Stát teď prodává zabavená auta za hubičku. Nepromarněte životní šanci nejvýhodnější koupě

Jeden z nejstylovějších vozů z posledních let je ukrytý pod karoserii mistra Waltera da Silvy. A co víc, náš stát jej navíc prodává za směšnou cenu.

i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
i Zdroj fotografie: Cenza.cz
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Design mistra pera Waltera da Silvy pro mne vždy znamenal minimálně tři zásadní vozy: Alfu Romeo 156, Seat Ibizu druhé generace a Audi A5. Možná proto, že jde o zcela odlišné vozy je patrné, nakolik je jejich tvůrce opravdovým mistrem svého oboru a jak si poradí v zásadě s čímkoli, co se mu jako zadání dostane na stůl. Od revolučního italského modelu až po malý hatchback, ovšem extrémně důležitý pro svého výrobce. Na ten třetí z mého výčtu se podíváme nyní. Neb je k mání hned v nejlepší verzi – a přímo z našeho ministerstva. Nenechte se prosit.

Design nádherného kupé dosud nezestárnul, a zřejmě odolá času i nadále

A jakkoli jsem svoji slabost právě pro design tohoto velikána designérského řemesla přetavil ve skutečné vlastnictví pouze u zmíněné Alfy 156 (pochopte, novinářský plat, nízká cena, dostupnost + kompaktní kombi + skvělé motory JTD), kdykoli jsem se dostal k dvoudveřové Audi A5, nemohl jsem se jejich tvarů nabažit. Ano, takto nějak si představuji dokonalé GT, v tomto případě navíc, díky velkosériové produkce z Ingolstadtu, i nečekaně dostupné.

Český stát někomu zabavil opravdovou raritu, psychedelické BMW M6 s motorem V10. A prodává ho za pofidérní cenu

iZdroj fotografie: Cenza.cz

Pochopitelně, dostupné jak pro koho. Nicméně pokud se rozhlédnete po nabídce ojetin, a netrváte na vrcholných verzích, dá se krásná (a začasto i velmi zachovalá, neb tohle auto měl málokdo jako svůj „dailycar”) Audi A5 najít za velmi rozumné peníze. A vy směnou za několik let (či měsíců, dle profese a možností) tvrdé práce získáte opravdu velmi atraktivní design, který myslím jen tak nezestárne. A ve kterém se skloubí dokonalá nadčasovost s aktuální atraktivitou.

Mistrovsky tvarované boky karoserie s možnou inspirací z ložnice

Tedy dva zásadní faktory pro každé auto, jenž se má líbit nejen v okamžiku uvedení do prodeje, ale i několik let po něm. Ideálně více než deset let po něm, a ideálně několik desetiletí. Kolik takových vozů vyjmenujete z hlavy a „na první dobrou”? Pokud deset, můžete se považovat za znalce automobilového designu. V tom případě mezi vaší desítkou určitě bude ona „moje” Alfa Romeo 156, neb to byl zlomový design své doby, nejen pro italského výrobce.

Válka v Evropě změní design našich vozů, říká šéfdesigner Audi. V Ingolstadtu otáčí kormidlem

iZdroj fotografie: Audi

A pokud se jen trochu zamyslíte, doplníte svůj výběr i o tuto první generaci Audi A5. Jeden čas jsem velmi dumal, jaký prvek karoserie je pro mne možná nejvíce signifikantním prvkem celého vozu. Nakonec jsem (po „hlazení” jednoho zaparkovaného vozu, přiznám se) dospěl k tomu, že to budou ony zvláštním způsobem zvedající se boky. Podobnost s krásnými ženami? O tom se mnou nediskutujte. I u nich člověka dostane velmi rychle do extáze dokonalost každé křivky a obliny.

Tohle auto je nádherné i s ekonomickou volbou pohonu

U karoserie A5 je to ještě zlom oné křivky, vedoucí ode dveří dozadu. Tady někde lze vystopovat mistrovství, tohle totiž uděláte jen tehdy, pokud tušíte, jak moc to změní celkový design vozu a jak dokonale to ve finále bude vypadat. Musíte mít extra kombinaci citu, představivosti a schopnosti „povznést se” nad celý vůz. A odhadnout, jak málo dokáže změnit dobré a kvalitní dílo do skutečně výjimečného. Ano, tady se to povedlo měrou vrchovatou.

