Řidič udal sám sebe: „Ani ne 50 km od Prahy jsem nezvládl řízení a vlétl jsem autem do stavby.“ Přesně tohle hrozí každému z nás

Jedno je jisté, tam kde se staví dálnice, existuje velké riziko dopravních nehod. Nikdo z řidičů není mimo ohrožení

i Zdroj fotografie: ŘSD
                   

Předchozí vláda se bila v prsa ohledně toho, jak rozšířila českou dálniční síť. Toto není politické téma, nechci hodnotit, jak moc je to nebo není pravda. Protože spoustu dálnic se stalo dálnicemi jenom proto, že došlo ke změně jejich označení. Někde se ale dálnice skutečně staví. Nestaví se ale třeba do Polska. Poláci nechápou, jak je možné, že oni dálnici k české hranici postaví, ale Češi polské to nezvládnou. Jsou tady ale opačné příklady, takové, kde je vidět, že se staví, a že se staví rychle. Například jako dálnice od Dubence na Písek.

Dálnic je málo a tam, kde se staví, jsou všichni řidiči v ohrožení

Práce jde rychle, tempo je na naše české poměry až neuvěřitelné. Věc ale přináší jeden poměrně zvláštní problém, se kterým se nám ozval jeden čtenář. Napsal nám 6.4.2024 pan Karel, my jsme se rozhodli jeho email po přečtení zveřejnit v plném rozsahu. „Jel jsem z Písku do Prahy a v úseku, kde se staví nová dálnice jsem se dostal do pěkného problému,“ říká řidič pan Karel. Kdo zná tamní poměry, ihned místo „činu“ lokalizuje.

iZdroj fotografie: Unsplash

„V úseku, kde se střídavě přejíždí z pruhu do pruhu, mění se značení, jsou objízdné trasy, jsem nezvládl řízení a vlétl jsem přímo do stavby,“ překvapuje vyprávěním čtenář. Problémem bylo, tak se ukázalo, místní značení. Červenobílé pylony, které svádějí provoz z pruhu do pruhu, z jednoho směru do protisměru, byly na mnoha místech vedle sebe tak natěsno, že v podstatě nebylo poznat, kudy vede cesta. 

Drobná nehoda s ohromnou škodou, aneb Když se srazí Rolls-Royce a Lamborghini

„Myslel jsem si, že jedu správně,“ říká pan Karel „a najednou už jsem jenom dupal na brzdu, protože jsem byl někde mezi bagry.“  Pan Karel tímto defacto udal sám zebe za to, že nezvládl řízení. Že situace je skutečně taková, jak čtenář popisuje, jsem musel vyzkoušet na vlastní kůži. Dojel jsem z Prahy do oblasti, kde je cesta tak to komplikovaná. Bylo to navíc v noci a skutečně se chvílemi nedalo poznat, kudy trasa vede.

Chvilka nepozornosti a řidič vyjel ze silnice přímo do stavby

Sluší se doplnit, že čtenář pan Karel ještě doplnil, že už je v seniorních věku. A že jakkoli nemá žádné zdravotní omezení, sebekriticky uznává, že řízení už není takové jako dřív. Mě do důchodu zbývá ještě hodně let, vlastně stále víc a víc, vzhledem k tomu, jak se vyvíjí důchodový trend v naší zemi. A to opět není politické téma z mé strany v tuto chvíli, jen konstatování faktu. A přesto jsem měl i já jako zřetelně mladší řidič než náš čtenář velký problém.

iZdroj fotografie: iStock

Nebylo snadné úsekem projet absolutně bez zaváhání. Jednotlivé kusy značení byly na mnoha místech opravdu tak natěsno, že vlastně z dálky nebylo poznat vedení trasy. Teprve když jsem vjel přímo do zatáčky, pochopil jsem, kam mám s autem pokračovat. Je super, že se zde pracuje tak rychle, ale bezpečné to pro řidiče evidentně není. Řidiči, kteří tam jedno, toto musí vědět a musí s tím počítat. Jinak jim hrozí akutní nebezpečí.

Umíte jezdit mezi dopravními kužely?

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články