Tři extrémně spolehlivé motory, které se montují do levných aut. Ujedou 500 000 km bez vážných problémů

Dobrý motor je základ a při koupi automobilu klíčový faktor. Vždy ale neplatí, že jen drahý vůz má kvalitní pohonnou jednotku. Mohou se jimi pochlubit i levná auta. Zvažte tyhle tři.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Generální oprava spalovacího motoru je jednou z nejnáročnějších a nejdražších. Není proto divu, že každý, kdo si pořizuje nový vůz, má zájem na tom, aby jeho motor fungoval bez chyby a hlavně, aby byl téměř nesmrtelný. „To nutí řidiče vyhledávat vozy s drahými pohonnými jednotkami. Ve skutečnosti jsou však na trhu zajímavé a vhodné motory, kterými jsou vybavené i cenově dostupné modely vozů,“ říká automechanik Lukasz  Sikorski. Podle něj jsou v levnějších autech mimořádně spolehlivé tyto tři motory.

Renault K4M

Montuje se do řady modelů Renaultu, Nissanu Almera, Dacie Logan, Dacie Sandero, Dacie Duster a do některých modelů Lada. Tento motor by měl znát každý, kdo jezdil s vozy Renault. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW má litinový blok, relativně nízký výkon, jednoduchou konstrukci a hydraulická zdvihátka. To vše mu pomáhá najet 500 000 km bez větších oprav. Také dvoulitrový motor F4R o výkonu až 143 koní se vyznačuje dlouhou životností a navíc lepšími dynamickými vlastnostmi.

iZdroj fotografie: Renault

Volkswagen BSE 1.6 MPI

Montuje se do různých modelů Volkswagenu, Škody Octavia, Golfů 5. a 6. generace, Jetty 5. generace a Passatu B6. Těm, kteří s vozy německé automobilky, není třeba tuto pohonnou jednotku podrobněji představovat. Motor má hliníkový blok válců s litinovými vložkami. Nižší výkon 75 kW a zdvihový objem 1,6 litru umožňují poměrně dlouhou životnost motoru a při pravidelném servisu i dojezd přes 500 000 km bez generální opravy. Motor je oblíbený také pro svou snadnou údržbu. Má však jedno úskalí, už se téměř 6 let nevyrábějí.

iZdroj fotografie: Uživatel Engi48 / Creative Commons / CC-BY-SA

Hyundai G4FA

Montuje se do vozů Kia Rio, Hyundai i20, Kia Ceed, Hyundai i30, Hyundai Creta. Další velmi jednoduchý a hodně odolný motor, tentokrát z Jižní Koreje. Ve skutečnosti můžeme mluvit hned o dvou modelech, tedy G4FA a G4FC. Oba motory mají hliníkový blok válců. První motor má objem 1,4 litru a výkon 78 kW. Druhý má objem 1,6 litru a výkon 123 koní. Oba motory pracují hladce a bezporuchově do ujetí 500 000 km i více.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Zdroj: YourMechanic

Diskuze Vstoupit do diskuze
75 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články