Pět ojetin, které majitele nezruinují, zato možná přežijí. Bez problémů ujedou i milion kilometrů

Jaká je nejlepší ojetina? Taková, co moc nestojí, ale přežije úplně všechno. A nebudete se za ní stydět. A bude spolehlivá. Pět právě takových vám přinášíme v našem článku.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Když není na nové auto nezbývá, než se spokojit s ojetinou. Což samo o sobě nemusí být špatně, naopak. Mnohé vozy s duší a charakterem se už dnes jako nové zkrátka koupit nedají, protože je smetla lavina hybridů, displejů a systémů start stop, které vám víc než cokoli jiného zařídí brzký termín u vašeho psychiatra. Proto není od věci podívat se pár let zpátky, co zajímavého se tehdy nabízelo. A ideálně, aby to vydrželo co nejdéle. Našich pět vyvolených je tady.

Mercedes W124

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Samozřejmě, v žádné podobné anketě nemůže tohle německé kladivo na spolehlivost a ocelový ingot v jednom chybět. Respektive v ní zaujmout čestné první místo. „124-ka“ byla naprostou revolucí, co se dimenzování konstrukce, volby materiálu a způsobu zpracování týče. Dvě zprávy: ta dobrá je, že s ohledem na milionové prodeje se pořád dají bez problému najít. Ta špatná je, že dobré kousky nejsou za dva tisíce euro, jako byly ještě nedávno. Většinou radíme benzín, ale tady klidně zvolte i diesel. S trochou údržby přežije všechno. Milion kilometrů? V pohodě.

Škoda Octavia první generace

iZdroj fotografie: Škoda

O třídu níž, cenově možná o dvě, nicméně vlastenecký pocit naopak o deset levelů jinde. Ano, první novodobá Octavia je postavena opravdu solidně, s trochou péče těch našich půl milionu kilometrů bez problémů zvládne. Když bude mít pod kapotou původní 1.9 TDI 66/81kw a nebude se tankovat třikrát pančovaná nafta z traktoru, pak bude i motorově zcela v pořádku. Nicméně třeba benzín 1,6 nebo 2,0 jsou možná jistější a podobně nezničitelné motory. Druhá generace zdaleka tak bezproblémová není, paradoxně i rychleji koroduje.

Volvo 850/V70

iZdroj fotografie: Volvo

Pokud chcete opravdu nezničitelné Volvo, zkuste najít poslední modely 850 s pětiválcem 2,5TDI od Audi pod kapotou. Pokud objevíte nezničený kousek, je skoro jistota, že se nerozpadne ani vám. Novější S70/V70 první generace též není špatná volba, jen ten Audi motor už pod kapotou nenajdete. Robustní, dobře dimenzovanou konstrukci a solidní ochranu proti korozi zato ano. Atmosferické benzínové motory budou k neutahání, ani diesel 2,4D nebývá zdrojem fatálních závad.

Saab 9-5

iZdroj fotografie: Saab

Zůstaneme ve Švédsku, nedávno jsme o „sobíkovi“ navíc psali. Podobný příběh, ostatně s Volvem V70 šli po téměř stejné skupině zákazníků. Velký Saab je postaven podobně robustně, jako Volvo, na rozdíl od něj ale nabízí vlastní, osvědčené čtyřválce turbo, které vám v limitovaných edicích vykouzlí úsměv na tváři. A jsou nečekaně spolehlivé. Interiér přímo skvostný, odolný, ochrana proti korozi také. Najděte zachovalý kousek a máte parťáka na dlouhé časy.

Peugeot 605

iZdroj fotografie: Peugeot

Volba znalců. Auto z doby, kdy Peugeot vážně uvažoval o tom, že bude konkurovat BMW nebo Mercedesu a na co sáhnul, to se mu podařilo. Bachratá 308 s psychotickou karoserií a negativním sklonem zadního sloupku ještě opravdu nebyla na světě. Zato byla na světě 605tka, robustně a poctivě postavené auto, které bylo přímo stvořeno pro polykání statisíců kilometrů. S trochou péče to opravdu zvládne, navíc má odolné turbodiesely. Třílitrový šestiválec je úžasný, nicméně provoz se prodraží. A opravy také. Doporučujeme držet se při zemi.

Jaké další tipy na odolné ojetiny máte vy?

Zdroj: UsedCars
Diskuze Vstoupit do diskuze
114 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Francie pošle na Ukrajinu obrněná vozidla VAB 4×4. Ve výbavě mají účinný těžký kulomet M2 Browning
Události247.cz
Události247.cz
Češi nakupují dřevo a uhlí ve velkém. Důvodem je strach z růstu cen energií
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Mimozemské civilizace mohou kolonizovat galaxii bez mezihvězdných lodí. Je to jen otázka času
adbz.cz
adbz.cz
Po rodičích zdědila chatu v katastrofálním stavu – byla totiž 18 let opuštěná. Pustila se do oprav a vytvořila z ní sídlo snů