Na začátku března tohoto roku se Jeremy Beren Banner vydal se svým vozem Tesla Model 3 na cestu. Součástí jeho vozu je i autonomní systém řízení, které se rozhodl využít. Ten však v osudnou chvíli selhal a důsledkem toho byla nehoda, které muž podlehl. Rodina muže nyní žaluje automobilku Tesla s odůvodněním, že na nehodě má podíl právě ona.

Jak se vše stalo?

Muž zapnul autonomní systém řízení, tedy takzvaného autopilota. Ten ve vozech Tesla dokáže velmi úspěšně nahradit řidiče. Tento případ však ukazuje na fakt, že stoprocentně spolehlivý být nemusí. Muž se svým vozem Tesla Model 3 narazil do zadní části vozidla před ním. Rychlost v době srážky byla podle expertů 109 kilometrů v hodině. Během kolize došlo k výraznému poškození karoserie vozu, který pokračoval ještě několik stovek metrů dále. Tato kombinace znamenala devastující zranění, která nebyla slučitelná s životem.

Autopilot jako důvod kolize

Podle záznamů došlo k tomu, že zhruba 10 sekund před osudnou chvílí došlo k aktivaci autopilota. Následně bylo zjištěno, že zhruba 8 vteřin před událostí senzory zachytili, že muž nemá ruce na volantu. Zároveň záznamy ukazují, že vůz vůbec nebrzdil. Ani muž, ani autonomní systémy vozu nezachytili absolutně žádné nebezpečí.

Rodina žaluje automobilku

Celý případ došel tak daleko, že rodina žaluje automobilku Tesla, kterou viní ze smrti muže. Rodina staví žalobu na faktu, že za jeho smrt může špatný autonomní systém vozu a autopilot nezareagoval na blížící se nebezpečí a tak způsobil kolizi. Vzhledem k okolnostem je pochopitelné, že se Tesla bude bránit tím, že podle záznamů řidič nedržel před nehodou volant, což je však společností Tesla i při režimu autopilota doporučeno. Na druhou stranu senzory lze ošálit ve chvíli, kdy volant není držen příliš pevně. I v tu chvíli senzory detekují, že ruce nejsou na volantu.

Vše bude pochopitelně muset rozplést soud. Podle jednotlivých poznatků to nebude jednoduchý případ. Vše však ukazuje na to, že za nehodu může jak špatné vyhodnocení situace autonomním systémem, tak zcela určitě i větší nepozornost muže během jízdy.