Porsche 911 definitivně končí: Status ikony přebírá plně elektrický model Macan, minimálně v jednom ohledu strčí legendu do kapsy

Ikona byla, ale už není. Kdo kdysi toužil po 911, začne pomalu a jistě snít o elektrickém SUV, tak by si to zakladatel značky přál.

i Zdroj fotografie: Porsche
                   

Porsche nedávno odhalilo nejnovější elektrický počin – model Macan. Premiéra tohoto dlouho očekávaného vozu se uskutečnila v Singapuru. Nešlo o náhodné místo. Je jasné, že úspěch tohoto nového elektrického modelu bude záviset na jeho prodejích v Asii, zejména v Číně, která je pro značku Porsche klíčovým trhem. Druhá generace Macanu vychází z platformy PPE (Premium Platform Electric), již Porsche vyvinulo ve spolupráci s Audi.

Budoucnost automobilky Porsche bude elektrická, potvrzeno

Tato platforma umožňuje využití 800voltové elektrické architektury, která najde své místo i v dalších elektromobilech koncernu, jako jsou Audi A6 a Q6. Nový Macan je tedy dokladem technologického pokroku, ale také synergických výhod spolupráce v rámci skupiny Volkswagen. Díky kombinaci výkonu overboost a systému launch control dosahuje verze Macan 4 výkonu až 300 kW (408 k) a Macan Turbo dokonce až 470 kW (639 k).

iZdroj fotografie: Porsche

S maximálním točivým momentem 650 až 1 130 Nm poskytne model Macan zcela nový zážitek z jízdy. Nejrychlejší verze Macan Turbo zrychlí na 100 km/h za pouhých 3,3 sekundy, zatímco Macan 4 potřebuje 5,2 sekundy. A s kombinovaným dojezdem až 613 kilometrů pro Macan 4 a 591 kilometrů pro Macan Turbo nejsou obavy z dojezdu na delší vzdálenosti žádným problémem.

Test ojetého Porsche Macan: Hračka pro dámičky, nebo snad plnokrevné sportovní SUV?

Nicméně tady až skutečná praxe ukáže, kolik toho Macan opravdu na jedno nabití najede. Raději bychom fandili automobilce Porsche v pokročení vývoje syntetických paliv. No nic. Oba modely mají pohon všech kol, který je řízen elektronicky v reálném čase. Elektronicky řízený systém Porsche Traction Management (ePTM) dokáže reagovat na skluz do deseti milisekund.

Ještě před zahájením prodeje se objednávky jenom hrnuly

Porsche se s novým elektrickým modelem Macan snaží posunout hranice toho, co je možné v oblasti výkonu, dojezdu a designu elektrických vozidel. Ať už se tento experiment ukáže být úspěšným, či nikoli, jedno je jisté – Porsche zůstává v čele inovací a dynamiky v automobilovém průmyslu. Bohužel tím ale odsouvá do pozadí svou ikonu, modelovou řadu 911.

iZdroj fotografie: Porsche

Ještě před zahájením prodeje se Porsche bilo v prsa, že má desítky tisíc předobjednávek nového Macanu. Novinka už je i v českém ceníku, pokud by někdo měl zájem. Základ startuje na 2 225 735 Kč a vyšší verze je za 3 059 092 Kč. S příplatky se samozřejmě dostanete klidně i na čtyři miliony. Cena u Porsche ale nikdy nebyla pro zákazníky problém. Zdá se, že tohle je trend, který nikdo nečekal. A bohužel pro současné nadšence a příznivce značky může jít o začátek konce Porsche tak, jak ho známe. Porsche se spalovacími motory.

Je elektrické Porsche v pořádku?

Zdroj: Porsche
Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články