Pravda o elektromobilech vyšla nechtěně najevo. Nejsou ani z 20 % tak dobré, jak se nám snaží EU namluvit

Jaké auto je podle stanice technické kontroly nejhorší? Ruce pryč zbohatlíci, je to luxusní drahý elektromobil.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem CarLove autopůjčovna
                   

Jednou věcí je zbožné přání, druhou realita. Jakkoli by řada ekologií posedlých fanatiků chtěla, aby elektrická auta byla zcela bezchybná, opak je pravdou. Statistiky mluví jasně, přes deset milionů aut prošlo od loňského léta rukama německých techniků ze zkušebny TÜV v rámci povinných technických kontrol. A s jakým výsledkem? Každé páté auto na prohlídce neuspělo, o přední místa největších propadáků se přetahuje Tesla s Dacií.

Strašná kvalita za vysokou pořizovací cenu? Ojetá Tesla

Evropský bestseller, Tesla Model 3, totiž vykázal největší počet závad v kategorii nejmladších aut. Výsledky TÜV Reportu pro rok 2024 zahrnují 221 modelů rozdělených do šesti věkových kategorií. Do přehledu byla nově zahrnuta také kategorie dvanácti– až třináctiletých vozidel. S přibývajícím věkem se mění skladba problémů, které auta trápí. Zatímco vozy do tří let mají často problémy s osvětlením, u starších vozidel přibývají problémy s brzdami, výfukovým systémem a úniky provozních kapalin. Zejména únik motorového oleje je v této souvislosti významný.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Elektromobily, včetně Tesly, mají specifické závady, jako je korozivní poškození brzd způsobené rekuperačním systémem, a časté problémy se zavěšením kol, pravděpodobně způsobené vysokou hmotností trakční baterie. Pro mnoho majitelů elektromobilů Tesla představují karosářské nedostatky, problémy s interiérem a nereagování na reklamace běžnou realitu. Pohledem ostatních motoristů jde o nedostatky, které by na svém autě se spalovacím motorem netolerovali.

Časté poruchy automobilu, které lze zjistit čichem podle vůně aneb diagnostika nosem

Analýza zahrnuje model Tesla 3, který se v kategorii 2–3letých ojetých vozidel umístil na poslední, 111. pozici. Průměrné procento vážných poruch dosáhlo téměř 15 %, což znamená, že mnoho těchto vozidel nesplnilo německou technickou kontrolu. V porovnání s průměrem v této kategorii (5,7 %) a vozidlem s nejnižším procentem poruch, VW Golf Sportsvan (2 %), je to alarmující výsledek. Je to skutečně tristní. Dokonce i Dacia Logan, která obsadila předposlední místo, dosáhla výsledku o více než tři procenta lepšího než Tesla 3.

Cokoli je lepší než mírně ojetá Tesla, včetně levné Dacie

Poruchovost tohoto modelu je považována za katastrofální. I přesto, že elektromobily jsou hodnoceny v méně oblastech kvůli absenci spalovacího motoru a systému pro čištění spalin, Tesla 3 zaznamenala poruchy zejména ve světlech, brzdách a podvozku. Aby to nebylo jen o kritice elektrických aut, tak v porovnání s jinými elektromobily se ukázalo, že několik z nich je považováno za relativně kvalitní.

iZdroj fotografie: Dacia

Například VW e-Golf obsadil dělené čtvrté místo s průměrem vážných poruch pouze 2,6 %. Tato kritika není první, která směřuje na Teslu. V minulosti se majitelé ve Skandinávii snažili upoutat pozornost Elona Muska hladovkou, protože automobilka nereagovala na jejich stížnosti. Problémy zahrnovaly neschopnost nastartovat v chladném počasí, technické problémy s dveřmi, sedadly, světly a dalšími součástmi vozidla.

Je lepší Tesla, nebo Dacia?

Zdroj: TÜV
Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články