1 000 km se Škodou Karoq: Je extrémní zájem o toto SUV oprávněný, nebo nesahá konkurenci ani po paty?

Co všechno dokáže nabídnout jedno z nejprodávanější SUV na českém trhu svému řidiči a spolucestujícím? Důkladně jsem Karoqa prověřil.

i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
i Zdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě
Dalších 17 fotografií
Dalších 17 fotografií
                   

Škoda Karoq byla v loňském roce pátým nejprodávanějším novým vozem v České republice, těsně před větší Škodou Kodiaq. Bylo by rozhodně zajímavé vědět, zda je o menší verzi SUV výraznější zájem kvůli potřebě majitelů vlastnit právě vůz menšího formátu, anebo zda u nich při výběru hrála hlavní roli jeho podstatně nižší cena. Podle mého odhadu je správná druhá varianta, tedy nižší náklady na pořízení.

Pokud vás napadlo, že kritériem výběru může být i rozdílná spotřeba obou modelů, tak vás hned vyvedu z omylu. Jak jsem si totiž sám prověřil, Karoq s motorizací 1,6 TDi zkonzumuje v kombinaci 6,3 litru na 100 km, zatímco Kodiaq 2.0 TDi 6,5 litru. Rozdíl je tedy vysloveně zanedbatelný.

Svižná jízda i přes zrychlení pod 11 vteřin

Každopádně pokud je ve vašem hledáčku právě Škoda Karoq, a to ať už z jakéhokoli důvodu, potěší vás, že jsem se rozhodl tento Čechy tolik oblíbený vůz otestovat. Děkuji společnosti AAA Auto za jeho zapůjčení na delší časový úsek, díky němuž jsem měl možnost vůz důkladně prověřit. Jedná se konkrétně o model 1,6 TDi z roku 2019, který disponuje výkonem 85 kW (115 koní), maximálním krouticím momentem 250 Nm a zrychlením z 0 na 100 km/h za solidních 10,7 sekund (já jsem naměřil během testu 10,9 s).

Motor má opravdu pěknou agilitu a vůbec nepůsobí dýchavičně při rozjezdech, ani do kopce. Přestože se hodnota zrychlení tohoto SUV může zdát nízká, vůz v reálu nepředjíždí vůbec špatně. Náš testovaný Karoq je přesně ten vůz, u kterého máte při jízdě dojem, že jeho zrychlení je pocitově přívětivější, než naznačuje jeho hodnota atakující téměř 11 sekund. Maximální rychlost vozidla je 188 km/h a palivová nádrž pojme 50 litrů nafty.

Příjemná zvuková kulisa a precizní automatická převodovka

Zvuková kulisa motoru je velmi decentní, jde o typický dieselový „brumláček“, což mi naprosto vyhovuje. Odhlučnění interiéru je koncipováno velmi dobře, a to i z hlediska aerodynamického hluku při vyšších rychlostech. Citlivost řízení chválím, stejně jako ergonomické dispozice volantu, který dobře padne do rukou a je osazen přehlednými multifunkčními tlačítky, která poskytují rychlou odezvu.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Automatická DSG převodovka pracuje precizně a jen párkrát během testování jsem měl potřebu jí při předjíždění pomoci podřazením pomocí pádel pod volantem. Ta jsou sice malá a plastová, ale jejich přítomnost je vítaná. Řazení pomocí nich je přívětivě rychlé.

Vynikající podvozek s příjemnou světlou výškou

Patrně největší přidanou hodnotou Karoqa je jeho velmi komfortní podvozek, který se 17palcovými koly spolupracuje naprosto skvěle. Přejíždění nerovností a brzdných prahů je s tímto autem radost a dalo by se říci, že tento podvozek je další výhoda na našich často rozbitých silnicích. Brzdy zvládají hmotnost vozu 1,4 tuny velmi dobře, ale o něco ostřejší brzdění by zkrátilo brzdnou dráhu, což by nebylo na škodu.

Líbí se mi, že vůz poskytuje velmi dobrý výhled do všech stran a zároveň netrpí výraznými náklony karoserie v zatáčkách. Auto pěkně drží stopu a nezaznamenal jsem žádnou výraznou nedotáčivost. Karoq má s relativně krátkým rozvorem (2 638 mm) velmi dobrý rejd, což se hodí zejména při parkování v nákupních centrech.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Také světlá výška 172 mm je na nezpevněných vozovkách velmi praktická. Kodiaq stejné generace sedí nad vozovkou jen o 2 cm výše. Zkoušel jsem Karoqa protáhnout i polními rozbitými cestami a na základě toho mohu říci, že toto menší SUVéčko je vhodné i pro příznivce lehčího outdooru, jako jsou chalupáři, rybáři nebo myslivci.

Propracovaný zavazadelník

Nejen pro chalupáře a outdoorové nadšence nabízí Škoda Karoq také sympaticky objemný zavazadelník (konkrétně 521 litrů), který je navíc velmi dobře přístupný. Otevírá se sice manuálně, ale v zavazadlovém prostoru najdete praktické přihrádky na menší předměty, které nechcete, aby se za jízdy volně pohybovaly. Po levé straně je také umístěna konzole s háčky pro zavěšení nákupních tašek. Nechybí ani středový tunel mezi zadními sedadly pro přepravu dlouhých předmětů, jako jsou například lyže, madla pro sklopení zadních sedaček a 12V zásuvka.

