Odborníci doporučují mít obě nohy na pedálech. Vysvětlují proč

                   

Běžnou praxí je to, že jednu nohu máme na plynovém pedálu a druhou připravenou k sešlápnutí spojky. A pokud máme vůz s automatem, může být naše levá noha klidně schovaná pod sedadlem, protože ji nepotřebujeme. Nyní však někteří odborníci přišli se zajímavým vyjádřením v tom smyslu, že může být lepší volbou mít pravou nohu na plynu a levou na brzdě. A to neustále připravenou. Proč? Důvodů mají hned několik.

Kratší reakční doba

Za současné situace musíme dát nejprve nohu z plynu, potom ji přesunout, správně umístit nad brzdový pedál a ten potom sešlapáváme. Reakční doba tak může být podstatně delší, než pokud máme levou nohu připravenou nad brzdovým pedálem a ten můžeme sešlápnout okamžitě.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Eliminace popletení pedálů

Mnoho lidí si již popletlo pedály, což způsobilo řadu nehod. Pokud je jedna noha nad plynem a druhá nad brzdou, každý přesně ví, kam která patří a dokáže tak bez problémů sešlápnout ten pedál, který je třeba. K náhodnému popletení v podstatě nemusí dojít.

Udržení turba v chodu

S tímto postupem se dalo setkávat hlavně mezi jezdci rallye, kteří potřebovali neustále plný výkon svého vozu. I to může být argument, proč používat obě dvě nohy. Na druhou stranu ne každý je závodník a nutno také dodat, že mít současně sešlápnutý plyn a brzdu nemusí být úplně ideální pro vaše auto, pokud jde o jeho životnost.

Jsou tu i důvody, proč obě nohy nepoužívat

Proti daným výše uvedeným názorům se však staví i ty opačné, proč nepoužívat na pedálech dvě nohy, ale proč pravou obsluhovat jak plyn, tak i brzdu. Ostatně to se učíme i v autoškolách. Proč tedy může být vhodné mít nohy tak, jak jsme naučeni?

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Pohodlné sezení

Hlavně na delších cestách může být pohodlnější, když máme levou nohu jenom tak opřenou nebo položenou a nemáme ji připravenou nad brzdou. A jelikož dnes už jsou i vozy s tempomaty, může být jízda o mnoho pohodlnější i proto, že nemusíme potřebovat ani nohu pravou.

Nižší spotřeba paliva

Kdo má levou nohu připravenou na brzdě, ten ji může nevědomky lehce sešlapávat. Motor tak potřebuje více výkonu k překonání odporu a tímto se zvyšuje spotřeba paliva.

Menší opotřebení brzd

To, že máme nohu nad brzdovým pedálem, znamená i to, že ho čas od času sešlápneme a to vede také ke zbytečnému nadměrnému opotřebení jak destiček, tak i brzdových kotoučů.

Neúmyslné zpomalení

Pokud je levá noha připravena nad brzdou, může dojít k tomu, že někdy neúmyslně daný pedál sešlápneme a tak zastavíme. Pokud je dané zastavení nečekané a prudké, může dokonce dojít i k nehodě, kdy to auto za námi neubrzdí.

Špatný cit

Že jste ještě nezkoušeli zabrzdit levou nohou? Tak to zkuste a někdy brzdu v malé rychlosti, až pojedete sami, sešlápněte. Budete překvapeni, že v ní nemáte oproti té pravé žádný cit a neodhadnete intenzitu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
102 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nová turecká naváděná raketa pro dron zasáhne cíl nadzvukovou rychlostí do vzdálenosti až 150 km, zdolat může leckterou obranu
Události247.cz
Události247.cz
Lidé o víkendu vítali jaro, zima ale ještě neřekla poslední slovo
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Chytré hodinky a další zařízení mohou člověka zabít. Nový výzkum odhalil rizikovou skupinu těchto přístrojů
adbz.cz
adbz.cz
Kontejnerové domy: 10 výhod