Tesla představuje dva nové modely. Vypadá to, že už se od ní konečně dočkáme něčeho normálního

Že i Tesla musí rychle reagovat na rostoucí nabídku levných elektromobilů z Číny, je patrné na aktuálních slevách. Definitivním řešením situace by měl být levný a revoluční model.

i Zdroj fotografie: Polestar
                   

Automobilka a srdeční záležitost svého „stvořitele“ a majitele v jedné osobě, Elona Muska, byla vždy mírně řečeno nestandardní. Velmi mírně řečeno. V blahé paměti jsou takřka nekončící potíže s montáží a následnou kvalitou výroby, stejně jako vyhrožování Elona Muska, že si bere spacák a bude v Tesle spát do té doby, dokud produkty jeho automobilky nebudou podle jeho představ. Nevím, jestli se mu speciálně tento bod vůbec kdy povedlo splnit, ale zanechme ironie. Dvě nové Tesly jsou tu. Pojďme se na ně podívat.

Čtyři modely v řadě, menší a dostupný ani jeden

Stávající modelová řada čítá čtyři modely, jejich počáteční písmena dají i s minimem fantazie dohromady jedno slovo: SEXY. Nevím, jak moc „sexy“ se jejich Tesla majitelům jeví, když jim při výměně baterie ohlásí její cenu a o ně se pokouší infarkt v kombinaci s mozkovou mrtvicí a zánětem slepého střeva dohromady, ale to sem nyní nebudeme vkládat. Důležité je, že i nejmenší Tesla 3 je stále poměrně drahým automobilem, zejména ve srovnání s některými novými modely evropských renomovaných značek.

iZdroj fotografie: Tesla

O těch čínských pak raději ani nemluvě. To vše byl mimo jiné důvod, proč se nakonec vždy cenově si pevně stojící Tesla uchýlila k poměrně razantním slevám. Bez nich by zkrátka ztrácela půdu pod nohama opravdu rapidně, speciálně v Číně, kde je na výběr z desítek elektromobilů všech možných značek a provedení. Číňané navíc začali být v nákupech (nejen) automobilů velmi velkými patrioty. Strana doporučila, strana schválila. „Vtipné“ na tom je to, že oni si opravdu vystačí s domácí produkcí.

ČTĚTE TAKÉ: Zákazníci spáchali pogrom na showroom Tesly kvůli slevám

Odklon Číňanů k domácí produkci byl razantní

Takový Volkswagen a přímo naše domácí Škoda by o čínském odklonu od jejich a příklonu k domácím značkám mohly psát poměrně dlouhé eseje. S neveselým koncem. To stejné, byť v o něco menší míře, postihlo i Teslu. Ta ale na rozdíl od VW má v elektromobilech poměrně slušný náskok a její vozy jsou navíc v Číně oblíbené. Špičkové verze Modelu S pak slouží i jako určitý společenský status, což s ohledem na jejich cenu není nikterak překvapivé. Tesla se tak rozhodla k „rychlému protiútoku“.

iZdroj fotografie: Tesla

Plány na skutečně rozsáhlou produkci

A představí dva nové vozy, z nichž jeden by měl být malý elektro van, což je kategorie, která Tesle bytostně chybí. Druhým vozem pak bude menší, levnější elektromobil, stojící ve firemní flotile pod Modelem 3. Ten by se s ohledem na jeho dostupnost mohl stát nejoblíbenějším modelem v dalších letech. Dostane 53kWh baterii (Model 3 používá 75kWh baterii), elektro dodávka pak dostane 100kWh baterii, stejnou jako Model S. Tesla chce do roku 2030 vyrábět až 4 miliony těchto strojů ročně. Vyrábět je bude v továrnách v USA, Mexiku, Německu a Číně.

iZdroj fotografie: Tesla

Z prvních uvolněných materiálů si jde utvořit úsudek o velikosti obou novinek, byť nevíme, nakolik jsou ve stejném měřítku ke zbytku vozů Tesla. Nicméně z tvaru plachty nad osobním vozem lze vydedukovat, že půjde v designových šlépějích stávající produkce (resp. nepůjde o crossover). A to nejdůležitější: Elon Musk potvrdil, že nový vůz bude stát do 25 000 dolarů, což je méně než polovina ceny stávajícího Modelu 3, a bude mít dojezd minimálně 260 km. Stane se tedy z nové „malé Tesly“ prodejní hit? Nechme se překvapit.

Byla by pro vás Tesla za tuto cenu už přijatelná?

Zdroj: Car Wow
Diskuze Vstoupit do diskuze
97 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články