Řidička na videu neumí podélně zaparkovat. Jiná žena jí na první pohled pomáhá, nakonec předvede pohrdavé gesto

Zajet couváním autem do místa podélně zaparkovaných aut je leckdy obtížné. Když přijde pomoc, je to úleva, škoda jen té urážky na konci.

i Zdroj fotografie: David Castor / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Parkování je zcela jistě pro spoustu řidičů nepříjemnou disciplínou. Bez ohledu na pohlaví, zaparkovat podélně do mezery, která je jen o pár centimetrů delší než auto samotné, je někdy komplikované, Zejména když jezdí kolem auta, netrpěliví řidiči musejí čekat, než manévr proběhne, dokonce troubí. Obecně lze prohlásit, že ženy mají s podélným parkováním větší problém než muži, je to podpořeno nejedním průzkumem.

Podélné parkování je pro řidiče hororem, zbytečně

Jak správně podélně zaparkovat? Existuje řada rad a pouček, my jsme se zeptali odborníka a kouče, pana Filipa. Ten se věnuje roky školení řidičů. „Záleží samozřejmě na typu auta, na jeho rozměrech, na tom, jak strmé je řízení a jak jdou kola do rejdu,“ říká profesionál na jízdu autem. „Je tedy těžké dát nějakou univerzální radu. Přesto ale základem je být v klidu, nenechat se vystresovat, dát blinkrem najevo, že se člověk chystá parkovat.“ 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Pokud jde o samotnou techniku parkování, pak odborník dodává: „Manévr by měl začít tím, že řidič autem zaparkuje podélně vedle vozu, za který chce parkovat, předními koly svého auta na úrovni zadních kol zaparkovaného vozu.“ Dalším krokem pak je couvání. „Řidič by měl vytočit volant do plného rejdu a začít couvat, zhruba v polovině pomyslné trasy pak srovnat volant rovně,“ říká odborník, pan Filip. Nicméně ještě jednou nás školitel upozornil, že jde opravdu o velmi obecné doporučení.

Důležité je zachovat klid a dbát na bezpečnost

Profesionál znovu zdůraznil, že důležité je použít blinkry, dát najevo svůj záměr, sledovat provoz kolem vozu. Dívat se do zrcátek, neohrozit chodce ani ostatní auta. A zachovat klid, když se to nepovede napoprvé, klidně si znovu najet a manévr zopakovat. Na videu je řidička, žena, která se snaží zaparkovat. Na základě výsledků výzkumu Bochumské univerzity jsou na tom ženy hůře s parkováním než muži.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Podle autorky průzkumu, Claudie Wolfové, jsou dva důvody. Tím prvním je, že ženy mají horší prostorové vidění než muži. A také, podle druhého důvodu ženy mají, jak upozorňuje Claudie Wolfová, poprsí. Toto jim komplikuje otáčení se za volantem a výhled do stran. Tak jako tak, řidička, kterou zachytila kamera, má s podélným zaparkováním opravdu velké trable. Situace je možná na první pohled vtipná, ale jen na první pohled.

Ženy jsou na tom objektivně s parkováním hůř než muži

Řidička se snaží zaparkovat osobní automobil do mezery podélně. Je patrné, že si hned od počátku manévru špatně najíždí, do mezery se jí nedaří zajet. Dokonce vystoupí ven z auta a krokuje si mezeru i automobil. Přeměřuje, jestli se do místa opravdu vejde. To jen potvrzuje závěry Bochumské univerzity o prostorovém vidění. Když už se zdá, že zaparkovat nepůjde, objeví se na scéně druhá žena. Nemá cenu popisovat podrobně další dění, zásadní jsou dvě věci.

Jednak že zoufalé řidičce pomůže zaparkovat do mezery. A ta druhá, více šokující, že pak nasedne do auta, které tvořilo onu mezeru a odjede. Vysvětlení neexistuje, o to, proč to udělala, lze jen spekulovat. Buď se jednalo o zcela nelogické a hloupé jednání, druhé ženě nedošlo nejjednodušší řešení. Nebo měla druhá žena potřebu „naučit“ první řidičku parkovat. Anebo, což by bylo horší, šlo o gesto pohrdání. Nebylo by totiž nic snazšího a rychlejšího, když se druhá žena objevila na místě, aby sedla do auta a odjela. Vytvořila by tak dostatečný prostor pro zaparkování nezkušené řidičce a ukončila její zbytečné utrpení.

Umíte vy podélně parkovat?

Diskuze Vstoupit do diskuze
130 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články