, nejen Češi ocení servis po dobu splácení vozu – a tato sedmiletá záruka bez omezení kilometrů poskytuje potenciálním zákazníkům větší klid.

Test Ford F-150: Gigantický velepickup předčil naše očekávání. Nejraději by sežral všechna kolemjedoucí auta

Stejně jako pick-upy Ford Ranger, Toyota Hilux a Isuzu D-Max má i Tasman robustně tvarovanou karoserii. Vyznačuje se hranatými liniemi a ostrými hranami. Špionážní fotografie naznačují, že Tasman bude větší než Ranger – i když se očekává, že bude menší než plnohodnotný pick-up, jako je Ford F-150 nebo Ram 1500. Vertikální LED světla pro denní svícení, podobná těm, která najdete na modelech Sorento a EV9, zdůrazňují dynamickou siluetu. Zkrátka KIA identita pro všechny, kdo by ještě váhali nad původem vozu.

S úspornými turbodiesely by Tasmana neměl minout úspěch

S úsporným 2,2litrovým čtyřválcový motorem CRDi, případně volitelným třílitrem, bude jistě atraktivní nabídkou pro zájemce o robustní, a přitom úsporné pick-upy. A jak vidno z videa, i pojmenování „po čertech“ (v tomto případě tasmánských), spolu s patřičně zdůrazněnou drsnou stránkou věci bude patřit k marketingovým chytákům. Otázkou je, jestli Tasmana uvidíme u nás. A za kolik. Co myslíte, našel by tady svoje kupce? Dejte mi vědět do diskuse pod článkem, díky!

Zdroj: KIA
Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články