Tohle kombi je nejlepší ojetina: Až ho uvidíte, budete si ho chtít také koupit. Znáte snad lepší auto?

Ideální volba pro řidiče, který chce velké auto, silný motor s nízkou spotřebou a pohon všech kol. Není úplně levné, ale stojí za to.

i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Volvo V70 třetí generace vyráběné v letech 2007 až 2016 je, bez ironie, dokonalým rodinným autem. To z něj dělá atraktivní ojetinu, nicméně dokonalost je třeba vnímat v rovině mixu uživatelské příjemnosti a výbavy. Samozřejmě že po letech v provozu není ani V70 bez chyb, opotřebování a dílčích potíží. Na rozdíl od předchůdce není kombi V70 jen jinou karosářskou variantou menšího sedanu Volvo S60.

Velké kombi, které je pro rodinu stvořené rozměry i výbavou

Ve své třetí generaci od roku 2007 je přímo odvozeno od velkého modelu S80. Oba velké modely od Volva využívají Fordovu platformu EUCD, na které stojí například Mondeo, z čehož plyne velký podíl záměnných podvozkových dílů a velmi příjemné jízdní vlastnosti. Komfortní jízdní vlastnosti jsou doplněny „jistotou“ pohonu všech kol. Ten je realizován mezinápravovou vícelamelovou spojkou Haldex s proaktivní funkcí.

iZdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH

Systém nečeká na prokluz předních kol a umí se v závislosti na situaci připojit i preventivně. Je spolehlivý, jen velmi výjimečně odejde hydraulické čerpadlo. Častější jsou závady samotného zadního diferenciálu u verzí AWD. Nabídka pohonných jednotek je široká a pestrá, i díky tomu, že u V70 se vystřídalo mnoho agregátů jak z tradiční „švédské palety“ (pětiválce 2.5 T, 2.4 D/D5, 3.0 T i 3.2), tak čtyřválcové agregáty propůjčené od Fordu (benzínové 2.0, 1.6 EcoBoost) a PSA (diesely 1.6, 2.0 D 100 kW).

Jediná ojetina, která se ještě vyplatí koupit. Takové auto už nikdy nikdo nevyrobí, starší je lepší

Je zřejmé, a časem i potvrzené, že nejmenší francouzský diesel se do těžkého Volva nehodí. Je slabý a trpí řadou známých závad, typicky hromaděním karbonu či závadami turbodmychadel. V bazarech ale téměř není. Mezi lepší alternativy patří bezpochyby robustní a pružné pětiválcové diesely. Poskytují vynikající výkon a pružnost v celém rozsahu otáček. Jsou tu sice problémy s napínákem řemene pomocných agregátů u verzí 2.4 D/D5 147 kW.

Nejmenší motor z nabídky není správná volba, větší je lepší

U těchto verzí může dojít k předčasnému selhání napínáku řemene. Ale i tak jde asi o to nejlepší, co chtít pod kapotou. Mezi silné stránky patří široká nabídka verzí, s motory od 1.6 po 3.2 litru, plus pohon všech kol. Dobrá protikorozní ochrana a vysoká pasivní bezpečnost. Proti německým prémiovým značkám menší rizikovost při koupi ojetiny. Tím, že jsou některé díly shodné s Fordem Mondeo, je zde možnost levnějších oprav.

iZdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH

Mezi typické závady patří hlučná ložiska kol. Podobně jako u většiny modelů Volvo se i zde objevují závady ložisek kol, které se mění spolu s celým nábojem. Byť je mechanický základ podvozku mnohem odolnější, než tomu bylo u předchozích generací. Závady vstřikovačů platí pro diesely při vyšších nájezdech. Obvyklé jsou problémy swirl klapek s sacím potrubí u motorů 2.4 D/ D5. Na závady trpí odvětrávání klikové skříně u zážehových pětiválců.

Spolehlivost je dobrá, samozřejmě bez chyby V70 není

Starším dieselům hrozí úniky paliva, obvykle průsak kolem vstřikovačů. Je-li instalováno, může být porouchané nezávislé topení. Možné jsou drobné závady elektroinstalace či potíže klimatizace. Motor, který doporučujeme, je tedy 2.4litrový D5. Největší z dieselů Volvu sluší nejvíce. I starší verze s jedním turbodmychadlem mají příjemný zátah v celém spektru otáček. Spotřeba je přijatelná, kolem 7 až 8 litrů v závislosti na verzi a převodovce. Motor sám má problémů minimum, spíše je třeba dát pozor na pravidelný servis nebo problémy s motorovými periferiemi.

iZdroj fotografie: S vědomím Autohaus Klann GmbH

Aktuálně je na německém inzertním serveru na prodej Volvo V70 2.4 D5 s výkonem 224 koní D5. Auto je ve výbavě Momentum s pohonem všech kol AWD. Vozu nechybí nic, co by mohl náročný řidič potřebovat, výbava je obrovská. Asi tak jako zavazadlový prostor kvádrového tvaru, do kterého se dá naložit snad cokoli. Volvo převeze víc než srovnatelná konkurence. Auto má najeto 132 585 km a vyrobeno bylo v březnu roku 2010. Za cenu 320 000 Kč v přepočtu z eur jde o dobrou nabídku.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Je na zimu nějaké lepší auto než Volvo?

Diskuze Vstoupit do diskuze
118 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články