Nebezpečně blízko konce: Tesla stahuje auta z trhu. Majitelé je musí vrátit

Americká Tesla je kvůli svým závadám častým „klientem“ amerického úřadu NHTSA. Ten aktuálně přikázal okamžité stažení aut do servisu, potenciální nebezpečí je totiž zásadní.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Že má Tesla téměř nepřetržité problémy s kvalitou svých produktů, si štěbetají vrabci na střeše nejen v L.A., San Franciscu nebo Detroitu, ale i v Praze nebo Pekingu. Elon Musk se zkrátka nikdy odolností a pečlivou, prověřenou konstrukcí svých produktů nezabýval, ostatně nejsem jediný, kdo si myslí, že Muska baví především marketing kolem Tesly. A auta jsou jen jakýmsi podružným produktem. Pojďme se však společně podívat na další z případů, kdy začíná jít o život.

Tesla je v aroganci vůči (platícím) zákazníkům skutečný mistr světa

Není to tak dávno, co jsme publikovali poměrně rozsáhlý článek na téma, jak inženýři u Tesly věděli, že jimi navržené a vyrobené závěsy kol u Modelu 3 vykazují celkem zásadní závady. Vedoucí mnohdy k tomu, že autu zkrátka upadne kolo. Jakkoli se totiž v případě „trojky“ bavíme o relativně kompaktním automobilu, nezapomínejme, že jde pořád o elektromobil. S velkou baterií namísto podlahy. A stovkami kilogramů navíc proti běžnému autu ve stejné velikosti se spalovacím motorem.

Poprvé v Čechách: Odtajněné dokumenty odhalují lhaní Tesly o destrukci součástek. Oni věděli, že jsou vadné

To by možná nebylo až tak nepochopitelné, chyby v konstrukcích se zkrátka stávaly a stávají. Co bylo však alarmující a vyloženě trestuhodné, že lidé v Tesle o tomto problému věděli a snažili se to před zákazníky ututlat. Dokonce až do té míry, že instruovali servisy, aby podobné nehody před klienty bagatelizovaly a snažily se je přesvědčit, že se to celé stalo jejich vinou. A v interní komunikaci se snažili svést celou vinu na dodavatele dílů. Což je mimochodem to samé, co se děje nyní.

Video na TikToku vzburcovalo dozorce z NHTSA

Jak totiž uvádí mj. magazín Automotive News, stejně jako třeba německý Focus Online, video zveřejněné na internetu, podle kterého může uvolněný kryt na elektrickém Cybertrucku od Tesly zaseknout plynový pedál, znepokojilo dozorce amerického dopravního regulátora. Mluvčí agentury NHTSA uvedla, že jsou v kontaktu s výrobcem, aby získali další informace. Ostatně pro NHTSA je Tesla stálým klientem, neb šetření ohledně bezpečnosti bylo již pěkných pár desítek.

„Když se podvádělo s emisemi, budeme podvádět s elektromobily“. Utajený tým Tesly operuje originálním způsobem

iZdroj fotografie: Tesla

V klipu zveřejněném v neděli na video platformě TikTok řidič hlásí, že jeho „Cybertruck“ minulý týden náhle sám od sebe zrychlil, protože sešlápnutý pedál již nebyl uvolněn. Dokázal zabrzdit, ale jakmile uvolnil brzdový pedál, auto se dalo rychle do pohybu, proto ho nakonec zastavil a vypnul motor. Poté si všiml, že ozdobný kryt na plynovém pedálu, který byl nalepen, se částečně uvolnil a posunul dopředu. Kryt se zasekl v zadní stěně prostoru pro nohy a pedál zůstal v sešlápnutém stavu trvale zaseknutý.

@el.chepito1985 serious problem with my Cybertruck and potential all Cybertrucks #tesla #cyberbeast #cybertruck #stopsale #recall ♬ original sound – el.chepito

3 tuny hmotnosti, nerezová ocel a tvary tanku

Cybertruck se svými výkonnými bateriemi váží kolem tří tun a má tělo ze silné nerezové oceli. Vozidlo také dokáže během několika sekund dosáhnout rychlosti 100 kilometrů za hodinu. Video vyvolalo patřičně poplašné reakce, protože nekontrolované zrychlení na silnici by znamenalo značné nebezpečí. Zejména pro ostatní účastníky silničního provozu, dodáváme. Srážka s tankem? V případě Cybertrucku by efekt nebyl příliš odlišný.

Ostatně jak to vidíte vy? Nemělo by na Cybertruck být „speciální povolení“, s ohledem na jeho vlastnosti? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Také se těšíte, až vás nabourá někdo se Cybetruckem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články