Produkce oxidu uhličitého u auta

Dle statistik člověk ujede za rok průměrně 20 000 kilometrů. Znamená to, že je zodpovědný za přibližně 3 tuny CO2 do atmosféry (Fiat Seicento nebo Škoda Fabia). U každého auta si můžete spočítat, jaká je jeho produkce CO2. Záleží vždy na jeho motorizaci, jízdním stylu nebo v jakém roce bylo vozidlo vyrobeno. Průměrně člověk vyprodukuje za rok při jízdě autem přibližně 3,2 tuny oxidu uhličitého.

Topení v domácnosti

Dalším faktorem, který zvyšuje oxid uhličitý je i vytápění domova. K přikladu můžeme uvést dům, který má 142 metrů čtverečních. Bydlí zde 4 osoby, dům je dobře izolovaný a vodu rodina používá standardním způsobem. Taková rodina je zodpovědná za produkci 12 tun CO2 ročně jestliže je dům vytápěn uhlím. Takové hodnoty nejsou příliš hezké, ale mohou být ještě horší.

Při vytápění domova zemním plynem nebo topným olejem klesne produkce na polovinu, což je 6 tun oxidu uhličitého za rok. Špatně zaizolovaný dům nebo větší spotřeba vody zvedne produkci CO2. Pokud by lidé chtěli zamezit zvyšování čísel, stálo by je to mnoho peněz. Museli by si pořídit ekologičtější způsob vytápění, zateplit si dům a zároveň snížit spotřebu vody v domácnosti. Až na poslední příklad by takové změny vyšly na několik stovek tisíc.

Produkce CO2 na jednoho člověka

Vezměte si všechna výše zmíněná čísla a vyjde vám, že dospělý člověk, který jezdí autem, vyprodukuje 3,2 tuny oxidu uhličitého. K tomu někde bydlí a zde na něj připadají asi 4 tuny CO2. Z počtů vyplývá, že dospělý člověk vyprodukuje asi 7,2 tuny ročně bezbarvého plynu. Berte však v potaz i to, že vytápění domu a jízda autem není všechno.

Produkce oxidu uhličitého od letadel

V diskusích o produkci CO2 mnoho lidí zapomíná i na letecký průmysl. Jestliže se na to zaměříte, zjistíte překvapivé hodnoty. Při klasickém letu z Varšavy do Londýna se jedná o rychlou cestu. Jeden obousměrný let klasickou třídou a 5 hodin cesty. V tu chvíli připadá přibližně 552 kg oxidu uhličitého na jednoho cestujícího. To jsou velká čísla, když vezmete v potaz, kolik lidí denně létá i na delší cesty.

Diskutuje se o tom, že i létání se musí změnit. V dalších pěti letech by se chtěl průmysl zaměřit více na syntetická paliva a biopaliva. Poté možná i na vodík. Následně přijde vhodný moment na moderní hybridní nebo plazmové technologie. Nikdo neví, kdy se něco zlepší, ale lze se nad těmito čísly zamyslet. Hodně lidí útočí na spalovací motory, ale o letadlech se příliš nemluví.

Jednoduchá a jasná fakta

Společnost Myclimate uvádí, že aby došlo ke zlepšení klimatu, měl by jeden člověk vyprodukovat maximálně 600 kg CO2 ročně. V momentální chvíli je toto číslo nereálné, ale do budoucna se to může změnit. Většina ekologů by mohla tvrdit, že stačí přejít na elektřinu, ale ohledně tohoto přestupu vyvstávají další otázky. Elektrické vytápění nebo elektromobily neprodukují příliš oxidu uhličitého. Je nutné se ale zamyslet nad tím, kde se elektřina vyrábí.

Veškerá elektřina totiž bude pocházet z elektráren a stačí se podívat na pět největších z nich. Ty mají na svědomí až 75 % emisí CO2. Uhelná elektrárna Belchatow v Polsku je zodpovědná za produkci 37,6 megatun ročně. Dalším příkladem, kde dochází k velké produkci oxidu uhličitého, je německá uhelná elektrárna Niederaussem.

