Airbagy jsou v autech proto, aby nás pomohly chránit. Aby se v případě nehody aktivovaly a zmírnily celkové následky. Většina lidí na ně spoléhá a tak jsou případné informace o jejich poruše nemilý problém. Informace o problému nyní přicházejí z automobilky Suzuki, která upozorňuje na vadu, která může způsobit aktivaci airbagů i jindy než při samotné nehodě. To logicky působí obavy u majitelů vozů dané automobilky. Dobrou zprávou je to, že se problém týká jenom jednoho modelu a poměrně nízkého počtu vozů. Pravděpodobnost rizika je tedy celkem malá.

Problém se týká modelů Suzuki Swift a Suzuki Swift Sport

Komplikace se týká hned dvojice modelů. A to jak klasického Suzuki Swift a dále modelu Suzuki Swift Sport. U obou dvou se problém týká vozidel které byly vyrobeny v Japonsku v letech 2017 – 2019. Komplikací těchto modelů je celkově špatný software, který může způsobit aktivaci airbagu nejenom při nehodách, ale i při řadě běžných činností. Jako je třeba obyčejné otevření nebo zavření dveří. Vadný software může pohyb dveří špatně vyhodnotit jako náraz, aktivuje airbag a ten vystřelí. To samozřejmě způsobí hlučnou ránu, úlek, ale může to způsobit i zranění.

Vozy jsou svolávány do servisu




Suzuki se vyjádřilo v tom směru, že počet vozidel s tímto problémem není až tak velký. Jedná se o 2 290 vozidel. Jejich majitelé budou o daném problému informováni a samozřejmě budou také svoláni do servisu. Zde dojde ke kontrole jejich vozidla a dále také ke změně a aktualizaci bezpečnostního software. Automobilka zároveň uvádí, že i když riziko vystřelení airbagu jindy než při nehodě existuje, zatím nemá zprávy o jediném případu, kdy by k tomu mělo reálně dojít. Jakmile budou všechny dotčené vozy opraveny, problém by měl být definitivně vyřešen, jelikož jiných modelů, ani aut vyrobených jinde nebo v jiný rok výroby se problém podle automobilky netýká.