Konečně Lamborghini za rozumné peníze. Novinka se speciálním designem a unikátní převodovkou za 380 tisíc Kč

A Audi A5 je nádherná, i když jste se (v případě ojetiny první majitel před vámi) museli při výběru motorizace držet z jakéhokoli důvodu zkrátka. A zvolili třeba „pouhý” dvoulitr, nebo dokonce naftovou variantu pohonu. Splátka hypotéky? Přísná manželka, držící doma „kasu”? Snaha neprovokovat finanční úřad při zahrnutí do nákladů coby firemní vozidlo? Ať už byly důvody ekonomické volby pohonu jakékoli, u Audi A5 vám to mohlo být celkem jedno. Design vozu tady tvoří minimálně polovinu celé její hodnoty. Pro někoho i více.

Osmiválec pod kapotou jako „dream car”. Nyní i nečekaně dostupný

Přesto, co si budeme povídat, pro někoho je takovéto GT opravdu dokonalé jen tehdy, pokud po otočení klíčku vyštěkne minimálně šest válců, lépe možná o dva více. U Audi to věděli pochopitelně také, a co hlavně veděli, že na obou vrcholných modelech s jejich famózním osmiválcem 4,2 litru (zde 354 k (264 kW) při 7000 ot./min a 440 Nm při 3 500 ot./min) vydělají zpátky to, co tak trochu oželeli u „eko” verzí s motorem 2,0 TFSI. Ano, pokud si můžete dopřát S5, nebo dokonce RS5, už umíte zaplatit leccos.

Stát prodává zabavený Dodge Challenger 5,7 V8 HEMI z trestné činnosti. Je za cenu ojeté Fabie

iZdroj fotografie: Cenza.cz

A nebudu skrývat, že i pro mne by charakter, síla i skvělý zvuk motoru, ve spojení s manuálním „šestikvaltem” a pohonem všech kol Quattro představovaly jedno z nejlepších Audi, ke kterým se ještě dá (reálně) dostat. Dobře, sem moje oblíbené horské nebo silniční kolo zřejmě neposkládám, ale pro tento případ bych to zkrátka oželel. A pokud bych z obou osmiválců mohl volit, určitě by to byla „levnější” verze S5, kde levnější je v uvozovkách ze zcela pochopitelných důvodů.

Je dobré se uskromnit: modely „těsně pod vrcholem” bývají nejlepší

Opravdu ultimátní RS5 (s přeplňovaným osmiválcem, majícím v tomto případě masivních 331 kW/444 k při 8250 ot./min a 430 Nm při 4000–6000 ot./min) je již opravdu ultimátní, mající, alespoň pro mne, tři zásadní nevýhody: je k dispozici jen s automatickou převodovkou, je v podstatě nereálné nechat ji kdekoli zaparkovanou přes noc, neb si koledujete opravdu o malér a konečně do třetice: řada dílů je speciálních, za ceny, za něž vám v jakémkoli značkovém servisu Audi vyskočí slzy do očí.

Stát prodává „ředitelský Superb“ po ERÚ. Cena? Taková nabídka se na 100 % neodmítá, ještě je k mání

Audi S5 – základní údaje

  • Nejvyšší rychlost: 250 km/h
  • Zrychlení 0-100km/h: 5,1 sekundy
  • Motor 4,2 l V8 FSI, 4163 cm3, vrtání 84,5 mm, zdvih 92,8 mm
  • Výkon: 354 k (264 kW) při 7000 ot./min
  • Točivý moment: 440 Nm při 3500 ot./min
  • Rozložení: Motor vpředu, pohon všech kol
  • Převodovka: 6-rychlostní manuál
  • Pohotovostní hmotnost: 1640 kg

Dáreček od České republiky? Vypadá to tak

S5 je oproti tomu „rozumnou” volbou srdce, zvuk motoru vás bude denně bavit, podobně jako vás tuším bude bavit ovládat vůz i řadící pákou. A teď to nejlepší: nevím přesně, jakému desperátovi naše policie zabavila S5 z naší galerie, nicméně ji, s velmi rozumnými 202 tisíci kilometry na tachometru a od pohledu ve velmi zachovalém stavu nabízí (po slevě z 375 tisíc korun) za celkem neuvěřitelných 315 tisíc korun. Levnější než „holobyt” Fabia? Zcela bez pochyby.

A nejedná se o aukci, za tuto cenu vám bude auto říkat „pane”. Nevím, jak vy, ale pro mne je tento poměr „výkon/cena” zcela znamenitý. Nemám na ni, ale vzal bych si ji okamžitě. Co vy?

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií

Nenecháte se zlákat za tuto cenu?

Zdroj: Cenza.cz
Diskuze Vstoupit do diskuze
142 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články