Motor auta je něco jako jeho srdce. Jedině díky němu můžeme jet kupředu a právě o něho bychom se měli náležitě starat, aby nám fungoval a dlouho vydržel. Ty hlavní věci, jako je pravidelné kontrola nebo výměna oleje, jsou většině lidí jasné. Potom tu ale jsou i věci další, které si řada řidičů neuvědomuje, nebo nechce uvědomovat. A těmi mohou motory svých aut ničit. Podle toho, s jakými problémy se mechanici nejčastěji setkávají, mohl být sestaven žebříček hlavních chyb, které vedou k poškození motoru. Neděláte je také?

Nedostatečné zahřátí motoru

Problém spojený především se zimním obdobím. Pokud venku mrzne, je třeba nechat motor nejprve zahřát na provozní teplotu a až potom je možné využívat ho doslova na maximum. Řada lidí toto nedělá a hned po nastartování ho začne točit do vysokých otáčet a maximálně ho zatěžovat. To jsou věci, které studenému motoru rozhodně neprospívají a mohou vést k výrazně snížené životnosti.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Špatné zahřátí motoru

U studeného motoru ještě zůstaneme. Mnoho lidí ví o nutnosti motor zahřát, ale dělají to jinak, než se má. Řada lidí nechá běžet auto dlouhé minuty na volnoběh, což pro studený motor také není to pravé a může se to podepsat na jeho životnosti. Správný postup zahřátí motoru je spojený s tím, že s vozem vyjedete, pojedete pomalu, plynule a motor budete držet spíše v nižších otáčkách.

Nedodržování intervalů výměny oleje

Že se má ve voze měnit motor, to řada majitelů samozřejmě ví. A většina ho také mění. Ale na tak, jak by se mělo. V potaz přicházejí hned dvě věci. Tou první je kilometrový nájezd. Pokud je se stávajícím olejem najetý určitý počet kilometrů, který předepisuje výrobce, je třeba olej vyměnit. Druhou věcí, která přichází v potaz, je časové období. Žádný olej nemá neomezenou životnost a tak je třeba po určitém čase olej vyměnit, i když nájezd požadované hodnoty nedosáhl.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Použití špatného oleje




U oleje ještě zůstáváme, jelikož to, že ho lidé mění tak jak mají, ještě neznamená, že je vše v pořádku. Snaha ušetřit je u mnohých jasně patrná a tak kupují různé pochybné a nekvalitní oleje. Mohou sice ušetřit pár stovek, ale nepomyslí na fakt, že nekvalitní olej může zničit motor auta a následná oprava bude podstatně vyšší, než jejich v podstatě nepatrná úspora.

Vypnutí motoru hned po dojezdu

Tuto chybu si řada řidičů vůbec neuvědomuje. Pokud máte automobil s turbem, což v dnešní době přeplňovaných motorů není až tak nic výjimečného, je třeba vědět, jak s ním správně jezdit. Mnoho lidí dělá tu chybu, že po dojezdu hned vypnout motor, což je chybou, jelikož v tu chvíli ještě turbo není dostatečně chladné, což se může podepsat na případných budoucích problémech. Týká se to hlavně situací, kdy jezdíte spíše rychle a agresivněji. Pokud se ke svému domu pomalu ploužíte skrz obytnou zónu, není třeba nechat auto po dojezdu pár desítek minut nastartované.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Držení motoru v nízkých otáčkách

Řadu lidí k tomu vede snaha ušetřit palivo a tak drží motor ve velmi nízkých otáčkách. Mnohdy až takových, že zkušenější řidič musí poznat, jak se motor trápí. Realita je taková, že extrémně nízké otáčky motoru samozřejmě nesvědčí. A pokud už reálně dojde k nějaké úspoře paliva, může být motor touto jízdou dlouhodobě poškozován a případná finanční úspora na palivu bude výrazně menší, než částka spojená s opravou motoru.