Petr z Prahy kvůli zbytečné řidičské chybě přišel o obě nohy. Z obyčejné cesty do práce se stal boj o život, nyní varuje ostatní

Řidič osobního auta nespáchal nehodu, měl povinnou výbavu, přesto se stal obětí tragédie. Udělal tuto jednu drobnou chybu.

i Zdroj fotografie: HZS ČR
i Zdroj fotografie: HZS ČR
i Zdroj fotografie: HZS ČR
i Zdroj fotografie: HZS ČR
i Zdroj fotografie: HZS ČR
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Příběh, který se skutečně stal a ke kterému se ještě v budoucnosti vrátíme detailně, si zaslouží podrobnější zpracování. K tomuto článku mne ovšem inspirovaly fotografie, jež nám do redakce poslal pan Tomáš L. z Modřan. Vznesený dotaz se sice týkal jiného tématu, ale dané fotky se vyloženě hodily jakožto upozornění na obrovskou řidičskou chybu. Na chybu tak zásadní, že může jít o život, a to bez nadsázky. Zápletka byla jednoduchá.

Drobná nehoda, jen škrábance. A najednou je z toho boj o život

Podle všeho jeden řidič zastavil na červenou na semaforu a druhý nezvládl dobrzdit. Do auta před sebou naboural. Nikomu se nic nestalo. Děje se to asi dnes a denně. Co je špatně? Čím motoristé ohrožují vlastní život a zdraví? Tak v tuto chvíli je správná doba na příběh pana Petra. Petr jel po pražské Jižní spojce a zezadu do něj naboural mladík se svým osobním autem. Na úrovni McDonald’s a čerpací stanice OMV.

i

Pražáci a ti, kdo tudy jezdí, místo znají. Popis polohy je zásadní, měl vliv na to, že vše dopadlo relativně dobře. Nehoda? Nic velkého, pomačkané plechy. Oba řidiči po kontaktu zastavili v prostředním pruhu tam, kde došlo ke kontaktu. Za pár chvil přijel – a teď je otázkou, jak zvolit co nejdrsnější výraz a nebýt vulgární – člověk z asistenční služby. Zaparkoval za oběma auty, kousek na stranu, a vnucoval svou „pomoc“. O tu ani jeden z účastníků nehody nestál.

Hrozivě vypadající nehoda: Poznáte alespoň tovární značku havarovaného vozu?

Mladík, který nehodu způsobil, neměl výstražný trojúhelník. Petr tedy šel pro ten svůj do kufru auta. V tu chvíli přijel náklaďák, který kvůli autu „supa“ z asistenční služby, jenž bránilo ve výhledu, přehlédl situaci na vozovce a do stojících automobilů naboural. Náraz Petrovi, který stál v tu chvíli mezi dvěma nabouranými auty, utrhl obě nohy. Jednu pod kolenem, druhou nad kolenem. Jen díky rychlosti zásahu záchranářů Petr nevykrvácel.

Stát mezi nabouranými auty je risk se zdravím a životem

Nezemřel. Žije. A to velice aktivním životem. Na obou dolních končetinách má protézy. Nezvládne už to, co dřív. A jeho jedinou chybou bylo, že se ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě. A když už k incidentu došlo, tak s nesprávným člověkem bez správného vybavení. A obecně s nesprávným postupem během řešení nehody. Dnes už nelze říkat „co by kdyby“, stalo se. Petr přišel o obě nohy. O možnost žít život tak, jako většina lidí.

Jak už bylo řečeno, k jeho příběhu se ještě někdy vrátíme. Je to velká a nebezpečná chyba. Když řidiči nabouraných aut stojí mezi svými auty. Stačil by třetí nepozorný motorista a z odstavených aut se stanou nekompromisní kleště. Drtička, která ze stojících postav během zlomku okamžiku udělá směs na karbanátek. Člověk nemá šanci. Nevšimne si, neuskočí.

iZdroj fotografie: HZS ČR

Omluvte prosím expresivitu, ale skutečně je třeba uvědomit si vážnost situace. Připustit, že stát mezi dvěma nabouranými automobily je čirý hazard se zdravím a životem. Co dělat? Když už čekat na policii, tak v bezpečí, ne na vozovce. Může se totiž snadno stát, že o jedno dvě auta dozadu někdo nedobrzdí a z nevinného ťukance bude rázem boj o život. S příběhem Petra a s tím, jak nehoda ovlivnila (pozitivně) jeho život, budeme pokračovat příště.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Jak se při nehodě zachováte vy?

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články