Kodiaq vRS bude dosud nejsilnější nafťák Škody, jaké budou novinky? - AutoŽivě

Kodiaq vRS bude dosud nejsilnější nafťák Škody, jaké budou novinky?

Škoda si dala na novém SUV záležet; auto působí celkově mohutným dojmem s dobře tvarovanou karosérií. Oproti původnímu Kodiaqu má větší nárazníky, což jsou téměř jediné úpravy zevnějšku. Výrobce se tentokrát zaměřil na požitek z jízdy, o něhož se stará adaptivní podvozek a dosud nejsilnější naftový motor, co byl kdy ve Škodovce použit. Na známém Nürburgringském okruhu zajela druhý nejlepší čas v historii v segmentu sedmimístných SUV, a že je o co stát dokazuje i nový standard třídy vRS.




Kodiaq vRS dostává nejvýkonnější naftový motor v historii

Tím nejzásadnějším zlepšením je u nového Kodiaqu motor, který nabídne přímé vstřikování paliva a objem 2.0 litrů s výkonem 178kW. Česká automobilka svolila k naftovému provedení, od něhož chtěla jinak ustoupit zejména kvůli ekologickým důvodům. Motor nového Kodiaqu vRS má být každopádně mimořádně úsporný (pouze 4,71l na 100km) a produkovat maximálně 157g/km oxidu uhličitého, což je těsně na hranici evropských norem. S takovým výkonem se každopádně dostanete z 0 na stovku během 7,1 sekund, což není vůbec špatné.

Co se týče maximální rychlosti, vytáhnete z Kodiaqu vRS pro běžný provoz zcela dostačujících 220km/h. Motor je napojen na sedmistupňovou DSG převodovku a o pohon se samozřejmě v případě SUV starají všechna 4 kola, což vám dává nad vozem skvělou kontrolu za každého počasí. Nejednoho řidiče jistě potěší adaptivní podvozek, který zvládá šest režimů pohonu a elektronické nastavování tlumičů. Snadno si tak přizpůsobíte podvozek jízdě po asfaltu, českých silnicích i jinak náročném terénu. 

Změna detailů udělala s Kodiaqem vRS velké změny

Design automobilu vychází z původního modelu Škoda Kodiaq vRS, od něhož se liší menšími detaily. Na první pohled vypadá auto o něco mohutněji, ač nejsou vidět patrné rozdíly. Můžou za to přední a zadní nárazníky, které jsou o něco větší a umocňují vzhled nového Kodiaqu vRS. Na několika místech najdete označení vRS, a zcela nový design dostala také 20“ kola z lehké slitiny. Rozměrově se přitom novější Kodiaq od svého předchůdce nemění, zachována je také velikost kufrů a vybírat můžete z pěti nebo sedmimístného provedení.

Vnitřek interiéru pokrývá z velké části Alcantara se vzorem karbonu, nejvíce je zřetelná na sedadlech a obložení dveří, zatímco střecha dostala sytě černou podšívku. O něco více soukromí přinesou tónovaná okna, s nimiž je celý interiér příjemně „temný“, leč obohacený červeným prošíváním sedadel, světlejší přístrojovou deskou nebo pedály z nerezové oceli. Namísto budíků bude potom ve Škodě Kodiaq vRS zobrazovat rychlost, spotřebu nebo otáčky digitální panel.

Auto je zároveň jakýmsi vlajkonošem třídy vRS, které bude značeno červeným v a šedým RS namísto aktuálně používané zelené barvy. V buducnosti tak uvidíme červeno-šedou kombinaci loga na všech nových modelech. Ty už ale pravděpodobně dostanou benzínový nebo hybridní pohon kvůli nadcházejícím ekonormám EU, vývoj naftového se vzhledem k nesmyslným požadavkům unie nevyplatí.

110 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
4/5 (80%) 180 hlasů
Nahlásit chybu
ArmádníZpravodaj.cz
Bývalý ruský kapitán ukradl lodní šrouby svého torpédoborce
Události247.cz
Za návštěvu hospody zaplatíte až 6 000 Kč měsíčně. „Popíjet“ budou moci pouze testovaní, jenže antigenní test nestačí
VědaŽivě.cz
Prodloužit životnost baterie telefonu není složité. Rozhodující je způsob nabíjení
adbz.cz
Neobvyklé zalévání orchidejí zajistí, aby vždy krásně kvetly a měly násobně více pupenů