Škoda uvede v Evropě levnější verzi svého oblíbeného SUV. Skandálně však obejde české zákazníky

Slevy v konkurečních nabídkách vedou i Škodu ke zlevňování své produkce a nabídce základního, dostupnějšího modelu. Škoda, že se to netýká českých zákazníků. Proč?

i Zdroj fotografie: Škoda
                   

Mladoboleslavská automobilka už před několika lety začala postupně měnit svůj výrobní program a přizpůsobovat jej oblíbenosti kategorii crossoverů a SUV. Z původního jednoho Yetiho se rodina rozrostla na „trojlístek“ Kamiq-Karoq-Kodiaq ve spalovací verzi, a Enyaq ve verzi elektrické. Nechci se teď jakkoli pouštět do diskuse, jestli speciálně trojlístek velmi podobných aut má smysl, když chybí třeba Fabia Combi, chtěl bych se raději věnovat dostupnosti a zlevnění jednoho z nich. Tak se na to pojďme podívat společně.

Kamiq jako základní model za (ne tak zcela) základní cenu

Že je třeba Kamiq relativně dostupným autem je asi vcelku pochopitelné, je to opravdu „entry level“, byť jeho cena zase tak úplně „entry level“ není. Ale s tím se potýká nejen Škoda. Co je však zajímavější je to, že i hodně drahý Enyaq iV, dlouho prodávaný v provedení 80 a tedy s baterií o kapacitě 82 kWh a dojezdem až 542 kilometrů podle metodiky WLTP, dostal levnější verzi s baterií o kapacitě 52 kWh a dojezdu 366 km podle stejné metodiky. Některým by to zřejmě mohlo stačit, speciálně pokud mohou dobíjet denně a doma.

iZdroj fotografie: Škoda

Sama Škoda toto zlevnění a snížení kapacity baterií u modelu Enyaq 50 komentuje jako reakci na Teslu. „Samozřejmě je to v reakci na snížení cen Tesly, ale také nás některé trhy žádaly, abychom přinesli levnější auto s kratším dojezdem,“ řekl šéf prodeje a marketingu Škody Martin Jahn v rozhovoru pro Automotive News Europe. Jak to bude s umístěním na českém trhu? Opět Martin Jahn: „Některé trhy si to žádají, některé ne.“ Verzi 50 bude Škoda nabízet pouze na vybraných evropských trzích, včetně Německa, Belgie a Nizozemska. Česká republika mezi těmito trhy není.

Německo je „za humny“ a je citelně bohatší. Proč tam mají možnost ušetřit, a my ne?

V Čechách Škoda nabízí jako základní pouze verzi 60 za základních 1 329 000 korun, s kapacitou 62 kWh a dojezdem 395 km. V Německu se přitom Škoda Enyaq 50 dostala pod 40 000 eur, přesněji na 39 990 eur. To s dnešním kursem eura je velmi citelně pod milion korun (zhruba 924 000 korun). Rozdíl oproti nabídce v Čechách je tedy opravdu nemalých 405 tisíc korun. Rozdíl v dojezdu je přitom pouze 29 (!!!) kilometrů. A ano, teď to číslo, na které čekáte. Je opravdu tristní: 1 kilometr dojezdu navíc stojí téměř přesně 14 000 korun.

iZdroj fotografie: abcMedia

Jahn dále uvádí, že „namísto uvedení verze 50 zavedeme all-inclusive leasingovou sazbu na plnohodnotnou verzi 80, která porazí Teslu,“ dodal. Nová levnější cena u verze 50 je zejména proto, že „odemyká“ pobídky na některých trzích, dodal. Popravdě, troufnu si tipnout, že i domácí zákazníci Škody by levnější Enyaq ocenili. Ono 400 tisíc korun rozdílu nejsou drobné. Jak to vidíte vy? Měla by Škoda nabízet u nás to stejné, co nabízí v sousedním Německu? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Myslíte, že by Škoda měla nejlevnější verzi Enyaqu nabízet i u nás?

Diskuze Vstoupit do diskuze
92 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články