Toyota končí s klasickými auty, tak jak je známe. Nastává soumrak, Japonci si spočítali dvě a dvě, tohle je výsledek

Když se takový gigant, jakým je japonská Toyota, rozhodne pro radikální investice do baterií, znamená to jediné: S elektromobily a elektromobilitou bude nutné počítat.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Dlouhá léta Japonci v Toyotě odolávali „vábení“ elektromobility. Chvílemi to vypadalo, že půjdou vehementně cestou podpory vodíkových vozidel (Toyotu Mirai máte šanci koupit i u nás). Pak se zase zdálo, že jejich (do dokonalosti dotažené) hybridní ústrojí budou prosazovat i do budoucna stůj co stůj. A i když možná budou a i když není všem dnům konec, alespoň pro další roky se Toyota přiklání ke klasickým, bateriovým elektromobilům. Pojďme se na tu proměnu podívat společně.

Toyota chystá revoluční baterie pro rok 2026

Toyota zničí Teslu a změní trh: Vymyslela revoluční baterii. Dojezd 1 200 km, nabito za 10 minut

Jak jsme již publikovali v článku uvedeném před časem, vše má na svědomí objev revolučního druhu baterií. Které Toyota navíc začne vyrábět už za dva roky a jejich vyšší verze umožní dojezd až 1 200 km s časem dobíjení do 10 minut. To jsou parametry, které z jakéhokoli elektromobilu udělají předmět bezproblémové denní spotřeby. A umožní také zapomenout na všechny trable spojené s dobíjením. Je to zkrátka jiný „level“ a Toyota si myslím moc dobře uvědomila, že pokud jí nemá definitivně „ujet vlak“, musí začít konat.

Vývoj a výzkum jsou absolutní prioritou

A protože jsme u Toyoty, nic než být zcela na špici nepřichází v úvahu. Chystaná baterie bude natolik revolučním počinem, že se Toyotě vyplatí do roku 2030 utratit více než 70 miliard dolarů na výzkum a vývoj a na celosvětové rozšíření výroby elektrifikovaných vozidel. Do letoška navíc investovala přes 100 miliard do výrobních linek pro elektromobily v Japonsku a USA a dalších 40 miliard korun bylo vyčleněno na investice do výrobních závodů v USA.

Bateriová revoluce je tady: Dojezd 700 km, dobíjení za 10 minut, dostupné již tuto zimu. Elektromobily (z)vítězí

To jsou čísla, která by mohla konkurenci poněkud znejistit, včetně konkurence se stylizovaným písmenem „T“ v logu a malinko potrhlým majitelem v čele. Pouze v USA totiž v období 2024–2026 plánuje Toyota zvýšit své výzkumné kapacity a již v roce 2025 spustit novou laboratoř baterií v York Township. Za přibližně jednu miliardu korun, což jsou ale na daný účel a pro Toyotu opravdu „drobné“. Inženýři se v této laboratoři zaměří na vytváření baterií pro severoamerický trh, které splňují nejvyšší standardy kvality, odolnosti a výkonu. 

Nová laboratoř s energií pouze z obnovitelných zdrojů

Kromě práce na bateriích bude laboratoř zodpovědná také za testování nabíjecích systémů a kompatibility s různými zdroji energie a infrastrukturou. V York Townshipu a Ann Arboru se také plánují úpravy dynamometrů pro testování elektromobilů. Hlavní činností však bude vývoj a testování různých konfigurací baterií pro budoucí modely automobilů. Výsledky tohoto výzkumu mohou přispět k vytvoření inovativních platforem pro elektromobily. Klíčová bude také spolupráce s místními dodavateli dílů a komponentů.

iZdroj fotografie: Toyota

Nová laboratoř bude součástí programu MIGreenPower společnosti DTE Energy, což znamená, že bude plně poháněna obnovitelnými zdroji energie. To je součástí strategie Toyoty snižovat emise CO2 v celém procesu výroby vozidla. A co z toho všeho vyplývá? Toyota to s elektromobilitou myslí naprosto vážně a je přesvědčena, že právě tomuto pohonu patří budoucnost. Myslíte, že to Japoncům vyjde? Tipnete si, jak to dopadne s jejich novými bateriemi? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Myslíte, že to Japonci opravdu dokáží a změní trh s elektromobily?

Zdroj: Toyota
Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články