Nenápadná Lada Niva porazila na sprintech každého, kdo se vedle ní postavil. Pod kapotou dřímá 1500 koní

I stará auta mohou být rychlá. Dokazuje to i toto vozidlo, které bylo speciálně upraveno. Nestačil mu žádný z přítomných závodníků.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Někteří lidé mají tendence podceňovat něco, co je staré nebo levné. V mnoha případech si ale neuvědomují, že i staré věci lze oživit nebo předělat k lepšímu. Existují i ti, kteří si dají práci s renovací nějaké věci, jež může ještě posloužit. Příkladem je i Lada Niva, kterou byste očekávali spíše uschovanou v garáži nebo v nějakém bezpečném prostoru. Poslední místo, kde by ji někteří mohli čekat, je závodní trať.

Lada Niva na závodní trati

Na většinu závodních tratí dorazí závodníci s novými auty nebo ti, kteří mají sice o trochu starší auto, ale různými způsoby upravené. Utkávají se zde auta s vysokým číslem kW, která soupeří na 400 metrech ve zrychlení. Nikdo by nečekal, že se do této akce pustí i stará Lada Niva. Ta totiž dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h minimálně za 20 sekund.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Protože tento fakt ostatní závodníci věděli, nejdříve se nebáli. Stále však věděli, že jen tak by tam toto auto nejspíše nedorazilo. Počkali si na to, v čem je schovaný háček. Po chvíli jim bylo jasné, že toto auto není obyčejné. Už z dálky byla vidět velká kola s pneumatikami nebo výfuk čouhající skrz kapotu. Na vozidle byla také nalepena samolepka NivaTurbo.

Přestavba vozidla trvala půl roku

Přestavba vozu nebyla jednoduchá, ale určitě se vyplatila. O všechno se postarala polská firma VTG. Tato firma je známá již z minulosti tím, že se pouštěla i do šílených a fascinujících staveb. Ladu Nivu zvládli přestavět během půl roku. To, co z ní vzniklo, je velice zajímavé. Nyní má motor s přeplňovaným osmiválcem LSX o objemu 6,3 litru od Chevroletu. Její podvozek je částečně z Mitsubishi Lancer Evo a z další části se jedná o specifickou stavbu.

Pohon kol je na všechny čtyři a vůz má třístupňový automat TH400. Zpočátku auto mělo 625 kW, ale to majiteli nestačilo. Nechal tedy výkon zvýšit na 794 kW. V současné době je velice pravděpodobné, že auto má 1 103 kW. Z těchto čísel je hned vidět, že je opravdu rychlé. Při sprintu na 400 metrů mu stačí 9,5 sekundy a právě díky těmto číslům vyhrálo nad všemi ostatními. Ani upravená Audi RS6 nebo RS3 nestačila této nadupané Ladě Niva. Dalo by se říci, že ve chvíli, kdy Lada Niva vyrazí z místa startu, už má závod vyhraný.

Jak se vám líbí tato upravená Lada Niva?

Zdroj: VTG

Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Jindřich Honzel

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Video: ruský dron Lancet umí „uzemnit“ americkou 155mm samohybnou houfnici M109 jediným zásahem
Události247.cz
Události247.cz
Podvodníci mají novou fintu, jak okrádají začínající živnostníky. Založili web, který se tváří jako oficiální stránka státu
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jaký je původ tajemného Čupakabry: Někteří zastávají teorii, že jde o výsledek mimozemského genetického inženýrství
adbz.cz
adbz.cz
Dům z 19. století chtěli rozšířit bez většího zásahu. Architekti úkol splnili, aniž by narušili původní atmosféru