Tímhle se Elon Musk nechlubí – co Tesla nechce, abyste o jejích autech věděli?

                   

Potíže s kvalitou dílů a mizerné zpracování

Pokud měl někdo potíže s Teslou, z první ruky, pak pravděpodobně ví lépe než kdokoli, jak drahé mohou být opravy, pokud nejsou pokryty zárukou nebo pojištěním. To vysvětluje, proč je pojistné pro tato vozidla tak vysoké. Nicméně pravdou je, že i když za vyměněné díly nezaplatíte, jsou mnohem horší kvality, než bychom byli ochotni věřit. Kdyby skutečně byly díly v Teslách vysoce kvalitní, neměly by banální problémy, jako například šrouby, které se po několika letech vlastnictví rozpadají, nebo výklopné dveře, které se neustále vychylují. Ne všechno na Tesle je nízké kvality, ale se spoustou dílů jsou zkrátka potíže. Trvanlivost se projevuje v dlouhověkosti dílů a zdá se, že skřípání, vrzání a další běžné problémy se u Tesly objevují poměrně brzy.

Model 3 má rychloměr mimo zorné pole řidiče

Zlaté pravidlo, které všichni slyšíme v autoškole, je držet oči na silnici. To je samozřejmě důvod, proč policie pokutuje řidiče, kteří při jízdě používají kapesní elektronická zařízení. Asi byste očekávali, že výrobce automobilů pravděpodobně postaví auto, kde je bezpečnost na prvním místě a vezme to v úvahu již během procesu návrhu. Ale pro Teslou jsou na prvním místě technologie. Jejich (kontroverzní) dotyková obrazovka je také domovem rychloměru, který se nachází na okraji periferního vidění řidiče, což znamená, že musíte odvrátit zrak z vozovky, abyste viděli, jakou rychlostí jedete. Není to nutně největší problém, přinejmenším když si to uvědomujete. Zároveň ale jde o velké nebezpečí pro ty, kteří o tomto problému nevědí.

Nouzové otevírání dveří si snadno spletete s normální klikou

Může to vypadat jako maličkost (a to je), ale špatné umístění nouzové kliky dveří je také potenciální hrozbou pro auto, a proto je to nezbytné na toto upozornit. Vzhledem k tomu, že vozidla Tesla nemají běžnou kliku dveří a vše v autě je elektrické, byl výrobce dostatečně chytrý, aby do interiéru zahrnul nouzovou kliku dveří a tomu, aby cestující zůstali uvnitř uvězněni. Je v tom ale háček. Protože noví cestující nejsou zvyklí na hi-tech vozidlo, mají tendenci používat nouzovou kliku místo toho, aby zmáčkli tlačítko, které má normálně otevírat dveře. Je to šílená chyba, protože nouzová klika je blízko místa, kde by normálně byla standardní klika dveří, a pokud se používá často a může prasknout sklo. A to je asi poslední věc, s jakou se nějaký majitel Tesla chce zabývat.

Detekce aut ve slepém úhlu je umístěná fakt divně

Dalším prvkem, který je vidět v mnoha moderních vozidlech (elektrických i s konvenčním pohonem), je hlídání slepých úhlů. Je to praktický prvek, který je v dnešní době očekáváný v každém high-end vozidle. Jediná věc, kterou se Teslu od jiných výrobců, které používají detekci slepých bodů, liší, je umístění tohoto detektoru. Podobně jako u obtíží, které lidé zakusí, když se chtějí podívat na rychloměr, i pohled na detektor vozidel ve slepém úhlu znamená, že řidič ohrozí provoz pohledem mimo vozovku. Indikace vozidel ve slepém úhlu totiž není jako u ostatních vozů ve zrcátkách. Místo toho se objeví na dotykové obrazovce upozornění. Mnoho lidí nemá tyto displeje v autech rádo. My je za nějaké zlo nepovažujeme, ale existují i takové případy, jako je tento, kdy je pochopitelné, proč nejde o dobré řešení. Když je každá funkce integrována do dotykové obrazovky, zdá se, že celé auto se točí kolem namontovaného iPadu.

Smrtelné nehody se zametají pod koberec

Na rozdíl od toho, co tvrdí Elon Musk na sociálních médiích, byla Tesla obviněna z toho, že míra úmrtnosti v haváriích je více než trojnásobná v porovnání s jinými luxusními auty. Musk tvrdí, že Tesly jsou nejbezpečnějšími vozidly na silnici. To se ale buď plete, nebo vědomě lže. Vzhledem k tomu, že jeho statistiky jsou založeny na najetých kilometrech vozidel (místo roků stáří auta), vede vás k nepřesnému závěru a my vlastně ani nevíme, kolik kilometrů tyto vozy najely. A to ani nemluvím o dalších členech posádky. Po důkladném výzkumu se zjistilo, že mnoho z nehod vozů Tesla dokonce ani nebylo řádně nahlášeno, což znamená, že Muškovo tvrzení opomíjí několik nehod v USA a dalších zemích (například v Číně), které mají vyšší nehodovost.

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články