VIDEO: Superlevná automobilka bude v Česku hitem? Mega test nového auta po 160 000 km vysvětlil, proč to tak dopadne

Pro automobilku není asi lepší reklamou, než když některý z jejich výrobků projde nečekaně tvrdým testem a dopadne v něm nad jiné výborně. Přesně jako kombi z našeho článku.

i Zdroj fotografie: MG
                   

Invaze levných a levnějších značek původem z Číny na evropský trh je už zřejmě něco, s čím se budeme muset do budoucna smířit. Pro zákazníky je to zajímavé zpestření trhu a možnost porovnání různých kvalitativních a cenových nabídek, pro zavedené evropské hráče potom námět na přemýšlení, jak se těmto levným produktům bránit. Protože „levným” neznamená vždy automaticky „špatným”, jak se ukázalo po absolvování jedné extra těžké služby. Pojďme se na toho dříče po 160 000 kilometrech podívat společně.

Evropa by měla „své” firmy chránit, vždy a za všech okolností

Na okamžik se ale ještě vraťme k situaci, kdy do Evropy, jejíž automobilový průmysl je na jednu stranu sužován (někdy by možná dokonce napsal „torpédován”, a zřejmě by nebyl až tak daleko od pravdy) všemi možnými nařízeními a restrikcemi ze strany EU, a na druhou stranu na evropský trh proudí čínské automobily, které se s žádným EURO 7 nebo koncem spalovacích motorů vypořádávat nemusí. A navíc je jejich výroba dotována čínskou vládou, což se odráží na výsledné cenotvorbě.

Automobilový omyl EU: Euro 7 pomůže hlavně Číně, ekologie spláče nad výdělkem. A Evropa s ní

Jak k tomu ale ti evropští výrobci přijdou? Desítky let (někteří více než sto let) podnikají a fungují na evropské půdě, kde dávají práci milionům lidí a odvádí zásadní daně do státních a evropských rozpočtů. Aby jim nakonec „evropská generalita” ztěžovala podnikání, jak to jenom jde, a návdavkem umožnila poměrně neférovou konkurenci ze strany Číny? Není to náhodou malinko nespravedlivé? Zřejmě se se mnou mnozí shodnete, že je. A možná ani ne malinko.

Extra tvrdý test pro rodinné elektrické kombi z Číny

Když ale odhlédneme od politického pozadí čínské invaze do Evropy, je nutno uznat, že některé z jejich výrobků jsou nejen levné, ale především dobré. Některé až tak, že se jim podařilo vytvořit kategorii vozidel sama pro sebe. MG5 by toho mohlo celkem jasným důkazem. Rodinné kombi jako elektromobil je totiž stále novum, byť se na něj mnoho výrobců již chystá. Ale MG bylo zkrátka první, a hned i velmi úspěšné v kategorii „rodinné auto na baterie za dostupné peníze”.

iZdroj fotografie: MG

A nic není lepším důkazem spolehlivosti než stovky tisíc kilometrů ujetých například při ostrém, každodenním nasazení v reálném silničním provozu. Je všeobecně známo, že služební automobily najezdí za rok větší vzdálenost než osobní vozidla určená pro rodinné využití. Tato skutečnost je zvláště patrná, pokud se jedná o vyprošťovací auta, neboli vozy asistenčních služeb. Takovým příkladem bylo i toto testované MG5.

Přímý konkurent Octavie Combi z Číny dorazil do Čech. Je v prodeji a překvapí nejen vzhledem, ale i u tankování

„Žlutý anděl” je ve skutečnosti bílý a „tankuje” u nabíječky

Používat jako aistenční nebo vyprošťovací vozidlo rodinný „elektrokombík” je asi to poslední, co by vás napadlo. Níže představený konkrétní vůz byl ale samozřejmě upraven tak, aby mohl plnit svůj účel. Zadní sedadla a kufr byly přizpůsobeny pro přepravu potřebného vybavení a dílů pro opravy automobilů. Polepy zvenku, radiostanice, plus několik dalších nezbytností, které tato vozidla mívají na palubě. Výsledek? „Žlutý anděl” na baterie, co najel (na elektromobil i jakékoli auto) dost zásadní porci. V poměrně krátkém čase.

Mít totiž najeto něco přes 160 000 tis. kilometrů za dva roky je na každé auto hodně. U elektrického MG5 to stačí k vyvození závěrů ohledně degradace baterie, provozních nákladů a případných poruch. James a Kate z YouTube kanálu EV Team používají toto čínské auto každodenně. Prezentovaný model MG5 je před faceliftem a byl (coby „Long range“ verze) vybaven baterií o kapacitě 52,5 kWh, díky které nabízí dojezd přes 400 km. Hodně lidí teď možná „ohrne nos”. Ale stačí to? Evidentně ano.

Výsledek? Po dvou letech používání došlo u baterie k degradaci o 6 %, což odpovídá ztrátě dosahovaného dojezdu zhruba o 23 km. Tedy v zásadě „nula nula nic”. Mechanické části vozu neprojevují známky stárnutí a brzdové destičky nevykazují výrazné opotřebení. V interiéru je kvůli specifickému použití vozu pozorovatelné mírné opotřebení plastových částí a drobné škrábance. Nicméně, sedadla (pochopitelně chráněná potahy) vypadají téměř jako nová.

Megatest na 160 000 kilometrů tvrdého provozu: na výbornou

Jinými slovy: elektrické kombi od MG obstálo v nečekaně tvrdém „megatestu“ na výbornou. Asi ani sama automobilka nečekala, že rodinný vůz projde takovým křtem ohněm. A bude sloužit na asistenční službě. Nejen kvůli tomu má myslím slušně našlápnuto stát se prodejním hitem: v poměru výkon / cena / spolehlivost (a nyní i vyzkoušená odolnost) má opravdu málo konkurentů. Jak to vidíte vy? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Co tomu říkáte? Na „elektrokombík” to je slušné, co myslíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
127 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články