Francouzská automobilka se v ČR rozhodla k netradiční reklamě. Kosočtverec? Zvláštní, ale posuďte sami

Vybrat si ke zvláštním akcím červen je pro Francouze typické. V Paříži zanedlouho začne Rolland Garros, v Čechách se budeme muset spokojit se slevami. A značkou s kosočtvercem.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Propagovat svoji značku jenom pomocí grafiky a loga se v minulosti rozhodlo mnoho výrobců. Příklady? Když uvidíte krokodýla na tričku, je to? Lacoste, pochopitelně. Když uvidíte nakousnuté jablko? Nemusím nic psát, podobně jako nemusím nic psát u třícípé hvězdy nebo vzpínajícího se oře, ať zůstaneme v automobilové branži. A samozřejmě, nemusím nic psát ani u kosočtverce, neb všichni jen trochu znalí věci vědí, že tento symbol používá Renault. A má zajimavou synergii s dopravní značkou. Pojďme se na to podívat společně.

Francouzi jsou možná kosočtverci posedlí

Nevím, jestli jsou Francouzi kosočtverci posedlí, ale je minimálně zajímavé, že dopravní značka s podobným designem značí ve Francii dopravní pruh určený na podporu tzv. sdílené jízdy, tedy dopravy více lidí v jednom vozidle. Pruh by tedy měl být využíván kromě elektromobilů autobusy, minibusy i dalšími auty, v nichž jede víc než jeden člověk (a to včetně motocyklů se spolujezdcem) nebo taxíky. A nejnověji: i tzv. sdílená, autonomní vozidla.

Co to jako je? Takto vypadá nový elektro Renault. Francouzi zcela přeskočili jeden stupeň, posuďte sami

V nichž má Renault evropský primát. Jak totiž uvádí mj. magazín Automotive News, francouzský Renault zaměří své úsilí v oblasti autonomního řízení na autonomní „shuttle“ vozidla, neboli o něco větší MPV a minibusy. CTO Renaultu Gilles Le Borgne řekl, že Renault Group se nebude zaměřovat na takzvaná samořídící osobní auta úrovně 3, ale rovnou zaměří své úsilí na autonomní minibusy, které provozují úroveň 4 na definovaných trasách. Přesně pro tuto kategorii vozidel je „značka s kosočtvercem“ jako dělaná. Svůj k svému.

iZdroj fotografie: Renault

Renault bude spolupracovat s čínským start-upem WeRide na vývoji elektrických autonomních minibusů s využitím technologie WeRide a osobních platforem Renault, řekl Le Borgne. Prodej by měl začít do konce tohoto desetiletí, dodal. Renault testuje technologii v mikrobusech WeRide vyrobených v Číně. Dva z autobusů bude moci veřejnost vyzkoušet na tenisovém turnaji French Open na Rolland Garros v Paříži koncem tohoto měsíce.

Stimulující akce na podporu prodeje i v Čechách

A v Čechách? V Čechách sice Rolland Garros nemáme, ale Renault jako oficiální partner turnaje připravil akci i tady. A nebojte se, nebudete muset přijít ani s Lacostem na triku, ani se žlutými balony RG v tašce. Nikoho zřejmě nepřekvapí, jaký druh marketingové akce Renault v Čechách zvolil. A sdílené autobusy a značka s kosočtvercem to pravděpodobně nebudou. Ani jedno by v Čechách příliš na úrodnou půdu nepadlo. Otázka je jasná: jaké vozy mají Češi velmi v oblibě?

Alfa Romeo bude svoje nové (a levné) SUV vyrábět Čechům přímo pod nosem. Kdysi nemožné se stalo skutečností

A odpověď je ještě jasnější. Pochopitelně, v Čechách je boom SUV, čehož mohutně využívá nejen Škoda s Kodiaqem/Karoqem/Kamiqem, ale i celý koncern s jeho „T-linií“ nebo korejská dvojčata Hyundai/KIA, která téměř nic jiného než právě SUV nenabízí. A Renault nechce zůstat pozadu. Do konce června 2024 proto nabízí celkem zajímavé slevy na vybrané SUV modely, stejně jako výměnu letních pneumatik nebo značkové doplňky se slevou. Akce se jmenuje poněkud nepřekvapivě „Dny SUV“.

iZdroj fotografie: Renault

Pokud tedy uvažujete o novém autě a do úvahy přichází i Renault, je právě nyní možná ta nejlepší chvíle. A pořád můžete řídit sami, značka s kosočtvercem na silnici u nás (alespoň tedy doufejme, její nedodržení je mimochodem v přepočtu za 3 000 korun) ještě chvíli platit nebude. Sdílení je možná dobrý nápad, ale řízení (vlastního) auta volantem má také něco do sebe. Co myslíte? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Není sdílení aut opravdu kolosální nesmysl, co myslíte?

Zdroj: Renault
Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články