Chcete SUV od BMW za 191 000 Kč? Teď máte nejlepší šanci. Nabídka slibuje hodně, zákazníka asi nezklame

Automobilka BMW v rámci boomu kompaktních SUV připravila sourozence většího modelu X5. Má své slabé stránky, někoho ale zaujme.

i Zdroj fotografie: Autocenter Hoengen
i Zdroj fotografie: Autocenter Hoengen
i Zdroj fotografie: Autocenter Hoengen
i Zdroj fotografie: Autocenter Hoengen
i Zdroj fotografie: Autocenter Hoengen
i Zdroj fotografie: Autocenter Hoengen
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Kompaktní SUV není dnes ničím zvláštním, ovšem ve své době automobily této kategorie působily u některých značek vcelku novátorsky. U BMW řada X3 vyplnila prostor mezi klasickými „nízkými“ auty a velkým SUV X5. Výroba menšího SUV než X5 měla svou logiku. I jiné automobilky nabízely menší SUVčka, tak proč ne BMW? První generace BMW X3 byla částečně založena na platformě BMW řady 3 E46. A to byl slušný základní stavební „kámen“.

SUV zaplnilo mezeru, větší BMW X5 však mělo status ikony

Třeba s ohledem na fungující elektroinstalaci. Pochválit na druhou stranu nešlo X5 až do modernizace v roce 2006 za materiály v interiéru. Generace (E83) byla v produkci od roku 2003 do roku 2010. Navzdory podobným vnějším rozměrům s první X5 působila X3 díky nižší hmotnosti a tužšímu odpružení agilněji. V reálu bylo auto menší než starší sourozenec, ale ne o moc. Nicméně tato sportovnost šla na úkor jízdního komfortu, zejména u verzí se sportovním paketem.

iZdroj fotografie: Autocenter Hoengen

Zadní sedadla nebyla příliš pohodlná, působila tuhým a „lavicovým“ dojmem. Auto obecně bylo dost „prkenné“ a uskákané. Zákazník, který by čekal měkký komfort à la jízda na vzduchovém polštáři, bude zklamán. Ve všech verzích měla X3 pohon všech kol založený na vícelamelové spojce. Nicméně terénní schopnosti byly limitovány nižší světlou výškou a podvozkem nastaveným na „silniční“ provoz.

Dostupná ojetina pod kapotou skrývá nejvýkonnější diesel všech dob. Monstrózním výkonem vypráská kdejaký sporťák

Mezi typické závady patří zmatnění krycích plexiskel předních světel. Typická je u více jetých kusů vůle na přední nápravě. Prasklé výfukové svody zlobí naftové šestiválce. Lze narazit na závady ventilace klikové skříně. Opotřebený dvouhmotový setrvačník často zlobí čtyřválcové diesely. Relativně obvyklé mohou být problémy automatických převodovek, jde o pětistupňové verze u 3.0d s výkonem 150 kW. Porucha turbodmychadla nebo jeho regulace? Nejčastěji jde o čtyřválcové diesely se 130 kW a dvouturbové 3.0 sd/35d.

Nafta v tomto případě patří do kamen, do X3 tankujte benzín

Při výběru motorizace lze doporučit šestiválcové benzínové verze, které ještě neměly problémy s přímým vstřikem HPI. Naopak dvoulitrové diesely řady N47 mohou trpět závadami na rozvodovém mechanismu a rizikem prasknutí bloku motoru. Navzdory obecné popularitě nafty se vyplatí volit zážehové jednotky. Motor, jejž lze vybrat jako vhodný, je tedy 2.5si, tento šestiválec nabízí dobrou kombinaci výkonu, spolehlivosti a přijatelné spotřeby.

iZdroj fotografie: Autocenter Hoengen

Aktuálně je na německém prodejním serveru v nabídce BMW X3 xDrive 25i z roku 2009. Auto má dobrou výbavu, opotřebení podle fotek vypadá v pořádku. Myšleno tak, že na první pohled nijak nevybočuje z průměru. Auto má najeto 183 046 km. Samozřejmostí před koupí musí být prohlídka odborníkem, bez toho nelze kupovat žádné ojeté auto. V přepočtu z eur stojí toto BMW 191 000 Kč. Jestli je to dobrá cena, to nelze říct, ne bez toho, že by člověk exemplář viděl na vlastní oči. Ale pokud by bylo vše v pořádku, může být auto zajímavou nabídkou. 

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Je lepší X3, nebo X5?

Diskuze Vstoupit do diskuze
92 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články