Tak trochu jiné TDI: Maserati MCXtrema stojí 27 milionů Kč a má výkon 730 koní. Italové se do vývoje opřeli

Italské supersporty byly vždy kombinací nejmodernější technologie, fascinujícího designu a ultimativních výkonů. Nové Maserati si bere od všeho trochu – a přidává ještě něco navíc.

i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
i Zdroj fotografie: Maserati
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Odvážně pojmenované Maserati „MCXtrema“, odvozené od Maserati MC20 , je od samého počátku koncipováno jako duchovní nástupce legendárního závoďáku Maserati MC12 z počátku 21. století. MCXtrema „odráží touhu vytvořit závodní vůz, jenž bude schopen předat poselství,“ uvedla značka. A dodala, že „oslavuje minulost a udává tempo budoucnosti italské luxusní značky“. Ano, na vzletné proklamace ze strany výrobců jsme zvyklí. V tomto případě by ale na nich mohlo být něco pravdy. Pojďme se na to podívat společně.

Cena je extrémní, ale spěchat do banky již nemusíte

Ultimátní bolid oděný do přísně aerodynamicky navržené karoserie zaměřené na přítlak a vybavený mimo jiné futuristickým kokpitem je dráhové auto, jeho produkce je omezena na pouhých 62 exemplářů. Pokud se právě sháníte po vaší peněžence, případně hledáte číslo na vašeho bankéře, musím vás zklamat. Nepřekvapivě jsou již všechny prodané. Cena by vás ale přesto mohla zajímat. V přepočtu nějakých zhruba 27 milionů korun. Působivé. Standardní MC20 mimochodem začíná na 5,6 milionech korun. 

Pět nejdražších aut světa: Jejich ceny ani nejdou vyslovit. Jedno z nich stojí tolik jako 2x Boeing 737. A ještě by zbylo

Agresivně vyhlížející supersportovní vůz italské výroby, odhalený na The Quail během Monterey Car Week, přichází s dramaticky přepracovaným designem a masivně vylepšenými podklady oproti standardnímu MC20 – natolik, že z původního vozu mnoho nezbylo. Jedním z hlavních důvodů vizuálních změn bylo zvýšení přítlaku. Mezi klíčové prvky designu patří lopatky proudění vzduchu na kapotě (ve tvaru znaku značky – trojzubce), velké difuzory vpředu i vzadu a obrovský nastavitelný spoiler. 

Supersport se supernízkou hmotností

Velký nástavec na střeše, který se ke spoileru připojuje pomocí žraločí ploutve, ochlazuje stejný 3,0litrový motor V6 Nettuno jako v MC20, ale přidání dvou nových turbodmychadel a extra sání vzduchu jeho výkon zvýšilo z 621 koní na monstrózních 730 koní. Tato výkonová smršť se posílá na 18palcová zadní kola přes šestistupňovou sekvenční závodní převodovku. Nízká příď s tenkými LED světly, integrované závodní dvojité výfuky a velký emblém na kapotě přispívají k extrémnímu vzhledu.

Alfa Romeo vyrobí na rozloučenou poslední benzínový supersport. Bude jejich velké finále Ferrari pro chudé?

To, že vůz váží pouze 1300 kg je i zásluhou nové karoserie a modernizovanému podvozku, které jsou vyrobeny z ultralehkých uhlíkových vláken. Velký důraz byl kladen také na interiér. Řidičovo sedadlo – doplněné závodním volantem z uhlíkových vláken s vestavěným displejem – je obklopeno různými skupinami ovládacích knoflíků a tlačítek. Ty ovládají řadu nastavení, od kalibrace řízení po úrovně kontroly trakce, vyvážení brzd, strategie motoru a omezovač. 

Míří na okruhy, ale trochu luxusu umí dopřát také

Přestože je vůz koncipován jako ryze závodní náčiní se zaměřením na okruhové tratě, řada interiérových doplňků, mezi něž patří například sedadlo spolujezdce a displej zpětné kamery, stejně jako záznam telemetrie a systém sledování tlaku v pneumatikách ukazují i na luxusní, prémiový charakter Maserati. Pro účinné zpomalení z kosmických rychlostí slouží karbon-keramické ventilované brzdy Brembo CCMR.

Maserati z roku 1981 poskytne více prostoru a luxusu než dnešní Superb. Navíc má 5.0 V8 z ušlechtilého chovu

„Maserati MCXtrema bylo vytvořeno s cílem nabídnout neuvěřitelně exkluzivní produkt, který může nastavit nové paradigma pro naše závodní vozy,“ řekl generální ředitel Maserati Davide Grasso. „MCXtrema ztělesňuje sportovního ducha typického pro DNA Maserati, oddanost špičkové výrobě a schopnost vyniknout ve světě výroby luxusních motorů s nekompromisním výkonem.“ Co dodat? Cena je extrémní, ale podobně extrémní je i produkt. Něco mi říká, že jeho budoucí majitelé budou na výsost spokojeni.

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
Zdroj: Maserati
Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články