Přelomový koncept povinné výbavy zaveden od 1. ledna: Budete muset vyměnit tradiční výstražný trojúhelník za novou technologii

EU se chytne nápadu a namísto klasické povinné výbavy budou v autě LED systémy, které budou sledovat řidiče. A ti budou platit nájemné!

i Zdroj fotografie: Freepik
i Zdroj fotografie: Osram
i Zdroj fotografie: Osram
                   

Jako součást povinné výbavy je výstražný trojúhelník doslova ikonický. Nicméně se ukazuje, že už může jít o zastaralou a překonanou technologii. I když byl dlouhou dobu součástí povinné výbavy všech vozidel, je zřejmě na ústupu. Je tady novinka, která proniká do států EU. Začíná to na samém západě Evropy. Španělské ministerstvo dopravy učinilo na toto téma důležité rozhodnutí.

Co sloužilo roky, najednou není potřeba? EU zase tlačí na řidiče

Řidiči mají vyměnit své trojúhelníky za homologované výstražné svítilny. S příchodem zvoleného termínu je budou muset lidé vlastnící auta vyměnit povinně. Termínem je rok 2026. Výrobci nyní mohou svá výstražná světla předložit k testování. Jak se zdá, velký průlom se blíží. Zajímavé je, že nový systém jako povinný bychom neměli očekávat tak brzy.

iZdroj fotografie: Osram

Novinka má být zavedena až 1. ledna 2026. V podstatě jde o LED svítilnu, na střeše vozidla má signalizovat poruchu. Je vidět ze všech stran, nejen z jedné jako výstražný trojúhelník. Kromě toho prostřednictvím mobilní sítě má lampa každých 100 sekund odesílat signál o poloze do asistenčního centra. V ceně má být zahrnuto několik let síťového přístupu pro zmíněné systémy. A už to začíná, další způsob, jak z řidičů tahat peníze.

Mimořádná změna: Povinná výbava auta se rozšíří a zdraží, od 1. července zaplatíme 11 250 Kč navíc. Poděkujme EU

Trojúhelník jednou koupíte a je to, ale za lampičku se bude dřív nebo později pravidelně platit. Také je zde technologie a součástky, které se mohou poškodit, vypovědět službu. Trojúhelník, to je jen trocha kovu a plastu. Nepotřebuje energii k napájení. Sledování polohy? Přiřazení polohy má usnadnit záchranným službám cestu k místu poruchy nebo nehody. Tyto informace také pomohou varovat ostatní vozidla připojená k síti.

Co svítí, potřebuje zdroj energie. Ten trojúhelník nepotřeboval

Je důležité vědět, že diskutované změny se týkají pouze Španělska. V současnosti těžko říci, zda se naše země k tak odvážné změně odhodlá také. Pokud ano, stalo by se to pravděpodobně až za pár let. Jestli budou mít výstražná světla úspěch a rozhodnou se je zavést i ostatní členové Evropské unie? Doufejme, že ne. Je to další způsob, jak sledovat řidiče a vysávat jejich peněženky.

Galerie

Co na nový systém říkáte?

Zdroj: Osram
Diskuze Vstoupit do diskuze
143 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články