Výsledky všech počtů

Určitě jste se v průběhu všech čísel zamysleli nad tím, co nejvíce produkuje CO2. Lidé mohou postupně přejít na řešení, které sníží množství oxidu uhličitého ve vzduchu. Nepůjde to ze dne na den, stejně jako hned nebylo ve vzduchu veliké množství tohoto plynu. Spalovací motory nejsou tím nejhorším a elektromobily nemají příliš velký účinek v zemích, kde se těží uhlí. Veškeré změny se musí provádět postupně.

Co si myslíte o snižování emisí pomocí zavedení elektromobilů?

Zdroj: AutoCar

"/> Elektromobily nemusím pomoci zlepšit ovzduší | AutoŽivě.cz

Přechod na elektromobily výrazně CO2 nesníží. Skutečný problém je jinde a jeho čísla jsou děsivá

Evropská unie má v plánu výrazně snížit emise, čehož chtějí docílit zavedením elektromobilů. Výpočty ale poukazují na výsledek, který není příznivý.

i

Vše, co se týče spalovacích motorů, je do budoucna v ohrožení. Plánuje se výrazné snížení emisí a postupně by lidé měli přejít na elektromobily. Díky tomu by mělo dojít ke snížení CO2. Pokud se podíváte na čísla zjistíte, že elektrická auta toho příliš nezmění. Na internetu lze totiž nalézt velké množství údajů, podle kterých můžete zjistit, kolik znečištění lidé produkují. Výsledky mohou některé lidi překvapit.

Produkce oxidu uhličitého u auta

Dle statistik člověk ujede za rok průměrně 20 000 kilometrů. Znamená to, že je zodpovědný za přibližně 3 tuny CO2 do atmosféry (Fiat Seicento nebo Škoda Fabia). U každého auta si můžete spočítat, jaká je jeho produkce CO2. Záleží vždy na jeho motorizaci, jízdním stylu nebo v jakém roce bylo vozidlo vyrobeno. Průměrně člověk vyprodukuje za rok při jízdě autem přibližně 3,2 tuny oxidu uhličitého.

Topení v domácnosti

Dalším faktorem, který zvyšuje oxid uhličitý je i vytápění domova. K přikladu můžeme uvést dům, který má 142 metrů čtverečních. Bydlí zde 4 osoby, dům je dobře izolovaný a vodu rodina používá standardním způsobem. Taková rodina je zodpovědná za produkci 12 tun CO2 ročně jestliže je dům vytápěn uhlím. Takové hodnoty nejsou příliš hezké, ale mohou být ještě horší.

Při vytápění domova zemním plynem nebo topným olejem klesne produkce na polovinu, což je 6 tun oxidu uhličitého za rok. Špatně zaizolovaný dům nebo větší spotřeba vody zvedne produkci CO2. Pokud by lidé chtěli zamezit zvyšování čísel, stálo by je to mnoho peněz. Museli by si pořídit ekologičtější způsob vytápění, zateplit si dům a zároveň snížit spotřebu vody v domácnosti. Až na poslední příklad by takové změny vyšly na několik stovek tisíc.

Produkce CO2 na jednoho člověka

Vezměte si všechna výše zmíněná čísla a vyjde vám, že dospělý člověk, který jezdí autem, vyprodukuje 3,2 tuny oxidu uhličitého. K tomu někde bydlí a zde na něj připadají asi 4 tuny CO2. Z počtů vyplývá, že dospělý člověk vyprodukuje asi 7,2 tuny ročně bezbarvého plynu. Berte však v potaz i to, že vytápění domu a jízda autem není všechno.

