Šéf Mazdy prolomil mlčení: Kvůli Tesle ukončili prodej elektromobilů. Teď ovšem zažijí skutečný úspěch

Který hráč na poli elektromobilů jednoznačně vede a jak na to reagují významné automobilky? Generální ředitel Mazdy v tom má jasno, a navíc predikuje méně pozitivní zájem o elektromobily do budoucna.

i Zdroj fotografie: Mazda
                   

Automobilky nejsou přesvědčené o skutečných výhodách elektromobilů a na zcela klíčovém automobilovém trhu stále nemají dostatečně silný podíl. Navíc čím dál tím více výrobců ekonomicky dusí jejich neprodané zásoby vozů. Takto popisuje situaci s přechodem na elektromobilitu generální ředitel Mazdy Masahiro Mopo.

Tesla na výsluní

Ačkoli v Číně a Evropě se elektromobily stávají stále běžnějšími, tak v USA je situace docela jiná. Na tomto trhu v zásadě dominuje pouze Tesla, a to díky své agresivní cenové strategii. Tesla má na americkém trhu více než 50% podíl a analytici očekávají, že zde bude jednoznačným lídrem nejméně dalších deset let.

iZdroj fotografie: Tesla

Právě z tohoto důvodu už také Mazda v USA své elektromobily vůbec neprodává. Nabídku zde ukončila poté, co na tomto klíčovém trhu v roce 2022 prodala pouze 66 kusů elektrifikované verze MX-30.

Elektrických aut bude jen čtvrtina

Tento japonský výrobce navíc očekává, že do roku 2030 bude pouze 25 % všech nových aut elektrických, což je výrazně méně ambiciózní odhad, než který prezentují ostatní evropští a američtí výrobci automobilů. Proč je Mazda tak skeptická?

Na trhu s elektromobily je obecně cítit jistý návrat do ne zcela příjemné reality. Ceny vozů zůstávají vysoké a nabíjecí infrastruktura je stále nedostatečná. Automobilky jsou si toho dobře vědomy a některé na tento fakt také reagují. Tak například Ford zatím odložil investici do elektromobility ve výši celých 12 miliard dolarů a GM upouští od původního plánu vyrobit do poloviny příštího roku půl milionu elektrických Toyot.

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články