Škoda začala prodávat nový nejdostupnější model. Je větší a levnější než základní Fabia, ale má to háček

Dostatečně velké auto za opravdu nízkou cenu. Se slušnou výbavou, ovšem hendikepem, který vznikl díky Evropské unii.

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Naše tuzemská automobilka se dlouhodobě drží v hledáčku zájmu zákazníků mimo jiné pro dobrý poměr ceny a kvality. Ceny obecně díky geopolitické situaci rostou napříč odvětvími a celým trhem, možná se však právě zablesklo světlo na konci tunelu co do ceny nejlevnější Škodovky. Začal se totiž prodávat nelevnější model, který stojí méně než základní Fabia.

Škoda Fabia je dostupné auto. Existuje ale dostupnější

Evropská unie a její předpisy doslova a do písmene zabily třídu nejmenších aut. Ta už nemohou být tak jednoduchá, a tím pádem i levná jako byla dřív. Na jiných místech světa však může Škoda nabídnout kompaktní auto za skutečně atraktivní cenu. Odrazíme se od toho, kolik stojí u nás základní Škoda Fabia a posoudíme, jak moc jsme, jako zákazníci, díky regulím EU biti a o kolik peněz přicházíme.

iZdroj fotografie: Škoda

Citigo už v nabídce automobilky Škoda, jako vstupní model, není. Při pohledu do starého ceníku bychom našli cenu 197 200 Kč jako tu nejnižší, ale to už je minulostí. Základní Škoda Fabia s motorem 1.0 MPI o výkonu 80 koní aktuálně stojí 339 900 Kč. Vyšší výbava je dražší o třicet tisíc, silnější motorizace, opět v základu, stojí 359 900 Kč. Scala začíná ještě výše, startuje v základu na 417 900 Kč. 

Tuzemská automobilka, ale tuzemský zákazník má smůlu

Není neobvyklé, že automobilky mají v různých částech světa různou nabídku. A Škoda je na tom stejně. V Indii má náš výrobce jednodušší, a mnohem levnější modely. Které jsou bohužel v Evropě nedostupné. Ten poslední se jmenuje Slavia a byl představen na konci minulého roku. Není nejmenší, s délkou 4,54 metru a kufrem s 521 litry objemu se řadí k těm větším v kategorii. Není špatně vybavený. Je to velice slušný automobil za velmi dobrou cenu.

Verze Active stojí v Indii 1,069 milionu indických rupií, to je v přepočtu asi 331 000 Kč. To je o téměř deset tisíc méně, než stojí u nás Fabia. Jde o verzi 1.0 TSI s manuálem. Vrcholná verze Style, s automatikou převodovkou, a motorem 1,5 TSI má stát 1,78 milionu rupií, tedy asi 551 000 Kč. To všechno zní opravdu velmi dobře. Hůře se poslouchá informace, že se takové auto za takovou cenu na našem trhu nikdy neobjeví.

Mrzí vás, že u nás nejsou na trhu auta za stejnou cenu jako v Indii?

Zdroj: Autorský komentář Filip Rakovana

Diskuze Vstoupit do diskuze
94 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články