BMW má tajný tunel od Mnichova. Nyní odkrylo, na co ho používá. To byste nikdy neuhodli

Obrovský tunel vznikl tajně na místě bývalého skladiště. Dnes tam automobilka vyvíjí špičkové světlomety a osvětlení automobilů.

i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Na světlomety modelů značky BMW nikdy nepadala kritika za to, že by špatně fungovaly. Schopnost osvítit místo daleko před přídí vozů bylo vždy pro BMW samozřejmostí. A teď tomu bude určitě ještě lepší, díky novému zařízení, kterým automobilka disponuje. BMW Group má nyní k dispozici nový světelný tunel pro testování světlometů a vnějšího osvětlení nových modelů. Je vybudovaný v bývalém skladu náhradních dílů u Mnichova.

Tajné zařízení je dlouhé 132 metrů, jde o bývalý sklad

Jde o jedno z největších a nejmodernějších zařízení svého druhu na světě. Umožňuje konstruktérům a vývojovým inženýrům analyzovat a zdokonalovat všechny komponenty osvětlení prostřednictvím přesné simulace různých scénářů na reálných vozech. Nejde však jen o samotné svícení v tmavém prostoru, tunel toho umí víc. Jsou zde různé druhy povrchů, kdy centrální plocha má asfaltový povrch.

iZdroj fotografie: BMW

Ten prošel speciálním procesem broušení povrchu, takže uměle zestárl. Odrazové vlastnosti asfaltu odpovídají vlastnostem vozovky, což umožňuje vyhodnotit barvu a homogenitu statického nebo proměnlivého rozložení potkávacích světel. A dále se zde dají realisticky napodobit také okolní světelné podmínky pro jakoukoli denní i noční dobu. V novém světelném tunelu vývojáři zaměřují svoji pozornost především na integraci adaptivních světlometů.

Kde koupit Kia Stonic po testovací jízdě v Praze 5

Je to tak trochu paradox doby. Dříve se vše testovalo v reálu pak přišla doba počítačových simulací. A dnes podle BMW „světelný tunel Next nastupuje tam, kde počítače dosahují svých limitů.“ Jinak řečeno lepší je věci zkoušet asi v přirozených podmínkách než na počítači. Při vývoji nových světelných systémů jsou počítačové simulace samozřejmým základem. I přes obrovský pokrok v oblasti virtuální a smíšené reality však zůstává pro inženýry a designéry BMW Group nepostradatelné přímé vyhodnocení světla na skutečném vozidle.

iZdroj fotografie: BMW

Tunel patří mezi největší zařízení svého druhu na světě

Jaké jsou parametry zařízení? Světelný Tunel měří na délku 132 metrů a je nejdelším vývojovým zařízením v rámci BMW Group. Zkušební plocha je navíc široká přibližně 22 metrů. To znamená, že vývojáři a konstruktéři mají k dispozici celkovou plochu téměř 3 000 metrů čtverečních. Součástí komplexu je dílna pro přípravu prototypů určených pro světelné zkoušky. Výstavba nového světelného tunelu a uvedené do provozu zabraly přibližně tři roky. Tunel se nachází v Unterschleißheimu, tedy v blízkosti výzkumného a inovačního centra (FIZ) BMW Group severně od Mnichova.

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Byli jste někdy v zázemí nějaké automobilky?

Zdroj: BMW
Diskuze Vstoupit do diskuze
79 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Zobrazit další články