Otočil Opel Astra na střechu jako hračku a vybržďoval mladou cyklistku. Vše natočila kamera

Chovat se během letních průtrží mračen s nejvyšší obezřetností a respektem vůči stavu vozovky by mělo být samozřejmostí. Jinak rychle zjistíme, jak mocné živly umí být.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Pro další pokračování seriálu videí z palubních kamer jsme si dnes vybrali na první pohled hrůzostrašně vypadající nehodu staré Astry, kde se jen souhrou šťastných okolností nikomu nic nestalo. Když se podíváte na naši úvodní fotografii, tak tomu skoro neuvěříte. „Kouzlo“ totiž spočívá ve výběru místa, kde se řidič rozhodnul bourat. To ale pořád není všechno: pak se také někdo snaží zastavit mladou cyklistku na silničním kole, a moc mu to nejde. Nenechte se prosit – a pojďme se na obě videa podívat společně.

V hustém dešti s maximální opatrností

Čeho si na prvním videu všimneme možná nejdříve, je vozovka lesknoucí se jako zrcadlo. Ano, zřejmě opravdu hustě pršelo a nikoli zřejmě, ale zcela určitě to právě stálo za tím, jak se zcela tuctový a obyčejný Opel bez problému otočí vzhůru nohama tak snadno, jako by to byla hračka. Kdyby se na daném místě natáčel akční film, za volantem by seděl profesionální kaskadér a produkce měla ještě dva vozy v záloze, i tak by to obnášelo dlouhé přípravy a zkoušení, aby ono otočení nakonec vyšlo.

Arogantní blázen v Opelu poslal dvoutunový Land Rover i s dítětem několikrát přes střechu. Kamera ho natočila

Pokud si třeba vzpomenete na bondovku Casino Royale (poprvé s Danielem Craigem v hlavní roli, natáčelo se i u nás), tak v ní se Bond při zběsilé jízdě a pronásledování únosců svoji milované Vesper otočí s Aston Martinem DBS také na střechu. To když se ji nakonec v posledním okamžiku vyhýbá na silnici. Když pomineme rozdíl mezi DBS a Astrou (produkce měla ještě jedno identické DBS v záloze, měl jsem tehdy to štěstí, že jsem si mohl obě detailně prohlédnout), tak celá scéna byla celkem extrémně náročná.

A to na její realizaci pracují desítky lidí a rozpočet filmu je v miliónech dolarů. A vida, tady se to někomu podařilo zcela hladce, bez jediného komparsisty, bez kamery a bez koruny. Výsledek by přitom byl skoro podobný, jako v tom Bondovi. A plyne z něj jasné ponaučení: ono milionkrát opakované „nepřizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky“ není prázdnou frází. Pokud spíše leje než prší, mám staré auto s tlumiči dávno za zenitem a levné, ojeté gumy, tak na mokré vozovce opravdu nemohu strhnout volant. Pokud si tedy nechci zahrát na toho Jamese Bonda.

Cyklistku nemá smysl poučovat o cyklostezce

Druhé video je zcela z jiného soudku, v důsledku ale neméně poučné. O co v něm jde? O jednoho řidiče, jednu cyklistku na závodním kole a jednu cyklostezku. Která vedla současně se silnicí a kterou by tedy daná cyklistka měla podle všech pravidel využít. Měla. Jenže nevyužila, a opravdu asi nezjistíme, proč. Letmý pohled na její kolo prozradí, že jede na karbonovém speciálu za desítky tisíc korun (minimálně desítky), trénované nohy prozradí výkonnostní ambice. Evidentně tedy na tom kole neseděla poprvé.

Můžeme se sice stokrát rozčilovat nad tím, že jede po silnici, ale není nakonec snazší jí zkrátka předjet a na celou věc zapomenout? Proč mají někteří jedinci tendenci pořád někoho poučovat a vysvětlovat mu, jak co má dělat? Tady se řidič pokoušel cyklistku několikrát „vybrzdit“, což považuji vskutku za hloupost. Navíc je to holka, opravdu někdo čeká, že dobrovolně zastaví a povede s ním dialog? Naivní představa. Jestli chtěl někdo poučovat, nevyšlo to, jestli se chtěl seznámit, měl zvolit jinou taktiku.

Jak to vidíte vy? Má smysl na silnici někoho školit? A poučovat? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Taky někoho školíte na silnici?

Zdroj: STOP CHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
75 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články