Zcela nová Tesla odhalena: Zapnout blinkr bude docela problém. To dokáže vymyslet jenom Elon Musk

Změnit fungující design do podoby, která se zřejmě nebude zamlouvat většině řidičů není možná nejlepší nápad. I když se na to podíváte skrze dvojité skla v oknech.

i Zdroj fotografie: Tesla
i Zdroj fotografie: Tesla
i Zdroj fotografie: Tesla
i Zdroj fotografie: Tesla
i Zdroj fotografie: Tesla
i Zdroj fotografie: Tesla
i Zdroj fotografie: Tesla
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Nová, dlouho očekávaná Tesla Model 3 byla konečně představena. Vůz s interním označením Project Highland, ač na první pohled vypadá stejně, je v některých detailech hodně odlišný. A není to jen otázka jemného „přepudrování“, nenápadého faceliftu. Není to „facelift pro facelift“, čehož býváme u některých modelů některých výrobců svědky. Tesla tvrdí, že více než 50 % komponentů vozu bylo pozměněno a vylepšeno v reakci na komentáře zákazníků. Vážně, Elone? Pojďme se na to podívat společně.

Vylepšená kola i pneu pro delší dojezd

Tak například, hned zepředu: Nový Model 3 dostává kompletně přepracovanou přední masku, která by měla poskytovat lepší aerodynamiku a snížený odpor vzduchu. Což jsou jedny z hlavní faktorů, zajišťujících lepší dojezd na jedno nabití. Vylepšená verze má koeficient aerodynamického odporu pouhých 0,219, tedy nižší než 0,23. Automobilka tvrdí, že jenom tato optimalizace poskytla nárůst dojezdu v rozmezí od 5 do 8 % – v závislosti od specifikace. To opravdu nejsou malá čísla.

Tesla hlásí totální průlom: Je tu revoluce, nic podobného nikdo nemá. Konkurence lape po dechu

Dalším vylepšením je dojezd. Verze s pohonem zadních kol může nyní ujet až 554 km. To je o 63 km více než u předchozí verze. A verze Long Range může ujet až 678 km (až 634 km), než bude nutné znovu zastavit u nabíječky. Rychlosti nabíjení zůstávají stejné. Ve standardní verzi je to 170 kW, zatímco ve vylepšené (a dražší, pochopitelně) verzi Long Range je to působivých 250 kW. To u nejlepších Superchargerů snižuje dobu nutnou k dobití na minimum.

Dvojité zasklení jako v luxusní limuzíně

Přední nárazník byl přestylizován, světlomety dostaly zcela nový tvar a zmizely mlhovky. Na opačné straně, než jsme si všichni mysleli, že jsou horizontální zadní LED světla, jsou ve skutečnosti světla ve tvaru C, která se zařezávají do víka kufru. Tesla také navrhla nový erodynamicky optimalizovaný design kol a vylepšené bočnice pneumatik pro 18palcová a 19palcová kola, aby se snížil hluk od vozovky.

Video: Naštvaní zákazníci spáchali pogrom na showroom Tesly, vytočily je slevy a oškubání o peníze

Za stejným účelem automobilka montuje okna s dvojitým zasklením. To je na elektromobil vcelku nevídané vylepšení, obyklé spíše u velkých a drahých limuzín. Přední a zadní dveře byly konstrukčně zesíleny, aby se dosáhlo větší odolnosti vůči bočnímu nárazu.

Oblíbené páčky směrovek vzaly za své

Zajímavých změn se dočkal interiér nového Modelu 3. Klíčovým slovem veškerého konání je tady „minimalismus“. Kokpitu dominuje obrovský 15,4palcový dotykový displej s užším rámečkem a ze sloupku řízení nadobrou zmizely páčky, které byly použity i v Modelu S a Modelu X. A byly oblíbené. Blinkry bude nyní řidič ovládat pomocí tlačítek umístěných na novém volantu, změny v pohonu budou znamenat dotek na ikonu na displeji pro použití řadicí páky. Něco nám říká se, že zrovna tohle řešení se řidičům nebude líbit.

Jak je patrné, změn je nakonec víc, než by zvenku bylo patrné. Užší a jemněji provedené přední světlomety novému Modelu 3 sice sluší, ale abyste si na první pohled všimnuli rozdílu, musíte mít Teslu Model 3 celkem „nadívanou“. Zbytek vypadá, jako by se vlastně nic nestalo. A přitom stalo. Jak to vidíte vy, prospěly změny a omlazení nejmenšímu modelu Tesly, nebo jde o bezvýznamný facelift? Přiměly by vás nad Teslou uvažovat jako nad svým automobilem? Dejte nám vědět do diskuse, děkujeme!

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Myslíte, že Tesla a další elektromobily nakonec opravdu zvítězí?

Zdroj: CarWow
Diskuze Vstoupit do diskuze
85 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články