Superlevná Škoda Fabia za 15x nižší cenu je časově omezená nabídka. To stát nedomyslel, neváhejte

Některé nabídky ze strany státu v člověk vzbudí spíše nevoli, zejména pokud jej opět nutí do úsporných balíčků. A pak jsou nabídky opačného charakteru. Jako třeba tato Fabia.

i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: ÚZSVM
i Zdroj fotografie: ÚZSVM
                   

Nabídky automobilů, zabavených státem poskytují někdy vpravdě bizarní pohled: rozpadlá Avia vedle Dodge Challengeru V8, BMW M6 vedle vysokozdvižného vozíku. Ještě chybí raketoplán vedle plachetnice Santa Maria, a bude to komplet. Dost ale humoru. V tomto případě vám však chceme ukázat trochu jinou kategorii: auto, které nikdo nikomu nezabavil, naopak si jej stát před lety sám koupil. A moc s ním nenajel, a jezdil pouze do autorizovaného servisu. A stojí pakatel. Pojdme se na něj podívat společně.

Fabia „z pracáku“ je zajímavá v několika ohledech

Fabii jedničkové řady nemá smysl jakkoli představovat, jde o jeden z nejvíce zastoupených automobilů na českých silnicích. Po designově i tvarově poněkud nepovedené dvojce se mnoha lidem zastesklo po (nejen v tomto směru) vyladěné jedničce a zachovalé, udržované kousky se dnes v bazarech dlouho neohřejí. Speciálně verze kombi a o něco lepší motory, než byly ty základní (např. 1,4 55/74 kW, 1,9 TDI 74 kW nebo 2,0 85 kW) mívají jistotu, že velmi rychle najdou majitele.

iZdroj fotografie: ÚZSVM

Popravdě, Fabie, kterou vám chceme představit, nesplňuje ani jedno z výše uvedeného. Není to ani kombi, ani není nijak extra zachovalá, ani nemá pod kapotou kdoví jaký zázrak. Naopak, má tam zcela konvenční, 1,4MPI motor o výkonu 50 kW. Tedy nic, z čeho by se jakýkoli petrolhead ráno zvednul z postele. A ani není v dokonalém stavu, má prošlou „technickou“, nicméně pravděpodobně nebude složité jí dostat zpět do kondice tak, aby technickou kontrolou opět prošla.

Výhody u „erárního vozu“ jsou jasné

Pak jsou tady ale některé nepopiratelné výhody. Tak předně, Fabia byla kupovaná jako nová do majetku státu. Má najeto necelých 150 tisíc kilometrů a v tomto případě jim opravdu můžete věřit. Po celou dobu jezdila na pravidelné prohlídky do autorizovaného servisu, při kterých bylo měněno vše, co měněno být mělo. Platí stát, není problém. Většinou se s ní jezdilo slušně a civilně, mladé „ucha“ vytáčející s pobavením motor do červeného bychom tady také vyloučili. A pak je tady její cena.

iZdroj fotografie: ÚZSVM

Jak Úřad práce na níže přiloženém linku uvádí, pořizovací cena byla 350 tisíc korun. Není důvod nevěřit, to auto tehdy tolik opravdu stálo. Nyní za Fabii požadují minimálně 22 698 tisíc korun, což je zhruba 15x méně. Slušná ztráta hodnoty, co říkáte. Nabídky je třeba podat do 31. května. A nesmí být nižší než tato požadovaná cena, s trochou štěstí tedy stačí přihodit stokorunu a Fabia je Vaše. Nebo, přemýšlet o tom, že tohle možná udělá leckdo. 25 100 by mohla být cena, která vyhraje, 25 tisíc bude pro mnoho zájemců strop. A to myslíme, že je stále slušný obchod. Co říkáte? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Co myslíte, má Fabia za tyto peníze smysl?

Zdroj: ÚZSVM
Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články