Renault se zbláznil: Astronomická cena nového SUV vytočila řidiče doběla. Chce snad být nový Rolls-Royce?

Nové SUV od Renaultu překvapí elegantními tvary, stejně jako hybridním pohonem nebo sportovně laděnou verzí Alpine. Zcela největším překvapením je však jeho cena.

i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
i Zdroj fotografie: Renault
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Francouzský Renault má ve sportovních vozech desítky let trvající tradici, počínaje sportovním R8 Gordini přes kultovní „Alpinky“ A 110 a 310 až po soudobé Clia a Mégany Sport. Speciálně Clia Sport pak spolu s Golfem GTI v zásadě definovaly kategorii hot-hatch a některé verze byly opravdu extrémně povedené. Extrémně. Znovuzrození Alpiny v roce 2018 pak jen potvrdilo, jak velmi dobrý Renault byl (a je) ve sportu. Nová A110 je okouzlující a nové SUV Rafale na Alpinu nepokrytě odkazuje. Pojďme se na něj podívat společně.

SUV kupé mají celkem dlouhou, německou historii

Přitom nápad na „sportovněji pojatou“ karoserii typu SUV-kupé není nijak nový, a především není francouzský. Člověk už musí být tak trochu pamětníkem, aby si vybavil rozruch, který v roce 2008 znamenalo uvedení BMW X6 na trh. Do té doby nevídané spojení splývavé zádi, zvýšené světlé výšky a pohonu všech kol znamenalo od BMW celkem risk, který také nemusel vyjít. Ostatně odsuzujících komentářů, jak je design auta nepovedený, arogantní a vulgární, jste si tehdy mohli počíst opravdu hodně.

iZdroj fotografie: Pixabay

Výsledek už ale známe. BMW se s X6 povedlo trefit opravdu „do černého“, objednávky takříkajíc „zbořily střechu“ a zanedlouho, přesněji v roce 2012, se objevil i menší bratr přece jen trochu velké (a více než trochu drahé) X6. Model označený jako BMW X4 se pak stal inspirací i pro poněkud „plebějštější“ výrobce, protože Mercedes jako úhlavní rival měl již svoje „SUV-kupé“ samozřejmě v nabídce také, v podobě modelu GLE Coupé. Ale co třeba takový Renault, Fiat nebo naše Škoda?

Ani pro Renault není splývavá záď u SUV něčím novým

První z nich, francouzský Renault, si kategorii SUV kupé vyzkoušel již dokonce nejednou. Tím aktuálním a nejnovějším je pak čerstvě představené, stylově řešené SUV s názvem Rafale E-Tech Full Hybrid. I s variantou Esprit Alpine, v jasně modré barvě, aby o spojení s výrobcem sportovních vozů nebylo nejmenších pochyb. A s „Full Hybrid“ v názvu, aby nebylo pochyb ani o způsobu pohonu. Ano, Rafale je hybrid, kombinující motor 1,2 TCe a elektromotor, přičemž společný výkon je 147 kW (200 koní) a shodně po 205 Nm točivého momentu z elektrického i benzínového motoru.

S pohonem předních kol, emisemi CO2 105–107 g/km a průměrnou spotřebou 4,7 l/100 km by se jednalo o jedno z mnoha stylových SUV, jakých je na trhu celá řada. Nicméně s cenou 1,1 milionu (za variantu Alpine) je již relativně na dohled například Audi Q5 Sportback (od 1 488 900 Kč). Ta však nabízí permanentní pohon všech kol quattro, byť za cenu poněkud vyšší spotřeby (5,3–7,6 l/100 km při kombinovaném provozu). A přeci jen o kus lépe provedený interiér, o společenské prestiži auta se čtyřmi kruhy na masce nemluvě.

Renault – nebo Audi? Koho by to před časem napadlo. Jaká by byla vaše volba? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Jaká by byla vaše volba? Renault, nebo Audi?

Zdroj: Renault
Diskuze Vstoupit do diskuze
70 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články