Počet nebezpečných Poláků v kamionech se může snížit sám. Díky novému mýtnému

                   

Dlouho se mluví o tom, že jsme pouze tranzitní zemí, přes kterou si mnozí dopravci plánují cesty jenom proto, že je to prostě vyjde levněji. Velkým problémem jsou hlavně polské kamiony. Důvodem je buď neschopnost, nebo naprostá nezodpovědnost jejich řidičů. Potkat polský kamion znamená být na pozoru. Dlouho se mluví o nějakých řešení, která by jejich počet omezilo. Nyní to vypadá, že se vše dokáže vyřešit samo.

Je tu nový mýtný systém

Nový mýtný systém začíná platit 1. prosince. Tedy zhruba za tři týdny. Zatímco většina tuzemských dopravců nenechává nic náhodě a má potřebné registrace hotové, v případě těch zahraničních tomu tak není. I ti však budou muset mít registraci, jinak ne úseky s placením mýtného nemohou. Pokud tak přesto učiní, hrozí jim velká pokuta.

Registraci má hotovou zatím jenom 20 procent polských dopravců

Zatím to vypadá, že se problém s polskými kamiony dokáže velmi efektivně vyřešit sám, díky novému mýtnému. Podle statistik to vypadá, že má hotovou registraci zatím jenom 20 procent polských dopravců. Ostatní stále ještě vyčkávají a vzhledem k celkem vlažnému tempu ostatních registrací se dá očekávat, že to řada z nich jistě nestihne. Pokud bychom zůstali u této hranice, kdy 80 procent ještě není na nový mýtný systém registrována, znamenalo by to, že by naší republikou nemuselo projet více než 90 000 polských kamionů. To už je slušné číslo.

Pokles bude pouze krátkodobý

Jedinou smutnou věcí na této pozitivní zprávě je to, že pokles Poláků na našich silnicích bude spíše krátkodobý. Jakmile zjistí že se jim jiné trasy nevyplatí, nebo že jim hrozí vysoká pokuta, jistě svou registraci provedou a vypraví se tam, kde je většina Čechů bohužel vidět nechce. Na naše silnice, kde rozhodně nepatří mezi nejbezpečnější účastníky silničního provozu. Je tomu přesně naopak. Bohužel. Nový systém mýtného by však aktuálnímu stavu mohl paradoxně výrazně pomoci.

Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články