Volkswagen v 90. letech vyvinul parní motor, který nepotřeboval olej. Prototyp poháněl Škodu Fabia - AutoŽivě

Volkswagen v 90. letech vyvinul parní motor, který nepotřeboval olej. Prototyp poháněl Škodu Fabia

                   

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

i

Koncern Volkswagen je v poslední době spojován hlavně s emisními skandály a z nich plynoucími kroky k elektrifikaci Ale v minulosti měl v rukávu eso v podobě neuvěřitelně ekologického spalovacího motoru. Parní tříválec měl 220 koní a úžasně nízkou spotřebu i emise.

Automobilka, která má ve většině zemí starého kontinentu dominantní postavení, vždy hledala způsoby, jak zvýšit účinnost spalovacích motorů, ale také vyvinout technologie, které by jim umožnily je zcela opustit. Například? Elektro-Golf, který byl představen veřejnosti v roce 1976.

Čistší budoucnost

Žijeme v době, kdy je ochrana životního prostředí nejdůležitějším tématem a největší bolestí pro všechny výrobce automobilů.

Aby Volkswagen získal náskok, zahájil na počátku 90. let netradiční projekt – vývoj lehkého a efektivního motoru, který by nepoužíval konvenční palivo nebo olej a měl minimální dopad na životní prostředí.


Mohlo by vás zajímat: EU rozhodla, že koncern VW musí kvůli Brexitu a Dieselgate prodat Škodovku italskému Fiatu

Manažeři ve Volkswagenu chtěli vědět, zda je to možné, a tak se rozhodli kontaktovat Herberta Clementse a Michaela Hoetgera – inženýry, kteří vždy rádi experimentovali. Byli to lidé, kteří okamžitě souhlasili s vytvořením revolučního motoru.

Volkswagen se na tyto dva techniky obrátil s několika kritérii. Jedním z nich bylo vytvoření motoru, který nepoužívá konvenční paliva a do atmosféry by emitoval minimální množství výfukových plynů. Zní to jako nemožný úkol? Ne pro tyto specialisty. V roce 1996 začali ve své dílně vyrábět zcela nově koncipovaný motor.

Netradiční motor

Vedení Volkswagenu představilo po několika letech testování tříválcovou jednotku, která produkovala až 220 koní a točivý moment 500 Nm.

Jednalo se o inovativní parní jednotku s pístovým motorem, který pracoval v uzavřeném okruhu. U běžných spalovacích motorů jsou stěny válců mazány olejem. V tomto motoru lubrikaci stěn válců zajišťovala vodní pára.

Byl to velmi kompaktní a relativně lehký motor. První prototypy vážily asi 120 kg a měly dynamické vlastnosti, které jsme tehdy mohli najít jen u mnohem větších agregátů.

Autoři projektu nechtěli utratit příliš mnoho peněz, a proto namontovali první prototyp motoru do kompaktního vozu Škoda Fabia Combi. Dokonce i ve srovnání s nejvýkonnějším motorem, který byl v té době vhodný pro tento model, zaujalo nové „srdce“ vozu i ty největší skeptiky. Běžel hladce a tiše také vykazoval úžasnou dynamiku. Nový motor navíc dosáhl své provozní teploty za pouhých 30 sekund!


Mohlo by vás zajímat: Co kdyby první Mini vyrobil Volkswagen? Seznamte se s prototypem EA-48

Ideální motor? Pokud by se dostal do sériové výroby – ano. Po představení prototypu se jeden z největších výrobců automobilů v Evropě rozhodl zatáhnout za ruční brzdu. Podle autorů projektu a inženýrů byl vývoj motoru nové generace zastaven kvůli spotřebitelskému průzkumu provedenému výrobcem.

Lidé parní motor nechtěli

Zaměstnanci společnosti Volkswagen se rozhodli provést spotřebitelský průzkum a pochopit, zda by motor této povahy (parní stroj) byl pro ně zajímavý. Ukázalo se, že většina respondentů uvedla ne. Clemens a Hoetger s tím nesouhlasili. Po vzájemné dohodě se obě strany rozhodly rozdělit a soustředit se na projekty, o které se staraly.

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Tento projekt je obrovská nevyužitá příležitost, protože tento typ motoru se mohl stát řešením všech dnešních problémů. Koncept motoru, který byl zaveden před 18 lety, by byl i nyní považován za revoluční. Vzhledem k tvrzení autorů projektu v různých médiích je však nepravděpodobné, že bychom někdy mohli takový motor vidět ve svých autech. Škoda!

Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
5/5 (81%) 221 hlasů
Nahlásit chybu
ArmádníZpravodaj.cz
Spáchal, či nespáchal Adolf Hitler sebevraždu? FBI pracovala s teorií, že ponorkou utekl do Argentiny
Události247.cz
Očkovat proti covidu se budou děti od pěti let. Ministr zdravotnictví Vojtěch řekl, od kdy to bude možné
VědaŽivě.cz
Robotická chirurgie – budoucnost medicíny začíná tady a teď
adbz.cz
Prodej hrnčířské hlíny: Kde ji nejlépe pořídíte?