Se značkou Škoda se rozlučte. Koncern VW chystá velké změny

                   

Matthias Müller generální ředitel společnosti Volkswagen 1. 4. na mimořádné tiskové konferenci představil plán, podle kterého budou všechny značky koncernu do roku 2022 sdruženy pod jedním společným názvem a vedením.

„Už to zkrátka začalo být neúnosné“, uvádí Müller, „jednotlivé značky si prostě navzájem braly zákazníky – například SEAT a Škoda vyrábějí v podstatě totožné vozy. Nedává smysl, aby byly rozděleny do dvou značek.“

Podobný plán přitom nedávno představil také Carlos Ghosn, ředitel aliance Renault-Nissan. Továrny by se měly společně s čerstvě zakoupeným Mitsubishi sdružit do jedné značky, s největší pravděpodobností se sídlem v nizozemském Amsterdamu.

Co se týče Volkswagenu a jeho dceřiných továrních značek, vypadá to, že již je hotovo – koncern totiž již vyhlásil tendr na návrh nového loga. Oprašuje zaniklou značku Auto Union. Není zatím úplně jasné, jak bude rozčleněna výroba, ale s největší pravděpodobností se v Mladé Boleslavi budou vyrábět menší modely – tedy segment A a B, v Kvasinách by měla zůstat produkce SUV a přibude také nový vůz, zatím pracovně vedený jako koncept „elektrického velorexu“.

Luxusních značek, které patří koncernu VW, tedy Lamborghini, Porsche, Bentley a Bugatti se změny zatím nedotknou, ale pokud se experiment osvědčí, počítá se také s jejich sloučením do roku 2030, pravděpodobně pod značkou Maybach. Není úplně jasné, co se stane s Audi. Pravděpodobně se také sloučí do koncernu Auto Union a 4 kruhy zůstanou pouze pro závodní účely a pravděpodobně také v USA, než se nové značce povede se prosadit na tamním trhu.

Koncern VW si od změny slibuje lepší pokrytí různých segmentů a efektivnější uspokojení poptávky. Pozitivním krokem by mělo být také centrální řízení všech aktivit přímo z Wolfsburgu.

Přejeme Vám pohodový Apríl a neděli! 🙂

Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články