Na poli byl objeven hřbitov desítek opuštěných aut. Video odhaluje, o jaké klenoty se jedná

Automobilové hřbitovy nenajdete na každém rohu, tu a tam ale na nějaký člověk narazí. Obvykle s velmi starými auty, výjimkou nejsou ovšem ani vozy relativně zánovní.

i Zdroj fotografie: S vědomím China UNCUT
                   

Představa o takovém typickém automobilovém hřbitově obvykle zahrnuje prorezlé kapoty aut, stromy trčící skrz karoserie, značky převážně z poloviny dvacátho století a modely zejména z americké produkce. Není tomu tak, minimálně ne vždy a ne v tomto případě. Na videu je plocha s odloženými auta z periferie jednoho čínského města a auta, která tam jsou, by mohla po umytí od hodiny stát na parkovišti v nějaké luxusní čtvrti.

Levné kusy i drahé unikáty

Seznam opuštěných vozů je poměrně široký, nejde jen o unikátní a drahé stroje, výběr je ředěný levnějšími modely, které se na tomto místě také nechal kdosi zhynout. A o které by v tuto chvíli už asi nikdo neměl zájem. Mezi ty atraktivnější patří Chevrolet Corvette, Audi R8, Porsche Panamera, Aston Martin Vantage nebo Bentley Continental.

Je viditelný špatný stav, lokální koroze, tahle auta nevypadají dobře. A mohou za to úředníci. Auta prošla konfiskací, byla zabavena původním majitelům a pak odstavena. Úřady ovšem nerozhodly, co s vozy dále bude, a tak se do nich zakousl zub času. Jakkoli srdce automobilového nadšence teskní, není vůbec jasné, jestli se auta vůbec někdy dostanou do aukce a pak k novým majitelům.

Zdroj: China UNCUT

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články