Speciální VW Golf A59 se do výroby nikdy nedostal. Přitom je výkonnější než jakékoliv GTI, VR6 a R32

                   

Že jde o modelu Volkswagen Golf A59 v životě neslyšeli? Není divu. Zamýšlený nástupce závodního Golfu G60 Rallye byl totiž vyroben v pouhých dvou prototypech, protože mu tehdejší výkonný ředitel firmy Ferdinand Piëch nebyl nakloněn. A to přesto, že se Volkswagen zamýšlel k rallye vrátit. V případě Golfu by se jednalo o účast ve skupině A seriálu WRC.

Schmidt Motorsport

Do vývoje nového závodního speciálu se Volkswagen nepustil sám, a tak se spekuluje, že za zastavením vývoje mohly být nějaké zákulisní neshody. Strategickým partnerem známé automobilky se stala malá rodinná manufaktura Schmidt Motorsport z jihu Německa. Ta se, jak už její název napovídá, už čtvrtstoletí specializuje na produkci rallye i okruhových závodních aut.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

S auty koncernu Volkswagen sice pracuje tato rodinná firma dodnes, větší úspěchy ale sklízí se supersporty značek, jako jsou Porsche nebo Ferrari. V sezoně 1990/91 pak německým oválům kralovaly Audi D8, za jejichž úpravami stála právě firma Schmidt Motorsport.

Speciální motor i software

Schmidt Motorsport vyvinul pro prototyp Golfu speciální dvoulitrový motor se skvělými ukazateli, který měl výkon 275 koní. S tímto motorem byl prototyp schopen jet rychlostí lehce přes 270 km/h. Model pro rallye měl pochopitelně pohon všech čtyř kol, který byl řízen palubním počítačem. Ten mohl zablokovat středový i zadní diferenciál, pokud to situace vyžadovala, typicky při rychlých změnách povrchu.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Bezpečnost především

Že se jedná o závodní vůz, je u obou prototypů patrné zejména v interiéru. Auta nenabízí mnoho komfortu, přestože se v úvodních fázích projektu počítalo s tím, že by se i tato varianta Golfu mohla dostat do sériové výroby. Před pohodlím i designovými prvky dostává přednost bezpečnost, karoserie je zesílená a počítá se s instalací bezpečností sítě. Okna jsou pak vyrobena ze speciálních plastů.

Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Ruský tanker Iljušin Il-78 může u hranic NATO maximálně provokovat, ale nic víc. Vlastním letounům přitom dává „neomezený“ dolet
Události247.cz
Události247.cz
Naftová a benzínová auta budou nadále jezdit, a to i přes zákaz EU. Podmínka pro jejich používání ale bude likvidační
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Pod zákopy 1. sv. války probíhaly kruté bitvy v podzemí. Většinou bývalí horníci se snažili nepřítele podkopat
adbz.cz
adbz.cz
Túje zhoustnou a porostou jako nikdy předtím. Stačí jim dopřát mykorhizní roztok a sílu budou čerpat z hub