Škoda představila první kabriolet a natěšila zákazníky. Na fotce je lákadlo značky s otevřenou střechou

Kabriolet Škoda, to je sen tuzemských milovníků mladoboleslavské značky. Je tady, zbrusu nový, ovšem s jedním negativem.

i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
i Zdroj fotografie: Škoda
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Dvě zprávy, jedna dobrá a jedna špatná. Tak, jak to většinou bývá. Nejprve ta dobrá. Je to asi pět let, co Škoda představila kabriolet z kategorie SUV. Škoda Karoq Sunroq byl počin studentů značkové akademie, vytvořený na základě stávajícího modelu Škoda Karoq. Název kombinuje slova „Sun“ a „Karoq“. Designéři se při vytváření tohoto konceptu zaměřili na inovativní a moderní design, což se projevuje zejména v dynamických liniích a futuristických prvcích.

Kabriolet značky Škoda nebyl ve výrobě desítky let

Pod kapotou byl původní motor z Karoqu, benzínový 1,5 TSI s výkonem 110 kW. S tímto motorem by mělo být možné zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 207 km/h. Nicméně tyto údaje jsou pouze spekulace, byť příjemné. Auto nemělo vůbec žádnou střechu, ani skládací, oproti původnímu Karoqu mělo výraznější a sportovnější proporce. Jeden by řekl, že jde o přímou konkurenci Range Roveru.

Číňané vzali design Škoda, kvalitu Porsche a cenu Dacia Duster. S novým SUV za pár babek válcují evropský trh

Žhavou novinkou je kabriolet postavený na základech modelu Rapid. Za ním je indická akademie společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL). Autoři z učebního programu mechatronik odprezentovali nedávno vůbec první studentský automobil. Jak bylo řečeno, jde o evoluci Rapidu transformovaného do varianty bez střechy. Výrazné logo dává najevo příslušnost ke značce Škoda, čtyři sedačky nabízejí plnohodnotné svezení pro dva páry dospělých cestujících.

Kabriolet má čtyři místa pro cestující a čtvery dveře

LED osvětlení dominuje na výrazné přídi, na zádi je signifikantní osvětlený nápis. Žluté jsou brzdové třmeny i linky v kombinaci s černými detaily. Po nahlédnutí do interiéru pozorovatele zaujme nové řidičské rozhraní ve stylu tabletu namísto původního tradičního systému. A také atraktivní sedadla ve sportovním střihu s integrovanými bezpečnostními pásy. Sportovní akcent podtrhuje koncovka výfuku.

Dojde ke stažení tuzemské automobilky Škoda z trhu? Aktuálně čelí velkým problémům

To byly ty dobré zprávy, Škoda se nebojí popustit uzdu fantazii a už tady máme další z řady kabrioletů. A jistě nejde o poslední modely s takto razantním a extrovertním designem. Teď ovšem ta špatná zpráva, jde o koncepty, které se nikdy nedostanou do masové výroby. Zájemci o elegantní a sportovně laděné kabriolety s okřídleným šípem ve znaku tak mohou zamáčknout další slzu.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Chtěli byste kabriolet Škoda?

Zdroj: Škoda
Diskuze Vstoupit do diskuze
88 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články