Nenápadná Lada Niva porazila na sprintech každého, kdo se vedle ní postavil. Pod kapotou dřímá 1500 koní

I stará auta mohou být rychlá. Dokazuje to i toto vozidlo, které bylo speciálně upraveno. Nestačil mu žádný z přítomných závodníků.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Někteří lidé mají tendence podceňovat něco, co je staré nebo levné. V mnoha případech si ale neuvědomují, že i staré věci lze oživit nebo předělat k lepšímu. Existují i ti, kteří si dají práci s renovací nějaké věci, jež může ještě posloužit. Příkladem je i Lada Niva, kterou byste očekávali spíše uschovanou v garáži nebo v nějakém bezpečném prostoru. Poslední místo, kde by ji někteří mohli čekat, je závodní trať.

Lada Niva na závodní trati

Na většinu závodních tratí dorazí závodníci s novými auty nebo ti, kteří mají sice o trochu starší auto, ale různými způsoby upravené. Utkávají se zde auta s vysokým číslem kW, která soupeří na 400 metrech ve zrychlení. Nikdo by nečekal, že se do této akce pustí i stará Lada Niva. Ta totiž dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h minimálně za 20 sekund.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Protože tento fakt ostatní závodníci věděli, nejdříve se nebáli. Stále však věděli, že jen tak by tam toto auto nejspíše nedorazilo. Počkali si na to, v čem je schovaný háček. Po chvíli jim bylo jasné, že toto auto není obyčejné. Už z dálky byla vidět velká kola s pneumatikami nebo výfuk čouhající skrz kapotu. Na vozidle byla také nalepena samolepka NivaTurbo.

Přestavba vozidla trvala půl roku

Přestavba vozu nebyla jednoduchá, ale určitě se vyplatila. O všechno se postarala polská firma VTG. Tato firma je známá již z minulosti tím, že se pouštěla i do šílených a fascinujících staveb. Ladu Nivu zvládli přestavět během půl roku. To, co z ní vzniklo, je velice zajímavé. Nyní má motor s přeplňovaným osmiválcem LSX o objemu 6,3 litru od Chevroletu. Její podvozek je částečně z Mitsubishi Lancer Evo a z další části se jedná o specifickou stavbu.

Pohon kol je na všechny čtyři a vůz má třístupňový automat TH400. Zpočátku auto mělo 625 kW, ale to majiteli nestačilo. Nechal tedy výkon zvýšit na 794 kW. V současné době je velice pravděpodobné, že auto má 1 103 kW. Z těchto čísel je hned vidět, že je opravdu rychlé. Při sprintu na 400 metrů mu stačí 9,5 sekundy a právě díky těmto číslům vyhrálo nad všemi ostatními. Ani upravená Audi RS6 nebo RS3 nestačila této nadupané Ladě Niva. Dalo by se říci, že ve chvíli, kdy Lada Niva vyrazí z místa startu, už má závod vyhraný.

Jak se vám líbí tato upravená Lada Niva?

Zdroj: VTG

Diskuze Vstoupit do diskuze
147 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články