Němec ujel v Tesle téměř 2 miliony kilometrů. Co všechno musel na autě měnit, tomu snad ani nebudete věřit, auto několikrát přeplatil

Co všechno je možné zažít u elektromobilu v rámci oprav při extrémně dlouhém nájezdu? Zkušenost rekordmana, a především jeho zklamání z přístupu výrobce jeho oblíbeného vozu hovoří naprosto jasně.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Němec Hansjörg von Gemmingen si zhruba před deseti lety koupil novou Teslu Model S P85, na kterou mu automobilka poskytla osmiletou záruku v rámci neomezeného počtu ujetých kilometrů. Během deseti let se tomuto muži s jeho Teslou podařilo ujet rekordních 1,9 milionu kilometrů.

12 nových motorů a 3 baterie navrch, to se vyplatí?

Během této doby však dvanáctkrát vyměnil elektromotor, který se neustále porouchával. Navíc musel měnit třikrát elektrobaterii. Přestože všechny opravy nestály Němce ani korunu, domnívá se, že automobilka Tesla o problémech svého modelu ví, ale záměrně situaci neřeší.

Hansjörg von Gemmingen najezdí v průměru 600 kilometrů denně. Často po dálnici, ale málokdy rychlostí vyšší než 120 km/h. Nejezdí však z pracovních důvodů, protože jako bývalý úspěšný zemědělec má dost peněz na to, aby už nikdy nemusel pracovat. „Vlastně nedělám nic jiného, než že řídím. Je to můj velký koníček,“ říká Hansjörg von Gemmingen.

Po dvou milionech přijde na řadu změna značky

Co se týče výměny baterií, Němec uvádí, že úplně první baterie v jeho Modelu S vydržela 402 000 km, než bylo nutné ji vyměnit. Druhá byla měněna po 670 000 kilometrech a třetí po dalších 505 000 ujetých kilometrech. Nyní už je jeho Tesla osazená čtvrtou baterií v pořadí a na ni vůz zatím ujel 160 000 kilometrů. Kapacita této baterie zatím poklesla pouze o 8 %, takže pravděpodobně vydrží ještě dlouho.

i

Majitel Tesly s rekordním nájezdem tvrdí, že bude s elektromobilem jezdit ještě tak dlouho, dokud tachometr neukáže dva miliony kilometrů. Tento řidič však o dalším novém elektromobilu od Tesly rozhodně ani neuvažuje. Podle něj jsou Porsche Taycan, Mercedes EQS, a dokonce i čínské elektromobily zajímavější, a především spolehlivější než vozy Elona Muska.

Dalším důvodem pro volbu jiné značky elektromobilu je pro pana Gemmingena přístup vedení Tesly. Podle něj automobilka naprosto ignoruje problémy s elektromotory, které se objevují při vysokém nájezdu kilometrů. Kromě toho si muž postěžoval, že mu Elon Musk pogratuloval až rok po jeho rekordním nájezdu s Teslou.

Jeden z prvních na Superchargeru

Co se týče dalších nákladů v rámci extrémních nájezdů Hansjörga von Gemmingena, tak každých 50 000 kilometrů musel měnit všechny pneumatiky. Kolik ho toto dobrodružství celkem stálo, prý neví. Nicméně ocenil, že svůj vůz dobíjí zdarma prostřednictvím Supercharger stanic. Byl prý dokonce jedním z prvních zákazníků Tesly, který na Superchargerech nabíjel.

Von Gemmingenovým snem (ovšem sám věří, že i splnitelným cílem) je překonat rekord všech dob v nejdelším nájezdu jednoho automobilu. Ten prozatím drží již zesnulý Američan Irv Gordon, který se svým Volvem P1800 ujel celkem 5,2 milionu kilometrů.

Jinak pro vaši informaci – Teslu Model S aktuálně zakoupíte za cenu od 2 257 000 korun. Ovšem cena s příplatkovou výbavou a motorem Plaid se může vyšplhat až na 3 470 000 korun. Několik set tisíc korun však můžete na novém voze ušetřit, pokud se vám podaří vychytat slevu, o které není mezi dealery této značky většinou nouze.

Zvažte ale, zda je po zkušenostech Von Gemmingena pro vás právě Tesla tou skutečně správnou volbou. Na trhu elektromobilů je aktuálně pestrá nabídka modelů prakticky od jakékoli značky. Navíc některé konkurenční vozy Tesly se naopak pyšní minimální poruchovostí a často i vyšším jízdním komfortem.  

Pořídili byste si elektromobil? A pokud ano, jakou značku konkrétně?

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články