Rusové terorizují luxusní limuzínu za 3 miliony na polňačkách, kam byste nevjeli ani Octavií Scout

Terénní schopnosti obvykle zákazník u luxusního sedanu nehledá. Prémiová limuzína mimo asfalt trpí, na holičkách ale posádku nenechá.

i Zdroj fotografie: S vědomím majorka-Шашки.Авто
                   

Asi se shodneme, že Mercedes-Benz třídy S je všechno možné, jenom ne offroad určený do mimo zpevněné silnice. Tato vlajková loď německé prémiové značky disponuje napříč modelovou řadou silným motorem s dostatkem točivého momentu a v některých specifikacích nabízí i pohon všech kol. Že by ale byl tento luxusní sedan určený pro jízdy mimo asfalt, to rozhodně ne. Najdou se však řidiči, kteří s ním do mírného terénu vyrazí.

Auto za tři miliony na cestě, kam nevjedete Fabií

Pokud chcete vyzkoušet to samé, co „nadšenci“ ve videu, musíte si koupit nový Mercedes-Benz třídy S. Na našem trhu to znamená minimálně 2,6 milionu korun za základní naftový šestiválec s pohonem zadních kol. Plus dalších sto tisíc korun za čtyřkolku, abyste dostali variantu S 350d 4MATIC. Dalším, a jistě jednodušším krokem pak bude najít ochotného kameramana a vhodné, dostatečně široké a rozbahněné místo.

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Těžko mluvit o seriózním testu, tak jako na videu se žádný soudný řidič k autu nechová. Jízda začíná relativně klidnými pokusy o kroužení a přetáčivé powerslidy. S-Klasse není žádný brutální offroad, přesto následuje přesun do horšího terénu, na hrbolatou cestu posetou kalužemi a výmoly. Zde je patrné, jak řidič pod plným plynem nutí auto do přímé jízdy, fyzika však tlačí vůz mírně do boku, s prokluzujícími koly a všichni kolem dokola se královsky baví.

Limuzína v bahně strádá, funguje ale na výbornou

Mecedes-Benz S-Klasse 350d 4MATIC ukrývá pod kapotou třílitrový přeplňovaný řadový šestiválec s výkonem 286 koní a točivým momentem 600 Nm. Hnací síla jde na všechna čtyři kola přes automatickou devítistupňovou převodovku, kombinovaná spotřeba je 6,5 – 7,9 l/100 km. Údaje, které autory videa evidentně moc nezajímají, pokud nemá jít jen o natočení divokého videa, pak smysl „testu“ není patrný.

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Vidíme, že auto nepřilnavý povrch hravě zvládá. Je evidentní, že podvozek, zejména na příčných nerovnostech, když jde vůz bokem přes vyjeté koleje, pracuje na výbornou. Jen těžko odhadovat, zda řidič ví, jak zvládnout smyk, technbika vozu pracuje pro něj. Limuzína se sice naklání, pohyb ale nepřechází do nezvladatelného kývaní a auto je neustále jisté a stabilní. Můžeme jen spekulovat, zda tento konkrétní exemplář patří někomu z aktérů videa, anebo jde o automobil půjčený od prodejce. Každopádně za nás se normální řidič k autu nechová.

Vzali byste vy auto na takovou projížďku a protáhli byste ho lepkavým bahnem?

Zdroj: majorka-Шашки.Авто

Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články