Dieselové motory jsou obecně považovány za dobrou volbu pro toho, kdo hledá nízkou spotřebu či dlouhou životnost. Jsou však verze, u kterých udělali konstruktéři chybu. Toto je výčet těch problémových.

3,0 dCi, CDTi a TiD

Myslíte si, že naftový třílitr je dobrou volbou? Ne v tomto konkrétním případě. tato pohonná jednotka byla použita ve vozech Renault Avantime, Renault Espace, Renault Vel Satis, Opel Vectra C, Opel Signum, a Saab 9-5. Motor obecně nebyl špatný, dokud nedošlo k nájezdu kritické hranice 150 000 kilometrů. V tu chvíli začal dělat velké problémy. Později došlo k odhalení konstrukční vady, vlivem které se velmi často přehříval.

2,0 TDI

Kde tyto motory můžete najít? Jsou to například vozidla Volkswagen Golf, Passat, Touran a Sharan; Audi A3, A4, A6; Škoda Octavia a Superb; Seat Altea, Toledo a Leon. Pokud některý z těchto vozů plánujete koupit, raději se poohlédněte po verzi s jinou motorizací. Důvodem je fakt, že tyto motory měly velké problémy s olejovým čerpadlem, u větších nájezdů se objevila praskliny hlavy a u řady těch vyrobených v roce 2003 – 2007 se dokonce objevily potíže se vstřikovači. Jak je vidět, nejde o dobrou volbu.

2,5 V6 TDI

Tento model najdete ve vozidlech Audi A4, A6, A8, Škoda Superb I; Volkswagen Passat. I když může působit velmi dobrým dojmem, opak je pravdou. Pozor hlavně na rizika poškození vstřikovacího čerpadla, nebo opotřebení vačkového hřídele. První problémy se mohou objevit už po prvních 100 tisících kilometrech.

1,5 dCi a 1,9 dCi

Oba tyto motory byly využívány ve vozidlech značky Renault a můžeme je taktéž zařadit do seznamu těch rizikových. Pokud se podíváme na hlavní problém, určitě se týká ventilu EGR. Opomíjet nelze také rizika spojená s dvohmotovým setrvačníkem. Je tedy jasné, že tyto jednotky mohou přinést více škody než užitku.

2,0 TDCi

Tento motor nenajdeme jenom pod kapotou vozu Ford Mondeo třetí generace, ale je také pod kapotou Jaguar X-Type. Tento naftový agregát se používal v letech 2000 – 2009 a mezi jeho velmi časté problémy patřilo ucpávání vstřikovačů. Dále nelze opomenout ani možné problémy s dvouhmotovým setrvačníkem. Tomuto motoru je vhodní se také vyhnout.

2.0 CiTD




Ne vše se Mazdě podařilo. Tento motor je toho příkladem. Najdete ho pod kapotou vozů Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Mazda MPV. Hlavní rizika zde jsou hned tři. A to vstřikovací systém, dále dvouhmotový setrvačník a nakonec vysokotlaké čerpadlo. To vše dohromady dělá z motoru rizikovou jednotku. Některé dokonce trpěly i na praskliny mezichladiče a poruchy EGR ventilu.

2,0 d

Ne vše se zadařilo a motor 2,0 d používaný ve vozech BMW řady 1, BMW řady 3, BMW řady 5, BMW X1, BMW X3 A Land Rover Freelander je toho důkazem. Majitelé aut s touto motorizací si nejčastěji stěžovali na problémy se setrvačníkem, stejně jako s vstřikovači, nebo na vznik možných prasklin. I tady je proto lepší sáhnout po něčem jiném.

2.0 D-4D

Jednotka Toyoty, které se příliš nepovedla. Byla použita ve vozech Toyota Corolla, Toyota Avensis, Toyota Auris, Toyota RAV4, Toyota Previa II, Lexus IS220d a hlavním problémem je především potíž s těsněním pod hlavou. Tato komplikace se následně podepisuje na dalších poškozeních vlivem kterých může dojít až k nutnosti výměny celého bloku motoru.

2,0 D

Motor užívaný ve vozech Subaru, konkrétně potom v modelech Subaru Forester, Subaru Impreza, Subaru Legacy, Subaru XV. I když na svém počátku byl hodnocen dobře, později se ukázaly první problémy. Ty se týkaly setrvačníku, ventilu EGR ale i klikového hřídele. Výsledkem byly poruchy s poměrně náročnou finanční opravou.