Škoda Octavia je dalším oblíbeným vozem pro úpravy

Kde končí hranice tuningu a kde začíná nadpozemská síla bestií, kterým se doslova roluje asfalt pod koly? Tuto otázku necháme raději filozofům a budeme se dále věnovat Bimotu, tedy upravené Octavii, která získala do vínku něco extra.

Škodovky jsou v hledáčku nejednoho tunera, proto se řadí mezi nejčastěji upravovaná auta, jezdící na českých silnicích. Jednotlivé úpravy se liší kus od kusu, jindy jde o kýčovitá oplastovaná monstra, jindy zase o docela povedené prototypy závodních kár.

Úpravy motoru se povedly

Pokud se bavíme o téhle modré krásce, pobaví nás už vzhledem, ozvláštněný o nýty kolem bočních okének. To ale není jediná úprava, kterou ji postihla. Bogdan Ghita Silviu z Rumunska si usmyslel, že zkusí upravit benzinové RS druhé generace trochu jinak. Jeden čtyřválec před přední nápravou doplnil spolu se svým týmem profesionálních mechaniků o další, podobný motor, tentokrát umístěný před zadní nápravou, konkrétně na místech zadních sedadel. Nově použitý motor zajišťoval dalších 350 koní k dobru a točivý moment 440 N.m. To dohromady čítá kolem 800 koní.

V dílně šli kluci ještě dál, protože se jim povedlo navýšit výkon až na tisíc koní, což zajišťuje nepředstavitelnou dynamiku. Dva čtyřválce s obřím turbodmychadlem Garret pracují na sobě nezávisle, každý z nich má svůj vlastní chladicí okruh, mezichladič, sání, převodovku i spojku. Každý z motorů se stará o svou blíže umístěnou nápravu, takže se jedná o takovou „novou“ čtyřkolku.

Octavia byla rozebrána do posledního šroubku

Doslova a do písmene se vůz kompletně rozebral a následně sestavil v podobě dnešního ďábla, vyhrávající všechny závody ve sprintu. Pro instalaci druhého motoru byly nutné velké zásahy zejména v oblasti odstranění zadních sedaček, samotné konstrukce karoserie i nápravy. Musela se udělat kompletně nová elektroinstalace a další maličkosti v oblasti rámu, který je postavený na originální karoserii.