Produkce oxidu uhličitého od letadel

V diskusích o produkci CO2 mnoho lidí zapomíná i na letecký průmysl. Jestliže se na to zaměříte, zjistíte překvapivé hodnoty. Při klasickém letu z Varšavy do Londýna se jedná o rychlou cestu. Jeden obousměrný let klasickou třídou a 5 hodin cesty. V tu chvíli připadá přibližně 552 kg oxidu uhličitého na jednoho cestujícího. To jsou velká čísla, když vezmete v potaz, kolik lidí denně létá i na delší cesty.

Diskutuje se o tom, že i létání se musí změnit. V dalších pěti letech by se chtěl průmysl zaměřit více na syntetická paliva a biopaliva. Poté možná i na vodík. Následně přijde vhodný moment na moderní hybridní nebo plazmové technologie. Nikdo neví, kdy se něco zlepší, ale lze se nad těmito čísly zamyslet. Hodně lidí útočí na spalovací motory, ale o letadlech se příliš nemluví.

Jednoduchá a jasná fakta

Společnost Myclimate uvádí, že aby došlo ke zlepšení klimatu, měl by jeden člověk vyprodukovat maximálně 600 kg CO2 ročně. V momentální chvíli je toto číslo nereálné, ale do budoucna se to může změnit. Většina ekologů by mohla tvrdit, že stačí přejít na elektřinu, ale ohledně tohoto přestupu vyvstávají další otázky. Elektrické vytápění nebo elektromobily neprodukují příliš oxidu uhličitého. Je nutné se ale zamyslet nad tím, kde se elektřina vyrábí.

Veškerá elektřina totiž bude pocházet z elektráren a stačí se podívat na pět největších z nich. Ty mají na svědomí až 75 % emisí CO2. Uhelná elektrárna Belchatow v Polsku je zodpovědná za produkci 37,6 megatun ročně. Dalším příkladem, kde dochází k velké produkci oxidu uhličitého, je německá uhelná elektrárna Niederaussem.

Výsledky všech počtů

Určitě jste se v průběhu všech čísel zamysleli nad tím, co nejvíce produkuje CO2. Lidé mohou postupně přejít na řešení, které sníží množství oxidu uhličitého ve vzduchu. Nepůjde to ze dne na den, stejně jako hned nebylo ve vzduchu veliké množství tohoto plynu. Spalovací motory nejsou tím nejhorším a elektromobily nemají příliš velký účinek v zemích, kde se těží uhlí. Veškeré změny se musí provádět postupně.

Co si myslíte o snižování emisí pomocí zavedení elektromobilů?

Zdroj: AutoCar

                   

Vše, co se týče spalovacích motorů, je do budoucna v ohrožení. Plánuje se výrazné snížení emisí a postupně by lidé měli přejít na elektromobily. Díky tomu by mělo dojít ke snížení CO2. Pokud se podíváte na čísla zjistíte, že elektrická auta toho příliš nezmění. Na internetu lze totiž nalézt velké množství údajů, podle kterých můžete zjistit, kolik znečištění lidé produkují. Výsledky mohou některé lidi překvapit.

Produkce oxidu uhličitého u auta

Dle statistik člověk ujede za rok průměrně 20 000 kilometrů. Znamená to, že je zodpovědný za přibližně 3 tuny CO2 do atmosféry (Fiat Seicento nebo Škoda Fabia). U každého auta si můžete spočítat, jaká je jeho produkce CO2. Záleží vždy na jeho motorizaci, jízdním stylu nebo v jakém roce bylo vozidlo vyrobeno. Průměrně člověk vyprodukuje za rok při jízdě autem přibližně 3,2 tuny oxidu uhličitého.

