Škoda si dala na novém SUV záležet; auto působí celkově mohutným dojmem s dobře tvarovanou karosérií. Oproti původnímu Kodiaqu má větší nárazníky, což jsou téměř jediné úpravy zevnějšku. Výrobce se tentokrát zaměřil na požitek z jízdy, o něhož se stará adaptivní podvozek a dosud nejsilnější naftový motor, co byl kdy ve Škodovce použit. Na známém Nürburgringském okruhu zajela druhý nejlepší čas v historii v segmentu sedmimístných SUV, a že je o co stát dokazuje i nový standard třídy vRS.

Kodiaq vRS dostává nejvýkonnější naftový motor v historii

Tím nejzásadnějším zlepšením je u nového Kodiaqu motor, který nabídne přímé vstřikování paliva a objem 2.0 litrů s výkonem 178kW. Česká automobilka svolila k naftovému provedení, od něhož chtěla jinak ustoupit zejména kvůli ekologickým důvodům. Motor nového Kodiaqu vRS má být každopádně mimořádně úsporný (pouze 4,71l na 100km) a produkovat maximálně 157g/km oxidu uhličitého, což je těsně na hranici evropských norem. S takovým výkonem se každopádně dostanete z 0 na stovku během 7,1 sekund, což není vůbec špatné.

Co se týče maximální rychlosti, vytáhnete z Kodiaqu vRS pro běžný provoz zcela dostačujících 220km/h. Motor je napojen na sedmistupňovou DSG převodovku a o pohon se samozřejmě v případě SUV starají všechna 4 kola, což vám dává nad vozem skvělou kontrolu za každého počasí. Nejednoho řidiče jistě potěší adaptivní podvozek, který zvládá šest režimů pohonu a elektronické nastavování tlumičů. Snadno si tak přizpůsobíte podvozek jízdě po asfaltu, českých silnicích i jinak náročném terénu. 

Změna detailů udělala s Kodiaqem vRS velké změny

Design automobilu vychází z původního modelu Škoda Kodiaq vRS, od něhož se liší menšími detaily. Na první pohled vypadá auto o něco mohutněji, ač nejsou vidět patrné rozdíly. Můžou za to přední a zadní nárazníky, které jsou o něco větší a umocňují vzhled nového Kodiaqu vRS. Na několika místech najdete označení vRS, a zcela nový design dostala také 20“ kola z lehké slitiny. Rozměrově se přitom novější Kodiaq od svého předchůdce nemění, zachována je také velikost kufrů a vybírat můžete z pěti nebo sedmimístného provedení.

Vnitřek interiéru pokrývá z velké části Alcantara se vzorem karbonu, nejvíce je zřetelná na sedadlech a obložení dveří, zatímco střecha dostala sytě černou podšívku. O něco více soukromí přinesou tónovaná okna, s nimiž je celý interiér příjemně „temný“, leč obohacený červeným prošíváním sedadel, světlejší přístrojovou deskou nebo pedály z nerezové oceli. Namísto budíků bude potom ve Škodě Kodiaq vRS zobrazovat rychlost, spotřebu nebo otáčky digitální panel.

Auto je zároveň jakýmsi vlajkonošem třídy vRS, které bude značeno červeným v a šedým RS namísto aktuálně používané zelené barvy. V buducnosti tak uvidíme červeno-šedou kombinaci loga na všech nových modelech. Ty už ale pravděpodobně dostanou benzínový nebo hybridní pohon kvůli nadcházejícím ekonormám EU, vývoj naftového se vzhledem k nesmyslným požadavkům unie nevyplatí.