Moderní interiér se super ovládacími prvky

Ale pojďme se na chvíli usadit do kabiny. Podíváme se, jak Škodovka zvládla interiér našeho Karoqa. Po pravdě, celý interiér je zpracovaný a slícovaný opravdu dobře. Designově i materiálově je na poměrně vysoké úrovni, a tak se v něm za jízdy cítím nečekaně dobře až prémiově. Ano, čtete dobře, skutečně prémiově. Nic tu nepůsobí archaicky nebo snad nedotaženě. Interiér je jednak velmi moderní, jednak uživatelsky ideálně nastavený.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Ovládací prvky jsou snadno dostupné, což je u všech škodovek posledních let velmi chvályhodné. Kéž by se v tomto ohledu inspirovali i někteří konkurenční výrobci. Zvlášť oceňuji manuální ovládání klimatizace a přehledný infotainment s parádní grafikou.

Toho prostoru v kabině? Nádhera!

Sedačky jsou velmi pohodlné, jak v přední, tak v zadní části vozu. Područky jsou komfortní a umístěny na správných místech a paleta odkládacích ploch je skvěle dimenzována – ať už jde o jejich umístění, přístupnost, nebo objem. Jedinou výjimkou je kastlík před spolujezdcem, který je relativně malý.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Největší předností kabiny Karoqa je však neuvěřitelné množství prostoru. A to nejen vpředu, kde má řidič spoustu místa v oblasti ramen, kolen a nad hlavou. Stejná situace je i vzadu, což je klíčové. Měřím 182 cm, a i když sedím za na míru nastaveným sedadlem řidiče, mám stále více než 12 cm prostoru před koleny a dostatek místa nad hlavou. Pod sedadlo řidiče bych navíc bez problémů dostal i své největší lovecké nebo zimní boty. To je naprosto skvělé!

Karoqa se nemusíte obávat ani v případě, že měříte 190 cm. Ukažte mi, kolik konkurenčních menších SUV dokáže nabídnout tolik prostoru. Stejným způsobem jsem byl nadšený i v Superbu a samozřejmě v Kodiaqu. Klaním se konstruktérům Škody za jejich skvělou práci.

Exteriér, který hned tak nezestárne

Pochvalu si zaslouží i designéři exteriéru Karoqa. Ty jednoduché, nadčasové linie karoserie jsou velmi povedené. Vozidlo působí elegantně a nejvíce se mi líbí přední partie s typickou škodováckou maskou a výraznou mřížkou chladiče, která v horní části navazuje na přední LED světlomety. Také otevřený nárazník a zajímavě tvarované víko motoru s dvěma prolisy vypadají velmi dobře.

iZdroj fotografie: Jiří Louthan pro AutoŽivě

Na bocích mě sice příliš nezaujaly disky 17palcových kol, které jsou až příliš designově jednoduché a působí lacině. Jinak se mi však dlouhá linie od předních světlometů až po zadní světla líbí. Masivní kliky s bezklíčovým otvíráním mě baví a stříbrné rámečky kolem oken spolu se stříbrnými hagusy na střeše do celkového designu dobře zapadají.

Záď vozidla ladí s celkovým vzhledem Karoqa. Zajímavé tvarování výrazných světlometů a hrana dveří nad SPZ jsou dominantními prvky. Vystouplý nárazník a malý spoiler nad zadním oknem také působí decentně a elegantně. Celkově je Karoq střízlivě, ale pohledně navržené auto.

Fajnové SUV s přívětivou cenovkou

Celkově přináší Škoda Karoq svým pasažérům příjemnou jízdu s velkou dávkou prostoru a komfortu. Vůz je snadno ovladatelný a nabízí zajímavý benefit v podobě nízké spotřeby, která se na okresních silnicích dostává hluboko pod šest litrů. Exteriér i interiér Karoqa jsou velmi povedené a z cenového hlediska vůz představuje výbornou volbu. Náš testovaný model s nájezdem 74 000 km vyjde na 530 000 korun, a pokud vás zajímá cena nového vozu, počítejte s částkou od 670 000 Kč. To je za Karoqa velmi přijatelná cena. Po testování se vůbec nedivím, že je o něj takový zájem.

Škoda Karoq 1,6 TDi přehledně:

Motor:Přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem motoru:1 598 ccm
Výkon:85 kW / 115 koní
Největší točivý moment:250 Nm
Maximální rychlost:188 km/h
Zrychlení 0–100 km/h:10,7 sekund
Spotřeba kombinovaná:6,3 litrů
Objem zavazadelníku:521 litrů
Objem palivové nádrže:50 litrů
Pohotovostní hmotnost:1 426 kg
Rozměry: 4 382 mm (d) x 1 841 mm (š) x 1 603 mm (v)
Rozvor: 2 638 mm
Světlá výška:172 mm
Nájezd:74 000 km
Rok výroby:2019
Cena: 530 000 Kč (nový od 670 000 Kč)

Galerie

Dalších 17 fotografií
Dalších 17 fotografií

Dali byste přednost Karoqu, nebo konkurenci?

Diskuze Vstoupit do diskuze
83 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články