EU to nechce slyšet: Diesely jsou stále nejúčinnější a jejich budoucnost je politickou otázkou

Jeden čas byl naftový motor na odpis, i díky aféře s falšováním údajů. Teď se zdá, že zakázat diesely nebyl tak dobrý nápad.

i Zdroj fotografie: Nozilla / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Německé značky jdou mílovými kroky k elektrifikaci dopravy. Audi je v rámci prémiové trojky rozhodně tím, kdo udává tempo. Přesto ale z Ingolstadtu zní jasný hlas, který říká, že diesel není mrtev. Předseda představenstva Markus Duesmann relativně uklidnil všechny příznivce spalovacích motorů, zejména dieselových. Řekl totiž, že automobilka bude tyto pohonné jednotky nabízet, dokud pro ně budou zákazníci.

Dieselový motor není mrtev, TDI žije a bude žít

Znamená to tedy konec naftových motorů? Jistěže ne, rozhodně ne hned teď. V rozhovoru pro Automotive News tento vrcholný manažer značky Audi vyvrátil fámy, které se šíří dlouhodobě internetem. Fámy o rychlém a totálním ukončení výroby a prodeje automobilů s naftovými motory.

iZdroj fotografie: Audi

Na dotaz ohledně možného termínu ukončení nabídky naftových motor. Markus Duesmann prohlásil, že jde ve skutečnosti o politickou záležitost. Dále Markus Duesmann vysvětlil, co ovlivňuje stav věci a diktuje podmínky, za kterých mají být naftové motory staženy z trhu. Podle něj jsou a budou na světě vždy místa, kde bude mít spalovací motor oproti elektrickému výhodu. Ukázal na ruskou tundru nebo africké pouště, kde bude vznětový motor vždy lepší volbou než elektrický agregát.

Efektivita turbodieselů poroste. Ale cena také

Naftové motor jsou jedny z nejefektivnějších pohonných jednotek a ještě dlouho budou. V porovnání s elektromotory pod kapotami automobilů určitě. Předseda představenstva také predikoval nárůst zájemců o naftové motory v nejbližších deseti letech. Zdůraznil však, že se Audi zavázalo, že bude do roku 2050 neutrální co do oxidu uhlíku.

iZdroj fotografie: Audi

Cestou je zlepšování účinnosti naftových jednotek, což mže být obtížný úkol, ale ne nemožný. Podle Duesmanna mohou být naftové jednotky dražší a dražší z důvodu inovativních systémů čištění výfukových plynů a ne v každém segmentu může jít o ziskovou variantu. Dokud se ale najdou zákazníci a zájemci o naftu, bude je prý Audi i nadále nabízet.

Co myslíte, mají ještě naftové motory smysl?

Zdroj: Automotive
Diskuze Vstoupit do diskuze
50 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články