iZdroj fotografie: Unsplash

Topení v domácnosti

Dalším faktorem, který zvyšuje oxid uhličitý je i vytápění domova. K přikladu můžeme uvést dům, který má 142 metrů čtverečních. Bydlí zde 4 osoby, dům je dobře izolovaný a vodu rodina používá standardním způsobem. Taková rodina je zodpovědná za produkci 12 tun CO2 ročně jestliže je dům vytápěn uhlím. Takové hodnoty nejsou příliš hezké, ale mohou být ještě horší.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Při vytápění domova zemním plynem nebo topným olejem klesne produkce na polovinu, což je 6 tun oxidu uhličitého za rok. Špatně zaizolovaný dům nebo větší spotřeba vody zvedne produkci CO2. Pokud by lidé chtěli zamezit zvyšování čísel, stálo by je to mnoho peněz. Museli by si pořídit ekologičtější způsob vytápění, zateplit si dům a zároveň snížit spotřebu vody v domácnosti. Až na poslední příklad by takové změny vyšly na několik stovek tisíc.

Produkce CO2 na jednoho člověka

Vezměte si všechna výše zmíněná čísla a vyjde vám, že dospělý člověk, který jezdí autem, vyprodukuje 3,2 tuny oxidu uhličitého. K tomu někde bydlí a zde na něj připadají asi 4 tuny CO2. Z počtů vyplývá, že dospělý člověk vyprodukuje asi 7,2 tuny ročně bezbarvého plynu. Berte však v potaz i to, že vytápění domu a jízda autem není všechno.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Produkce oxidu uhličitého od letadel

V diskusích o produkci CO2 mnoho lidí zapomíná i na letecký průmysl. Jestliže se na to zaměříte, zjistíte překvapivé hodnoty. Při klasickém letu z Varšavy do Londýna se jedná o rychlou cestu. Jeden obousměrný let klasickou třídou a 5 hodin cesty. V tu chvíli připadá přibližně 552 kg oxidu uhličitého na jednoho cestujícího. To jsou velká čísla, když vezmete v potaz, kolik lidí denně létá i na delší cesty.

iZdroj fotografie: Pexels

Diskutuje se o tom, že i létání se musí změnit. V dalších pěti letech by se chtěl průmysl zaměřit více na syntetická paliva a biopaliva. Poté možná i na vodík. Následně přijde vhodný moment na moderní hybridní nebo plazmové technologie. Nikdo neví, kdy se něco zlepší, ale lze se nad těmito čísly zamyslet. Hodně lidí útočí na spalovací motory, ale o letadlech se příliš nemluví.

Jednoduchá a jasná fakta

Společnost Myclimate uvádí, že aby došlo ke zlepšení klimatu, měl by jeden člověk vyprodukovat maximálně 600 kg CO2 ročně. V momentální chvíli je toto číslo nereálné, ale do budoucna se to může změnit. Většina ekologů by mohla tvrdit, že stačí přejít na elektřinu, ale ohledně tohoto přestupu vyvstávají další otázky. Elektrické vytápění nebo elektromobily neprodukují příliš oxidu uhličitého. Je nutné se ale zamyslet nad tím, kde se elektřina vyrábí.

iZdroj fotografie: Pixabay

Veškerá elektřina totiž bude pocházet z elektráren a stačí se podívat na pět největších z nich. Ty mají na svědomí až 75 % emisí CO2. Uhelná elektrárna Belchatow v Polsku je zodpovědná za produkci 37,6 megatun ročně. Dalším příkladem, kde dochází k velké produkci oxidu uhličitého, je německá uhelná elektrárna Niederaussem.

Výsledky všech počtů

Určitě jste se v průběhu všech čísel zamysleli nad tím, co nejvíce produkuje CO2. Lidé mohou postupně přejít na řešení, které sníží množství oxidu uhličitého ve vzduchu. Nepůjde to ze dne na den, stejně jako hned nebylo ve vzduchu veliké množství tohoto plynu. Spalovací motory nejsou tím nejhorším a elektromobily nemají příliš velký účinek v zemích, kde se těží uhlí. Veškeré změny se musí provádět postupně.

Co si myslíte o snižování emisí pomocí zavedení elektromobilů?

Zdroj: AutoCar

Diskuze Vstoupit do diskuze
145 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články