Prostorné a cenově dostupné SUV se spotřebou 0,9 l/100 km. Z Prahy do Brna dojede za 98 Kč, Češi ho berou útokem

Velké auto pro celou rodinu, které provozními náklady neudělá čáru přes rozpočet? Ano, to je sen mnoha lidí. Ford si je toho vědom a nabízí ideální řešení.

i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Robustní SUV je už roky oblíbené po celé Evropě, a právem. Teď Ford Kuga dokazuje, že kromě skvělých jízdních vlastností exceluje také nízkou spotřebou. Shromážděná data dokazují, že řidiči tohoto vozu jezdí skutečně úsporně a nezhoršují uhlíkovou stopu. A pokud vás nezajímá ekologie, ale ekonomika, tak vězte, že s tímto SUV se lze, bez nadsázky, dlouhodobě vyhýbat čerpacím stanicím a jezdit opravdu za příslovečných pár korun. 

V ČR nestačí na TOP5, v Evropě vede!

Ford Kuga vede prodeje v Evropě, na českém trhu je králem hybridů Škoda Octavia, následovaná Superbem a Seatem Leon. Ford hraje s 48.000 prodanými kusy prim na starém kontinentu celkově, u nás se drží v šesté desítce plug-in hybridů. Ty představují pro řadu automobilek logický krok od čistě spalovacích motorů k elektrifikaci, Ford si získal Kugou zásadní náskok, na nejbližšího soupeře má v rámci Evropy náskok 17%. 

iZdroj fotografie: Ford

Anonymní analýza dat ukázala, že řidiči plug-in hybridního Fordu Kuga najezdili za loňský rok v průměru 10 tisíc kilometrů. V porovnaní se spalovacím motorem ve Fordu Kuga 1.5 EcoBoost to představuje o 1100 kg emisí CO2 méně. Data dále ukázala, že řidiči často nabíjejí svůj Ford Kuga, na každých 100 dnů jízdy proběhlo 71 nabíjecích procesů. Průměrný stav baterie bylo nabití na 30 %, to znamená, že řidiči nevybíjejí zcela akumulátor a udržují jej stále nabitý aby co nejvíce jezdili na elektrický pohon.

Dobíjení se vyplatí přes noc na levný tarif

Nejvíce dobíjecích cyklů proběhlo v posledních dvanácti měsících v noci. Majitelé využívali co nejvíce levnější, tzv. noční proud. A to v 46 % procentech případů. Nabíjecí cyklus byl průměrně více než 12 hodin. To koresponduje s myšlenkou, že majitelé využívají svůj Ford Kuga zodpovědně a chovají se k němu podobně jako ke svému chytrému telefonu. Druhá nejoblíbenější doba nabíjení byla hodina až dvě přes den. To zase dokumentuje skutečnost, že řidiči Fordu Kuga dobíjejí svůj stroj také průběžně přes den.

iZdroj fotografie: Ford

Nejvíce toho řidiči s Kugou najezdili v létě, maximum nájezdu data odhalila v červenci, srpnu a září. To potvrzuje domněnku, že s Kugou nejčastěji majitelé jezdili za letními aktivitami a na dovolenou. Plug-in hybrid, tak jak známe jeho funkci, je podle vyjádření automobilky Ford receptem na úspěch u řidičů, kteří nechtějí přejít ze spalovacího motoru rovnou na elektromobil. Ford Kuga s hybridním pohonem by měl překlenovat rozdíly mezi klasikou a elektřinou a nabízet to nejlepší z obou světů. 

Zdroj: Ford

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
Diskuze Vstoupit do diskuze
146 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články