Tesla připravuje elektromobil za 700 tis Kč a Wulin prodává elektromobil za 100 tis Kč

                   

Elon Musk se nechal slyšet, že Tesla uvede na trh nový malý městský elektromobil s cenovkou menší než 700 000 Kč. Z USA pohledu je malý městský automobil veliký jako běžný evropský rodinný hatchback. Máme se tedy na co těšit a ve VW mají zřejmě špatné spaní. Elon Musk vždy hřměl, že Tesla nebude nikdy vyrábět žádné vozy s cenou pod 35 000 USD. Nicméně po úspěchu modelu Tesla 3 je jasné, že se názor Elona změnil. Společnosti Tesla se povedlo svojí značku obalit doslova kouzelným marketingovým kabátem a cokoliv co nese značku Tesla se velmi dobře prodává. Předpokládáme, že i nový malý model půjde s touto líbivou cenovkou na dračku.

Takovým protipólem Tesly jsou čínské automobilky, které dokáží doslova finanční kouzla. Čínská společnost Wuling představila a uvedla do výroby elektromobil za 100 000 Kč. O pohon tohoto vozítka se stará elektromotor s výkonem 13 kW a točivým momentem 85 N.m. Slibovaná maximální rychlost je 100 km/h. Kdo by si myslel, že tento elektromobil bude pohánět baterie do aku vrtačky není daleko od pravdy. Nejvyšší verze tohoto elektromobilu nabízí kapacitu 13,8kWh. Na tuto malou baterii vůz slibuje až 170km dojezdu. Kdo by chtěl ještě více ušetřit může zvolit ještě menší akumulátor s dojezdem 120km a kapacitou 9,2kWh. Vtípek ohledně akumulátoru do aku vrtačky opravdu není daleko. Takto malý akumulátorový pack se nepoužívá ani v hybridních modelech. Standardní baterie pro hybridní modely se pohybují lehce za 10kWh.

Samozřejmostí a razantním rozdílem mezi Teslou a vozidlem Wuling je výbava. Wuling je rád, že má čtyři kole a volant. Tesla předpokládá nadopování technologií včetně standardní výbavy jako je elektrické stahování oken, klimatizace, alu kola a další běžné prvky výbavy.

Trh s elektromobily zažívá obrovský boom. Kroky automobilek očividně směřují k prodeji malých a levných modelů i když Čínské pojetí malého elektromobilu je poměrně rozdílné s Americkým pojetím.  Rozhodně se máme na co těšit a snaž již nebude potřeba tolik dotací a křivení automobilového trhu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články