Běžnou praxí je to, že jednu nohu máme na plynovém pedálu a druhou připravenou k sešlápnutí spojky. A pokud máme vůz s automatem, může být naše levá noha klidně schovaná pod sedadlem, protože ji nepotřebujeme. Nyní však někteří odborníci přišli se zajímavým vyjádřením v tom smyslu, že může být lepší volbou mít pravou nohu na plynu a levou na brzdě. A to neustále připravenou. Proč? Důvodů mají hned několik.

Kratší reakční doba

Za současné situace musíme dát nejprve nohu z plynu, potom ji přesunout, správně umístit nad brzdový pedál a ten potom sešlapáváme. Reakční doba tak může být podstatně delší, než pokud máme levou nohu připravenou nad brzdovým pedálem a ten můžeme sešlápnout okamžitě.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Eliminace popletení pedálů

Mnoho lidí si již popletlo pedály, což způsobilo řadu nehod. Pokud je jedna noha nad plynem a druhá nad brzdou, každý přesně ví, kam která patří a dokáže tak bez problémů sešlápnout ten pedál, který je třeba. K náhodnému popletení v podstatě nemusí dojít.

Udržení turba v chodu

S tímto postupem se dalo setkávat hlavně mezi jezdci rallye, kteří potřebovali neustále plný výkon svého vozu. I to může být argument, proč používat obě dvě nohy. Na druhou stranu ne každý je závodník a nutno také dodat, že mít současně sešlápnutý plyn a brzdu nemusí být úplně ideální pro vaše auto, pokud jde o jeho životnost.

Jsou tu i důvody, proč obě nohy nepoužívat

Proti daným výše uvedeným názorům se však staví i ty opačné, proč nepoužívat na pedálech dvě nohy, ale proč pravou obsluhovat jak plyn, tak i brzdu. Ostatně to se učíme i v autoškolách. Proč tedy může být vhodné mít nohy tak, jak jsme naučeni?

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Pohodlné sezení

Hlavně na delších cestách může být pohodlnější, když máme levou nohu jenom tak opřenou nebo položenou a nemáme ji připravenou nad brzdou. A jelikož dnes už jsou i vozy s tempomaty, může být jízda o mnoho pohodlnější i proto, že nemusíme potřebovat ani nohu pravou.

Nižší spotřeba paliva




Kdo má levou nohu připravenou na brzdě, ten ji může nevědomky lehce sešlapávat. Motor tak potřebuje více výkonu k překonání odporu a tímto se zvyšuje spotřeba paliva.

Menší opotřebení brzd

To, že máme nohu nad brzdovým pedálem, znamená i to, že ho čas od času sešlápneme a to vede také ke zbytečnému nadměrnému opotřebení jak destiček, tak i brzdových kotoučů.

Neúmyslné zpomalení

Pokud je levá noha připravena nad brzdou, může dojít k tomu, že někdy neúmyslně daný pedál sešlápneme a tak zastavíme. Pokud je dané zastavení nečekané a prudké, může dokonce dojít i k nehodě, kdy to auto za námi neubrzdí.

Špatný cit

Že jste ještě nezkoušeli zabrzdit levou nohou? Tak to zkuste a někdy brzdu v malé rychlosti, až pojedete sami, sešlápněte. Budete překvapeni, že v ní nemáte oproti té pravé žádný cit a neodhadnete intenzitu.