Matthias Müller generální ředitel společnosti Volkswagen 1. 4. na mimořádné tiskové konferenci představil plán, podle kterého budou všechny značky koncernu do roku 2022 sdruženy pod jedním společným názvem a vedením.

„Už to zkrátka začalo být neúnosné“, uvádí Müller, „jednotlivé značky si prostě navzájem braly zákazníky – například SEAT a Škoda vyrábějí v podstatě totožné vozy. Nedává smysl, aby byly rozděleny do dvou značek.“

Podobný plán přitom nedávno představil také Carlos Ghosn, ředitel aliance Renault-Nissan. Továrny by se měly společně s čerstvě zakoupeným Mitsubishi sdružit do jedné značky, s největší pravděpodobností se sídlem v nizozemském Amsterdamu.

Co se týče Volkswagenu a jeho dceřiných továrních značek, vypadá to, že již je hotovo – koncern totiž již vyhlásil tendr na návrh nového loga. Oprašuje zaniklou značku Auto Union. Není zatím úplně jasné, jak bude rozčleněna výroba, ale s největší pravděpodobností se v Mladé Boleslavi budou vyrábět menší modely – tedy segment A a B, v Kvasinách by měla zůstat produkce SUV a přibude také nový vůz, zatím pracovně vedený jako koncept „elektrického velorexu“.

Luxusních značek, které patří koncernu VW, tedy Lamborghini, Porsche, Bentley a Bugatti se změny zatím nedotknou, ale pokud se experiment osvědčí, počítá se také s jejich sloučením do roku 2030, pravděpodobně pod značkou Maybach. Není úplně jasné, co se stane s Audi. Pravděpodobně se také sloučí do koncernu Auto Union a 4 kruhy zůstanou pouze pro závodní účely a pravděpodobně také v USA, než se nové značce povede se prosadit na tamním trhu.

Koncern VW si od změny slibuje lepší pokrytí různých segmentů a efektivnější uspokojení poptávky. Pozitivním krokem by mělo být také centrální řízení všech aktivit přímo z Wolfsburgu.

Přejeme Vám pohodový Apríl a neděli! 🙂